Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag är glad att prime crime sände det här.
Jag hoppas att du lyssnar på det Armstark med undertext så du inte missar ett ord.
Så många bitar som föll på plats bara under det här korta förhöret.
Jag hade rätt. Stackars Måns har varit helt under isen. Inte kunnat sova.
Det blöder i hjärtat när jag tänker på hur j-ä elaka och hånfulla människor kan vara utan att vara närmre insatta.
Jag är glad att Måns bara överlevde. Kanske något att tänka på framöver.
Att allt levande har en själ och känslor. Man ska vara rädd om små sår och inte peta med sina smutsiga fingrar i det.
Om du Måns läser här någon mer gång ska du veta att folkets kärlek har du inte förlorat.
Vi minns dig för din humor och glimten i ögat. Din självinsikt och självironi.
Som programledare i ESC. Du kan allt! Dansa, sjunga och vara hemskt rolig.
Vi saknar dig och hoppas du kommer igen. Som artist, sångare och underhållare.
Men mest utav allt att du träffar dina barn och att det ordnar sig på bästa sätt.
Att du får vara pappa till dina fina pojkar.
Vi är många fler som lidit med dig och hållit tummarna för dig än de som häcklat och sparkat på dig.
Du är inte ensam i det här även om det kanske känts så ibland. Hälsningar från mig.
Vad bra ändå att han hade energi och ork att skriva en bok där han med
humor, värme och ärlighet (enligt bokförlaget) kunde beskriva en värld i kaos. För visst var det en dagbok som han skrev under den tiden?
Efter alla beskrivningar om hur fantastiskt duktig och driftig han är när han öppnar och driver strandcafé, reser till Afrika, flörtar på Baravara, showar i Amsterdam och renoverar sin vingård har han plötsligt varit helt under isen och inte kunnat sova. Han har många talanger, han kanske borde bli skådespelare på dramaten? Där finns det andra liknande talangfulla personligheter.
Bra att få en bekräftelse på att ansökan om barnbidragen var en del i strategin inför ”hemvisträttegången” (på inrådan av familjens jurist Marie Wessel) för att förstärka bilden av att barnen var förankrade i Sverige. Vi får även en bekräftelse, och ett namn, att det har funnits en strategi bakom allt som hände under den perioden. Strategin var så detaljerad att man till och med sökte barnbidragen som en del i narrativet. Sen när syftet med ansökan misslyckades så glömdes allt bort. Jag önskar att åklagaren överklagar den friande domen för så gör man inte.