2026-09-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varenda ord hon skrev var förtal. Varför låtsas som att du inte vet det?
Det verkar vara svårt att få fram ett exempel på vad som var förtal så du ska få hjälp. Här är inlägget, är varenda ord förtal?
I have stayed quiet and protected my ex-husband for too long.

To stop speculation, I filed for divorce in the UK so I could keep this private. As it seems that is no longer possible, it’s important I speak my truth and finally stand my ground.

My children have and always will be my utmost priority, and I will do everything I can to protect them and be the mother they deserve.

I cannot allow my family to live in a hostile environment and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.

I encourage anyone who is in a similar situation to seek help and support and find the strength to take control of your life. Everyone deserves happiness and freedom.

I wish Måns all the best for his future endeavors, and I hope he seeks the help he so desperately needs.

Whilst this chapter is closing, I wish him nothing but a path toward a better future.
I truly appreciate all the love and support during this unavoidably difficult time.

Thank you.
Citera
2026-09-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar vara svårt att få fram ett exempel på vad som var förtal så du ska få hjälp. Här är inlägget, är varenda ord förtal?

To stop speculation, I filed for divorce in the UK so I could keep this private. As it seems that is no longer possible, it’s important I speak my truth and finally stand my ground.

My children have and always will be my utmost priority, and I will do everything I can to protect them and be the mother they deserve.

I cannot allow my family to live in a hostile environment and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.

I encourage anyone who is in a similar situation to seek help and support and find the strength to take control of your life. Everyone deserves happiness and freedom.

I wish Måns all the best for his future endeavors, and I hope he seeks the help he so desperately needs.

Whilst this chapter is closing, I wish him nothing but a path toward a better future.
I truly appreciate all the love and support during this unavoidably difficult time.

Thank you.

I cannot allow my family to live in a hostile environment and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore. Vad tycker du att det låter som?
Att Måns är en fara för sin familj ? Folk fick ju för sig att han slog både fru och barn.

EDIT: Och att han knarkade hemma och drällde droger över hela huset.
Det var ju CJ skälv som påstod att hon hittat kokain i en av hans ryggsäckar. Istället för att lägga ryggsäcken högst upp i garderoben la hon fram det hon trodde var kokain på hans sängbord. Där barnen verkligen kunde nå det. Vilken ansvarsfull förälder beter sig så?

Sedan är det överdrivet med ändlös otrohet. Tror att det var två tillfällen som han varit otrogen som det togs upp om i rättegången. Men CJ kanske menar varje gång han pratar med någon av motsatt kön. Och verkar trivas i sällskapet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 21:43.
Citera
2026-09-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.
Vad tycker du att det låter som?
Att Måns är en fara för sin familj ? Folk fick ju för sig att han slog både fru och barn.
Sedan är det överdrivet med ändlös otrohet. Tror att det var två tillfällen som han varit otrogen som det togs upp om i rättegången. Men CJ kanske menar varje gång han pratar med någon av motsatt kön. Och verkar trivas i sällskapet.
Det låter precis som den tillvaro som MånsPetter beskriver i sin bok. Sen kan det vara svårt att stå till svars för vad ”folk får för sig”.

Jag tror faktiskt inte att Ciara menar att ett samtal är ett samlag, tror du det själv egentligen?
Citera
2026-09-11, 21:47
Medlem
Citat:
Det låter precis som den tillvaro som MånsPetter beskriver i sin bok. Sen kan det vara svårt att stå till svars för vad ”folk får för sig”.

Jag tror faktiskt inte att Ciara menar att ett samtal är ett samlag, tror du det själv egentligen?
Ja för någon väldigt svartsjuk är varje kvinna ett hot.
Ett hot som ska frysas ut på middagar så att de finner det bäst att gå hem.
Du är ju inte kvinna så du har väl inte råkat ut för det här beteendet från gifta kvinnor som ser dig som ett hot enbart pga att du råkar vara ensam singel på middagen.
Citera
2026-09-11, 21:50
Medlem
Citat:

Thank you.
Nej det är det inte. Men om du undantar alla funktionsbärande ord så har du de värdebärande orden kvar. De i sin helhet utgör förtal, ja.
Allt hon här säger och antyder i kombination med uppsåtet, den stora spridningen och den lätt identifierbara personen hon hänger ut är förstås solklart förtal.
Citera
2026-09-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja för någon väldigt svartsjuk är varje kvinna ett hot.
Ett hot som ska frysas ut på middagar så att de finner det bäst att gå hem.
Du är ju inte kvinna så du har väl inte råkat ut för det här beteendet från gifta kvinnor som ser dig som ett hot enbart pga att du råkar vara singel.
Om man lever i ett sånt förhållande så är det väl ganska korkat att vara otrogen minst två gånger och dessutom ta emot inbjudningar via SMS till svingersfester så den svartsjuka frun ser det?
Citera
2026-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Nej det är det inte. Men om du undantar alla funktionsbärande ord så har du de värdebärande orden kvar. De i sin helhet utgör förtal, ja.
Allt hon här säger och antyder i kombination med uppsåtet, den stora spridningen och den lätt identifierbara personen hon hänger ut är förstås solklart förtal.
Så nu har det krympt från tidigare då allt hon skrev var förtal, till att det nu antyds något som är solklart förtal? Vad är det som antyds?
Citera
2026-09-11, 22:02
Medlem
Citat:
Så nu har det krympt från tidigare då allt hon skrev var förtal, till att det nu antyds något som är solklart förtal? Vad är det som antyds?
Man tvättar väl inte sin smutstvätt offentligt!
Brevet är ju som en hel tvättkorg med smutsigt byk.
Vem har med detta att göra överhuvudtaget?
Det angår bara paret själv.
Det är enbart ägnat att genera Måns och väcka folks missaktning för honom.
Så det är förtal. Måns är dessutom en offentlig, känd person. Så väldigt mycket förtal.
För att skada honom så mycket hon bara kan.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 22:08.
Citera
2026-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Men, haha? Vad menar du ens?
Du ville veta om a l l t var förtal och jag förklarar att funktionsorden inte är det men att förstås all innebörd är SOLKLART förtal.
Driver du?
Citera
2026-09-11, 22:21
Medlem
Citat:
Varför ska man lyssna på förövaren? Det räcker gott att lyssna på offret. Man går ju liksom inte runt på Hall och lyssnar på kåkfararna heller, men om man gör det så lovar jag att alla är oskyldiga.
Jo, kåkfararna har fått sin rättegång och tom en försvarsadvokat som för deras talan.
Har Måns det? Folkets domstol räknas ej.
Citera
2026-09-11, 22:21
Medlem
Citat:
Det är väl ändå inte härskarteknik att konstatera att du är hatisk gentemot MZ?
Eller vill du påstå att du är likgiltig, men hänger här för skojs skull? Eller gillar du honom rentav men har svårt att visa det?
Är "din dumme fan" egentligen ditt kärleksspråk?

Om du inte vore hatisk så vore det väl ändå rimligt att vilja höra bägge sidor? Jag verkar vara en av få härinne som faktiskt läst boken; är det något du undrar över så kan jag svara på det. Fråga på.
Ok, jag frågar då. Stämmer det att hans grannar frågade om han ville komma på swingersfest och undrade om han var välutrustad? Och att Måns svarade att han nöjd med hur han är utrustad och kanske tittar förbi?
Alltså, hur barnsligt är det inte att skryta om sin penisstorlek!? I en bok! Så jävla pubertalt. (Han är ingen som besitter ett storkukslugn enligt mig iaf)
Citera
2026-09-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Ok, jag frågar då. Stämmer det att hans grannar frågade om han ville komma på swingersfest och undrade om han var välutrustad? Och att Måns svarade att han nöjd med hur han är utrustad och kanske tittar förbi?
Alltså, hur barnsligt är det inte att skryta om sin penisstorlek!? I en bok! Så jävla pubertalt. (Han är ingen som besitter ett storkukslugn enligt mig iaf)
På vilket sätt skröt han om sin penisstorlek? Att han var nöjd betyder väl bara att den gör sitt jobb.
Jag fattar det som att han svarade skämtsamt och tyckte att det var lustigt att han fick en förfrågan.
Det är väl en ganska lustig inbjudan? Hade inte du tyckt det?

EDIT: Om mina grannar skämtsamt skickat en sådan förfrågan så hade jag skämtsamt svarat på det.
Som Måns gjorde. Och så hade jag delat med mig av skämtet till min sambo.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in