2026-09-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
MZ sade själv under rättegången att han har försökt rädda äktenskapet i fem år ... man kan dra slutsatsen att problemen började under coronatiden.
Det är möjligt. Jag vet många par som skilde sig efter corona. Det var nog många som gick varandra på nerverna då. Ekonomiska problem och isolering. Artister kunde ju inte uppträda under Corona.
Citera
2026-09-11, 23:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du kallar alltså mig för dåre - i samma mening som du konstaterar att det är en vitbok??

Ryggsäcken är ingen vem - det är förstås deras gemensamma bagage.
MZ har sett att han gjort mängder med fel. Liksom hon gjort. Vill du höra mer om dem?

Fattar jag dig rätt i att du hellre sitter i fängelse än berättar din egen sida av historien? Gäller det även CJs instagraminlägg, om den hon har gemensamma barn med, eller bara om MZ vill lätta sitt hjärta?

Förresten; Vad är ens "något sådant"? En vitbok?

Fortsätt du att tro det.
Citera
2026-09-11, 23:17
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jo, den finns dokumenterad "någonstans".

Nej, det gör det verkligen inte. Kom inte dragandes med hans hämndbok igen...
Citera
2026-09-11, 23:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
I en rättegång måste parterna tala. Annars har ju rätten ingenting att ta ställning till.
Det var inte familjen Zelmerlöw önskan att det skulle bli offentligt.

Nej, det var förstås bättre för dem om hon led i tysthet och kanske bara stack.

Det hade du tyckt om.
Citera
2026-09-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det gör man väl ändå om man är kär och galen trots allt och hoppas på det bästa, som ett exempel. Du kan inte säga vad hon tänkte så det argumentet håller inte heller.
Är man kär och galen är väl lika med frid och fröjd?

Jag tror att den lille kanske kom till som ett försök till nytändning. Det var ju så underbart när de fick sitt första barn. Det är många som skaffar en ny bebis, ett nytt hus eller ett nytt liv i ett annat land för att hitta tillbaka till det de hade en gång. Det är väl naturligt. Att man försöker hålla ihop familjen.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 23:29.
Citera
2026-09-11, 23:29
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Är man kär och galen är väl lika med frid och fröjd?

Jag tror att den lille kom till som ett försök till nytändning. Det var ju så underbart när de fick sitt första barn. Det är många som skaffar en ny bebis, ett nytt hus eller ett nytt liv i ett annat land för att hitta tillbaka till det de hade en gång. Det är väl naturligt. Att man försöker hålla ihop familjen.

Är man kär och galen så står man ut längre med sådant man inte borde, det är det enda som är naturligt.
Att skaffa ett barn för att få en nytändning är det dummaste man kan göra. Ett barn brukar snarare öka belastningen på relationen, mindre sömn, mindre egentid, mer ansvar och fler saker att vara oense om. Om relationen redan är skakig kommer det därför bara förstärka problemen.
Citera
2026-09-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det stämmer, Ciara gjorde en polisanmälan. MånsPetter har därefter beskrivit i sin bok hur hon sprang efter honom och han gjorde ”mellanstadiestoppet” så att hon sprang på honom.

Polisutredningen lades ner på grund av brist på bevis.

Vi vet inte vad som egentligen hände i hotellkorridoren.

Men den dagen Ciara går ut med sin version så vet vi i alla fall bägge versionerna. Hittills har vi bara hört MånsPetters.
Som jag förstår räknas hennes version till polisen inte, då?
Men tills dess att Ciara går ut med ytterligare en version så har vi iaf Ciaras första, polisens, hotellkamerans, de 200 melloartister och journalister som hörde, MZs version SAMT hennes egen familj som visste hur hon brukade tycka det var ett kul skämt.
När tror du hon kommer med en version 2.0?
Citera
2026-09-11, 23:30
Medlem
Vid rättegången förra månaden uppgav MZ att han den 4 mars förra året meddelade CJ att han äntligen ville skiljas. CJ bad honom vänta och tänka över saken lite till... men söndagen efter Melodifestivalfinalen reste hon till England och ansökte i hemlighet om skilsmässa där, vilket MZ fick veta via ett mejl från hennes svenska advokat i mitten av mars.
Citera
2026-09-11, 23:31
Medlem
Citat:
Är man kär och galen så står man ut längre med sådant man inte borde, det är det enda som är naturligt.
Att skaffa ett barn för att få en nytändning är det dummaste man kan göra. Ett barn brukar snarare öka belastningen på relationen, mindre sömn, mindre egentid, mer ansvar och fler saker att vara oense om. Om relationen redan är skakig kommer det därför bara förstärka problemen.
Ja det håller jag med om. Men känslorna har sin egen logik.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 23:33.
Citera
2026-09-11, 23:33
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Som jag förstår räknas hennes version till polisen inte, då?
Men tills dess att Ciara går ut med ytterligare en version så har vi iaf Ciaras första, polisens, hotellkamerans, de 200 melloartister och journalister som hörde, MZs version SAMT hennes egen familj som visste hur hon brukade tycka det var ett kul skämt.
När tror du hon kommer med en version 2.0?

Har du källa på att hon tycker att det är ett roligt skämt att bli tacklad och att hennes familj säger detta?
Citera
2026-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Nej, det gör det verkligen inte. Kom inte dragandes med hans hämndbok igen...
Nej, naturligtvis inte. Det återfinns snarare i hans bok. Om än ett väldigt kort konstaterande.
Citera
2026-09-11, 23:34
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ja det håller jag med om. Men känslorna har sin egen logik.

Det var ju det jag skrev! Du påstod ju att om man är kär och galen så är väl allt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in