2026-09-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Åh, så du ansluter dig alltså helt smidigt till personerna på Ciaras sida, och ljuger här om mina uttalanden och förvränger mina ord? Vem som helst kan läsa vad jag har skrivit, det var inte så länge sedan. Jag har inte backat ur. Jag har kanske glömt EN av de två arrangörerna. Det var aldrig hans avsikt att stöta bort sina musiker med uttalandet om GP. Så förblir det.

Men du hävdar alltså att MZ har ljugit om allt? Du hävdar alltså att uttalandet om bandet och arrangörerna inte är sant? Har han alltså också hittat på mötet med sitt management och allt det där? Hur var det nu med fantasierna och vanföreställningarna?

Berätta hellre varför Ciara bevisligen har ljugit? I SMSen: städpersonalen kontra Adelina, Staffanstorp kontra Helsingborg, och "hemlösheten"? Hennes polisanmälan mot MZ? Har du inget att säga om det?

Tja, hur skulle du kunna det, när du vet att det är lögn... Och det finns inget sätt att prata sig ur det utan att göra det ännu värre. Då byter man hellre ämne igen – som du alltid gör när du har slut på argument. 😏
Givetvis fattar väl alla att hans avsikt inte var att stöta bort sina musiker genom att påstå att det knarkades i bussen. Han ville bara hitta på en ursäkt och drog till med detta. Men som med alla hans lögner fick även den konsekvenser. I detta fall en inställd turné.
Citera
2026-09-08, 17:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Åh, så du ansluter dig alltså helt smidigt till personerna på Ciaras sida, och ljuger här om mina uttalanden och förvränger mina ord? Vem som helst kan läsa vad jag har skrivit, det var inte så länge sedan. Jag har inte backat ur. Jag har kanske glömt EN av de två arrangörerna. Det var aldrig hans avsikt att stöta bort sina musiker med uttalandet om GP. Så förblir det.

Men du hävdar alltså att MZ har ljugit om allt? Du hävdar alltså att uttalandet om bandet och arrangörerna inte är sant? Har han alltså också hittat på mötet med sitt management och allt det där? Hur var det nu med fantasierna och vanföreställningarna?

Berätta hellre varför Ciara bevisligen har ljugit? I SMSen: städpersonalen kontra Adelina, Staffanstorp kontra Helsingborg, och "hemlösheten"? Hennes polisanmälan mot MZ? Har du inget att säga om det?

Tja, hur skulle du kunna det, när du vet att det är lögn... Och det finns inget sätt att prata sig ur det utan att göra det ännu värre. Då byter man hellre ämne igen – som du alltid gör när du har slut på argument. 😏
En missbrukare ljuger om allt och säger det som passar in för stunden. Inga ljuger så bra och mycket som dessa människor. MånsPetter är inget undantag. Han är bitter, tycker synd om sig själv samtidigt som han tror att han fortfarande är populär. En missbrukare saknar verklighetsförankring. Punkt,slut.
Citera
2026-09-08, 17:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis fattar väl alla att hans avsikt inte var att stöta bort sina musiker genom att påstå att det knarkades i bussen. Han ville bara hitta på en ursäkt och drog till med detta. Men som med alla hans lögner fick även den konsekvenser. I detta fall en inställd turné.
Precis så var det. En treåring skyller skulden direkt på något annat även om det råkar bli katten. Vad skulle MånsPetter göra? Antingen erkänna att han drogar eller som i hans fall skylla på att dom i turnebussen lockade honom. Det står ju redan i trådstarten om hans intag av stimulantia och otrohet.

Om han skulle börja knarka vid 37 års ålder samtidigt som han hade en nyfödd son visar bara ännu mer vilken sorts människa han är. Det sista halmstrået för att hoppas på empati leder till en bok där han ömkar sig själv och slänger ut skit på sina barns mor. Har inte läst boken men många utdrag från recensenter och dom är inte nådiga.
Citera
2026-09-08, 17:32
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Precis så var det. En treåring skyller skulden direkt på något annat...

Om han skulle börja knarka vid 37 års ålder samtidigt som han hade en nyfödd son visar bara ännu mer vilken sorts människa han är. Det sista halmstrået för att hoppas på empati leder till en bok där han ömkar sig själv och slänger ut skit på sina barns mor. Har inte läst boken men många utdrag från recensenter och dom är inte nådiga.

Och så ifrågasätter MånsAlbert fruns föräldraförmåga
Citera
2026-09-08, 17:52
Medlem
Citat:

Ah, eftersom Armstark ignorerar frågan om varför Ciara medvetet och bevisligen ljuger så mycket, till exempel i sitt sms om den 27 februari, så hoppar du in istället? Och eftersom ni undviker ämnet så ihärdigt, verkar det kanske ligga något i det?
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
En missbrukare ljuger om allt och säger det som passar in för stunden. Inga ljuger så bra och mycket som dessa människor. [...] En missbrukare saknar verklighetsförankring. Punkt,slut.
Eftersom CJ uppenbarligen också ljuger om allt möjligt, precis som det passar henne just då, så måste hon alltså också vara missbrukare?

Hmm... Vem vet, det har ju ofta diskuterats att Ciara uppenbarligen gärna och ofta dricker vin. Och även det nämns i boken – tydligen hade hon druckit ett par glas vin för mycket vid det tillfället?

Citat:
I "När allt faller" skriver Måns att kvällen börjat med en middag på O'Learys – ett stort gäng från Måns skivbolag, management, låtsrkivare – och Måns familj. Han skriver att redan där är stämningen spänd.

"Efter att du snabbt druckit ytterligare några glas vin är det något som händer. Plötsligt börjar du svara mig med korta, enstaviga svar, samtidigt som du blänger mot kvinnan snett över bordet. Hon arbetar på mitt skivbolag, och har hittills gjort ett fantastiskt jobb i vårt team. Men du har bestämt dig. Jag har en affär med henne", skriver Måns i boken och fortsätter:

"Kvinnan, som är mycket yngre än oss båda, stirrar nu ner i golvet och bestämmer sig snart för att lämna restaurangen. Antagligen på grund av rädsla för dig", skriver Måns i boken.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1509917-hon-pekas-ut-som-kvinnan-mans-zelmerlow-var-otrogen-med

Låter också mycket som en sjuklig svartsjuka från CJs sida mot MZ? Hon verkar tydligen också hitta på en hel del saker som hon anklagar MZ för?

Konstigt, jag får en sådan déjà vu-känsla när det gäller andra anklagelser...
Citera
2026-09-08, 18:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ah, eftersom Armstark ignorerar frågan om varför Ciara medvetet och bevisligen ljuger så mycket, till exempel i sitt sms om den 27 februari, så hoppar du in istället? Och eftersom ni undviker ämnet så ihärdigt, verkar det kanske ligga något i det?

Eftersom CJ uppenbarligen också ljuger om allt möjligt, precis som det passar henne just då, så måste hon alltså också vara missbrukare?

Hmm... Vem vet, det har ju ofta diskuterats att Ciara uppenbarligen gärna och ofta dricker vin. Och även det nämns i boken – tydligen hade hon druckit ett par glas vin för mycket vid det tillfället?

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1509917-hon-pekas-ut-som-kvinnan-mans-zelmerlow-var-otrogen-med

Låter också mycket som en sjuklig svartsjuka från CJs sida mot MZ? Hon verkar tydligen också hitta på en hel del saker som hon anklagar MZ för?

Det var ingen sjuklig svartsjuka eftersom det fanns stoff så det räckte och blev över. Det bästa av allt är att hon blev av med fanskapet och kan starta upp ett normalt liv. Hon undslipper också sin elaka f.d svärfar.
Citera
2026-09-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
MZ känns som en väldigt ärlig person, han erkänner sina misstag och det ska han ha cred för.

Källa: Expressen https://share.google/BNMAHiLaqWgVAAR78
Det är ett utav hans problem. Att han är ärlig och öppen. Att han är medveten om sina egna brister och pratat om det i intervjuer. När han var en ungtupp hade han svårt att hålla sig till en enda. Då tyckte han att om man är otrogen är det inte lämpligt att vara i ett förhållande. Samtidigt som han var ledsen för det. För han ville ju vara i ett förhållande. Att han pratade ut i Renés brygga (tror jag) har ju förvandlats till att han ALLTID är notoriskt otrogen. Men det räcker ju med en gångs otrohet för att ett förhållande ska ta slut.
När folk älskar att förvanska, bre på och sprida lögnaktiga rykten så hade det varit bättre att inte vara så fullt öppen som Måns. Nu har jag inte läst boken än men jag ser fram emot att MZ ska få berätta sin sanning om skilsmässan. Det kan ju inte bli värre iallafall tänker jag.
Citera
2026-09-08, 18:12
Medlem
Citat:

Sjuklig svartsjuka? Du glömde den här delen om MånsPetter i artikeln:
I boken erkänner Måns Zelmerlöw otrohet, bland annat berättar han om hur han träffar en kvinna på krogen Vassa Eggen i Stockholm.
Bland annat berättar han om hur han träffar en kvinna på Vassa Eggen...är det "bland annat" den kvinnan som gör att du tycker att Ciara verkar vara sjukligt svartsjuk.
Citera
2026-09-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Bara en petitess, men tycks ännu bara finns en "riktig" recension/anmälan (Expressens Jens L) - de andra texterna har sorterats som kommentarer på nöjes- och kultursidorna.

Det ska bli intressant att se om boken faktiskt kommer behandlas som litteratur eller ej. Hittar ni recensioner i mindre tidningar, så länka gärna.
SvD hade en rejäl recension och inte till MånsPetters fördel. Dom jag läst var likartade och mycket kritiska.
Citera
2026-09-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ett utav hans problem. Att han är ärlig och öppen. Att han är medveten om sina egna brister och pratat om det i intervjuer. När han var en ungtupp hade han svårt att hålla sig till en enda. Då tyckte han att om man är otrogen är det inte lämpligt att vara i ett förhållande. Samtidigt som han var ledsen för det. För han ville ju vara i ett förhållande. Att han pratade ut i Renés brygga (tror jag) har ju förvandlats till att han ALLTID är notoriskt otrogen. Men det räcker ju med en gångs otrohet för att ett förhållande ska ta slut.
När folk älskar att förvanska, bre på och sprida lögnaktiga rykten så hade det varit bättre att inte vara så fullt öppen som Måns. Nu har jag inte läst boken än men jag ser fram emot att MZ ska få berätta sin sanning om skilsmässan. Det kan ju inte bli värre iallafall tänker jag.
Så du tror att MånsPetter ljuger om sina bravader och knarkande? Men då är han väl inte så ärlig? Hur ska du ha det nu människa? Det är väl för fan han själv som brer på och skryter om sitt knulleri. Han är ärlig och du förnekar det han skriver i sin bok. Bestäm dig nu om han ljuger eller ärligt erkänner knark, otrohet och allt annat elände.
Citera
2026-09-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ja, där gjorde Måns bort sig som han själv påpekar. Det hade varit bättre han bara sagt, att han började använda kokain under en jobbig turné för några år sedan. Men nu stod ju Måns i en tsunami av allehanda anklagelser så hans dåliga självkänsla ville väl förklara sig hur det kom sig att han börjat med kokain.
Utan att tänka efter så sa han väl som det var. Det är som att Måns har blivit hjärntvättat att alltid berätta hela sanningen. Ingen har lärt honom att man behöver inte berätta precis allt om hur och varför.
Kanske uppfostran.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-08 kl. 18:39.
Citera
2026-09-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Så du tror att MånsPetter ljuger om sina bravader och knarkande? Men då är han väl inte så ärlig? Hur ska du ha det nu människa? Det är väl för fan han själv som brer på och skryter om sitt knulleri. Han är ärlig och du förnekar det han skriver i sin bok. Bestäm dig nu om han ljuger eller ärligt erkänner knark, otrohet och allt annat elände.
Du har nog missförstått vad jag skrev. Vet inte vad jag ska svara på detta. För förstår inte vad du far efter?
EDIT; Du får gärna feta det i mitt citat som du svarar på.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-08 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in