Som redan nämnts flera gånger uppträdde MZ ute i trädgården på den stora scenen, på "Papas Garden". Platsmässigt är det den punkt som ligger längst bort från nattklubben. Varken han eller barnen befann sig i nattklubben eller uppträdde där. Och för att du ska kunna se och förstå det tydligt (eller medvetet välja att inte göra det eller ignorera det som vanligt – då åtminstone för alla andras skull), här är en karta över evenemangets område.
https://ibb.co/ynwtpTCt
MZ, hans familj och barnen befann sig inte mitt i festligheterna, utan höll sig i utkanten i det avspärrade området för artisterna. Det är inte inritat på kartan, men det var till höger om den stora scenen och längs staketet vid träden. Scenen ute i trädgården, inte inne i huset utan mitt i det fria, den stora scenen, i trädgården som tillhör restaurangen "Papas". Nattklubben är "Loft" på övervåningen i byggnaden.
Du kan alltså äntligen sluta att sälja dina påhittade påståenden som sanningar, vilka vid en granskning av fakta definitivt INTE visar sig vara sanna.
Och allt hände dessutom före kl. 00.00. Så att du inte behöver ta till dina påhittade uttalanden igen, här är tidsplanen.
https://ibb.co/whFbJ5WB
Som man ser på de uppträdande artisterna spelade DJarna huvudsakligen inne, och ute var sångarna och musikerna, till exempel saxofonisten. Så än en gång, nej, MZ och barnen var inte i nattklubben eller uppträdde där, de befann sig inte heller mitt i festområdet för de vanliga gästerna utan höll sig i det avspärrade backstageområdet för artisterna.
Och ytterligare en tillägg, eftersom jag vet att du letar efter en bortförklaring för allt. Gästerna gömde sig inte i loftet när MZ uppträdde. Det fanns fortfarande tillräckligt med plats att dansa bland de andra när de spelade. Men när MZ uppträdde kom tydligen majoriteten ut, för det var mycket trångt framför scenen.
Och även här vill jag påpeka att scenen var en separat del och inte ingick i festligheterna, så det fanns inga festande gäster där som stod direkt mellan MZ eller barnen. Det fanns vakter som såg till att inga vanliga gäster gick in i det avspärrade området.
Vad tänker du nu lägga fram som nästa "argument" för att fördöma MZ? För det är ju uppenbarligen din enda avsikt här.