Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Har du jobbat på Pepes Bodega och haft med dig dina barn dit? Var det på kvällar med 20-års åldersgräns? Jag tror att det är många artister som aldrig tar med sina barn på nattklubb, där är nog du och MånsPetter ganska ovanliga.
Vilken nattklubb? Tydligen har Pepes bodega en flytande gräns för nattklubb enligt dig.
Allt är nattklubb även på dagen och på kvällen.
Familjer som reserverat bord får sitta kvar till kl 24.00. även om restaurangen slutar att servera mat
kl 22.00. Så din förbannade nattklubb räknas komma igång som brukligt, överallt annars, kl 24.00 på natten!
Jag har inte jobbat på Pepes bodega men en välkänd slottspark med konserter varje sommar däribland världsartister. Ingen mat serveras men man får ta med sig picknickorg med mat och alkohol och naturligtvis tar föräldrarna med sig barnvänliga drycker till sina barn. Det är 20 år sedan jag jobbade där. Men då, hör och häpna, fanns ingen åldersgräns. På en konsert med Leonard Cohen bestod publiken nästan enbart av par med barnvagnar och småbarn. Det började kl 19 och då Leonard inte ville sluta spela eftersom att han tyckte att sommarnatten var så fin, så traskade vi hem med barnvagnen kl 01 på natten. Först då slutade konserten. Efter en helt magisk o underbar kväll.
Föräldrar har förståndet att ta hand om sina barn själv så klart. Och föräldrar utsätter inte sina barn för något farligt. De älskar sina barn och är väldigt rädda om dem. Generellt sett. De har myndigheternas förtroende att uppfostra sina barn helt på egen hand.