2026-06-12, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
20 år sedan passar bättre med 2008 än 1985, men matematik kanske inte är ditt huvudämne, sedan även oviktigt eftersom själva jämförelsen med Sofiero Slott och Peppes Bodega var vad som diskuterades. Måns Petter Alberts gig med sina barns (4år, 8år) närvaro på nattklubb med 20 års gräns är inte det minsta jämförbart med Sofiero Slotts arrangemang.
Det var ca 20 år sedan jag slutade. Det var 41 år sedan jag var på den konserten.

Det verkar inte som du läser tråden så noga.
läs sheannax och från och med inlägg #20477 tom #20505 och ta in infon. shennax var ju där.
Det är Armstark som propagerar nattklubb och 20 årsgräns som inte existerar i verkligheten.
Pojkarna var inte på nån nattklubb!
Du vet väl hur propaganda går till? Typ hjärntvätt. Typ gazlighting.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-12 kl. 05:01.
Citera
2026-06-12, 05:43
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Exakt.
Gamla knarkare har inga gränser, något icke-missbrukare har. Särskilt angående barn.
Och lika fel av Pepes att tillåta det naturligtvis.

Exakt, gränslös är ett genomgående tema i MånsPetters liv med eller utan barn.
Citera
2026-06-12, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var du där på Pepes Bodega så du vet att han var INNE på någon nattklubb. Det var i Papas garden. En restaurang i utkanten, i trädgården.
Som jag förstått det av de som var där. Det låter som öppen himmel iallafall. Och det var före kl 24. Jag själv har aldrig varit där.

Nej den Cohenkonserten var sommaren 1985. Med medhavd alkohol och normalt familjeliv ( för *Armstark som tydligen inte har erfarenhet av barn.)
Enligt dig så var din konsertupplevelse i en park med 2000 närvarande, inga barer, ingen åldersgräns och ingen alkoholservering. MånsPetter tog med sina barn till Pepes Bodegas 35-årsfirande, över 2000 sålda biljetter, barer, alkoholservering och 20-års åldersgräns.
Citera
2026-06-12, 06:01
Medlem
Citat:
Du frågade om jag jobbade på Pepes Bodega. Och då svarade jag - Nej, men något (liknande.)
Då serverade de inte alkohol men det var fritt att ta med sig alkohol. Vad är skilnaden?
Blir man mer full om man betalar dyrt för alkohol i en bar, än om man har med sig billig alkohol som man köpt på andra sidan sundet. Och där det finns alkohol finns det droger. Tror att publikrekordet varit 2000 pers vid något eller några tillfällen. Med även familjer med barn.
Rena rama "nattklubben" ju!

Nej MZ har inte bristande föräldraförmåga. Enligt CJ är han en mkt bra pappa för sina söner samt sin styvson. Att rätten formulerade det så beror ju på att han DÅ hade ett pågående drogmissbruk. De kunde självklart inte dömt på något annat sätt DÅ. Men nu är det 2026 och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Eller vill du påstå att Körberg brister i sin föräldraförmåga? Han är ju fd kokainist. Eller Persbrant? Eller Malmberg? Eller Brost? Eller, har glömt namnet på välkända sångaren. Listan kan göras ännu längre. Alla har de suttit i fängelse iallafall.

Alla människor kan falla. Men de kan resa sig igen. Och det har alla gjort också.
Och det har MZ också. Annars hade inte han fått ha hand om sönerna här i Sverige. Eller hur?
Domen kom i maj förra året, du försöker få något som hände för ett år sedan att låta som historia. Bevisligen hade MånsPetter ett pågående kokainmissbruk förra året. Så mycket vatten har det inte runnit under några broar sedan dess.
Citera
2026-06-12, 06:15
Medlem
Citat:
Det var ca 20 år sedan jag slutade. Det var 41 år sedan jag var på den konserten.

Det verkar inte som du läser tråden så noga.
läs sheannax och från och med inlägg #20477 tom #20505 och ta in infon. shennax var ju där.
Det är Armstark som propagerar nattklubb och 20 årsgräns som inte existerar i verkligheten.
Pojkarna var inte på nån nattklubb!
Du vet väl hur propaganda går till? Typ hjärntvätt. Typ gazlighting.
Varför ljuger du? Jag har länkat till all information tidigare och för att bevisa att du är en lögnare så gör jag det igen.

https://www.tickster.com/se/sv/events/rxw2wy46fxxtn7d/2026-05-30/pepes-bodega-35-ars-jubileum

Citat:
Vi kommer att ha plats för drygt 2000 gäster, som vi bjuder på mat, dryck, underhållning på 5 avdelningar & mycket nostalgi. Först till kvarn!

Vi kommer att att ha 3 olika ankomsttider för att klara logistiken så bra som möjligt.

Länken ska fyllas i individuellt och har en serviceavgift på 35kr):

Eventet kommer att hållas i hela huset med 5 avdelningar och håller på till kl.03 (åldergräns 20 år).

Det är lite komiskt när du kallar sanningen för propaganda och bemöter den med lögner.

Att jämföra en konsert på Sofiero Slott för 40 år sedan med 2000 åskådare, med en jubileumsfest på en av Sveriges mest kända nattklubbar med lika många besökare är inte ens som att jämföra äpplen och päron. Det är som att jämföra en gädda med en bil.

Att MånsPetter hade med sina barn på ett gig på Pepes Bodega mot gällande åldersgräns är inte ansvarsfullt och visar att den bristande föräldraförmågan kvarstår.
Citera
2026-06-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför ljuger du? Jag har länkat till all information tidigare och för att bevisa att du är en lögnare så gör jag det igen.

https://www.tickster.com/se/sv/events/rxw2wy46fxxtn7d/2026-05-30/pepes-bodega-35-ars-jubileum

Det är lite komiskt när du kallar sanningen för propaganda och bemöter den med lögner.

Att jämföra en konsert på Sofiero Slott för 40 år sedan med 2000 åskådare, med en jubileumsfest på en av Sveriges mest kända nattklubbar med lika många besökare är inte ens som att jämföra äpplen och päron. Det är som att jämföra en gädda med en bil.

Att MånsPetter hade med sina barn på ett gig på Pepes Bodega mot gällande åldersgräns är inte ansvarsfullt och visar att den bristande föräldraförmågan kvarstår.
Som redan nämnts flera gånger uppträdde MZ ute i trädgården på den stora scenen, på "Papas Garden". Platsmässigt är det den punkt som ligger längst bort från nattklubben. Varken han eller barnen befann sig i nattklubben eller uppträdde där. Och för att du ska kunna se och förstå det tydligt (eller medvetet välja att inte göra det eller ignorera det som vanligt – då åtminstone för alla andras skull), här är en karta över evenemangets område.
https://ibb.co/ynwtpTCt

MZ, hans familj och barnen befann sig inte mitt i festligheterna, utan höll sig i utkanten i det avspärrade området för artisterna. Det är inte inritat på kartan, men det var till höger om den stora scenen och längs staketet vid träden. Scenen ute i trädgården, inte inne i huset utan mitt i det fria, den stora scenen, i trädgården som tillhör restaurangen "Papas". Nattklubben är "Loft" på övervåningen i byggnaden.

Du kan alltså äntligen sluta att sälja dina påhittade påståenden som sanningar, vilka vid en granskning av fakta definitivt INTE visar sig vara sanna.

Och allt hände dessutom före kl. 00.00. Så att du inte behöver ta till dina påhittade uttalanden igen, här är tidsplanen.
https://ibb.co/whFbJ5WB

Som man ser på de uppträdande artisterna spelade DJarna huvudsakligen inne, och ute var sångarna och musikerna, till exempel saxofonisten. Så än en gång, nej, MZ och barnen var inte i nattklubben eller uppträdde där, de befann sig inte heller mitt i festområdet för de vanliga gästerna utan höll sig i det avspärrade backstageområdet för artisterna.

Och ytterligare en tillägg, eftersom jag vet att du letar efter en bortförklaring för allt. Gästerna gömde sig inte i loftet när MZ uppträdde. Det fanns fortfarande tillräckligt med plats att dansa bland de andra när de spelade. Men när MZ uppträdde kom tydligen majoriteten ut, för det var mycket trångt framför scenen.

Och även här vill jag påpeka att scenen var en separat del och inte ingick i festligheterna, så det fanns inga festande gäster där som stod direkt mellan MZ eller barnen. Det fanns vakter som såg till att inga vanliga gäster gick in i det avspärrade området.

Vad tänker du nu lägga fram som nästa "argument" för att fördöma MZ? För det är ju uppenbarligen din enda avsikt här.
Senast redigerad av sheannax 2026-06-12 kl. 09:22.
Citera
2026-06-12, 10:54
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
[...]
Och även här vill jag påpeka att scenen var en separat del och inte ingick i festligheterna, så det fanns inga festande gäster där som stod direkt mellan MZ eller barnen. Det fanns vakter som såg till att inga vanliga gäster gick in i det avspärrade området.

Vad tänker du nu lägga fram som nästa "argument" för att fördöma MZ? För det är ju uppenbarligen din enda avsikt här.

Så du menar att:
- Det var INTE åldersgräns på 20 år där Måns Petter Albert uppträdde?
- Det fanns ingen försäljning av alkohol där Mums spelade och barnen (4 år, 8 år) befann sej?
- Det fanns ett separat insläpp där Mums spelade?
Citera
2026-06-12, 11:47
Medlem
Citat:
Så du menar att:
- Det fanns ingen försäljning av alkohol där Mums spelade och barnen (4 år, 8 år) befann sej?
Motfrågor, tror du verkligen:
  • att samma restriktioner, regler och åldersgränser gäller för backstagepersonal, anlitade personal och de engagerade artisterna samt deras anhöriga som för den vanliga, betalande publiken?
  • att arrangören säljer alkohol till sina anställda, anlitade personal, artister och anhöriga under evenemanget, i backstageområdet? Och att det samtidigt bryter mot reglerna att man frivilligt serverar alkohol till barn i det avspärrade området?
  • att artisterna och deras anhöriga ställer sig i samma kö som den betalande publiken för att komma in på evenemangsplatsen?
  • att jultomten finns?
Citera
2026-06-12, 13:18
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Motfrågor, tror du verkligen:
  • att samma restriktioner, regler och åldersgränser gäller för backstagepersonal, anlitade personal och de engagerade artisterna samt deras anhöriga som för den vanliga, betalande publiken?
  • att arrangören säljer alkohol till sina anställda, anlitade personal, artister och anhöriga under evenemanget, i backstageområdet? Och att det samtidigt bryter mot reglerna att man frivilligt serverar alkohol till barn i det avspärrade området?
  • att artisterna och deras anhöriga ställer sig i samma kö som den betalande publiken för att komma in på evenemangsplatsen?
  • att jultomten finns?

Du valde att inte svara på en enda av mina frågor, men vem är förvånad, så har ju du/ni arbetat i hela denna sinnessjuka tråd, men jag ger dej en chans till!

Så du menar att:

_______

Det alla kan konstatera är att det var extremt ansvarslöst gjort av Måns Petter Albert när han tog med en 4 åring och en 8 åring på en Nattklubb där öl, vin & sprit flödade!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-12 kl. 13:26.
Citera
2026-06-12, 14:15
Medlem
Citat:
Du valde att inte svara på en enda av mina frågor, men vem är förvånad, så har ju du/ni arbetat i hela denna sinnessjuka tråd, men jag ger dej en chans till!

Så du menar att:

_______

Det alla kan konstatera är att det var extremt ansvarslöst gjort av Måns Petter Albert när han tog med en 4 åring och en 8 åring på en Nattklubb där öl, vin & sprit flödade!
Du verkar blanda ihop mig med Armstark och dina andra kompisar, liksom med dig själv - ni som inte svarar på direkta frågor, ignorerar fakta och källor och inte ens anger källor till era påståenden. Jag har lagt fram fakta, även med bildbevis, på hur det ser ut där.

Nåväl, nu har MZ (och barnen) uppträtt och spelade på scenen, så:
- Nej, på scenen - som endast är tillgänglig för vissa personer som tillhör arrangören eller är anställda där - gäller det säkerligen inte samma åldersgräns som på festivalområdet för de betalande gästerna, som inte har tillträde till backstageområdet. För mer detaljerad information, vänd dig gärna till arrangören, eftersom jag inte heller vet exakt hur Pepes Bodega/Papas har ordnat det.
- Nej, det serverades eller såldes inte heller någon alkohol på scenen. Där stod bara några flaskor vatten, såvitt jag såg.
- Ja, det fanns en separat ingång till scenen, som den betalande publiken inte har tillgång till. MZ behövde inte tränga sig igenom publiken och sedan klättra upp på scenen.

Och hur är det med dig? Du kommer väl inte att svara på någon av mina frågor? Jag antar att du inte kommer att göra det.

Och återigen: trädgården är ingen nattklubb.

Som komplement, här är vad AI säger om en "utomhusnattklubb":
Nej, en typisk nattklubb är inte utomhus. Här är varför:
Ljudisolerat: Stränga lagar kräver stängda dörrar för att inte störa grannar.
Ljuseffekter: Laser och stroboskop kräver mörka rum.
Väderoberoende: Klubbar måste kunna ha öppet året runt.
Akustik: Basen känns mer i stängda lokaler.
Undantag: Många inomhusklubbar öppnar uteserveringar eller trädgårdar under sommaren, men då ofta som dagsfester eftersom de måste stänga tidigare på natten.
Så utomhusområdet kan inte betraktas som typiskt nattclub.
Senast redigerad av sheannax 2026-06-12 kl. 14:22.
Citera
2026-06-12, 14:54
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
[...]
Nåväl, nu har MZ (och barnen) uppträtt och spelade på scenen, så:
- Nej, på scenen - som endast är tillgänglig för vissa personer som tillhör arrangören eller är anställda där - gäller det säkerligen inte samma åldersgräns som på festivalområdet för de betalande gästerna, som inte har tillträde till backstageområdet. För mer detaljerad information, vänd dig gärna till arrangören, eftersom jag inte heller vet exakt hur Pepes Bodega/Papas har ordnat det.
- Nej, det serverades eller såldes inte heller någon alkohol på scenen. Där stod bara några flaskor vatten, såvitt jag såg.
- Ja, det fanns en separat ingång till scenen, som den betalande publiken inte har tillgång till. MZ behövde inte tränga sig igenom publiken och sedan klättra upp på scenen.
[...]
Eftersom jag fått info av andra källor att dessa små barn (4 år & 8 år) inte enbart befann sej på Nattklubbens utescen utan även på annan plats så avslutar jag diskussionen med dej om detta, du ljuger och då finns det ingen mening med att fortsätta den. (Att en 4 åring överhuvudtaget befinner sej på en Nattklubb så sent är rent förkastligt!)
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-12 kl. 15:30.
Citera
2026-06-12, 15:54
Medlem
Citat:
Som redan nämnts flera gånger uppträdde MZ ute i trädgården på den stora scenen, på "Papas Garden". Platsmässigt är det den punkt som ligger längst bort från nattklubben. Varken han eller barnen befann sig i nattklubben eller uppträdde där. Och för att du ska kunna se och förstå det tydligt (eller medvetet välja att inte göra det eller ignorera det som vanligt – då åtminstone för alla andras skull), här är en karta över evenemangets område.
https://ibb.co/ynwtpTCt

MZ, hans familj och barnen befann sig inte mitt i festligheterna, utan höll sig i utkanten i det avspärrade området för artisterna. Det är inte inritat på kartan, men det var till höger om den stora scenen och längs staketet vid träden. Scenen ute i trädgården, inte inne i huset utan mitt i det fria, den stora scenen, i trädgården som tillhör restaurangen "Papas". Nattklubben är "Loft" på övervåningen i byggnaden.

Du kan alltså äntligen sluta att sälja dina påhittade påståenden som sanningar, vilka vid en granskning av fakta definitivt INTE visar sig vara sanna.

Och allt hände dessutom före kl. 00.00. Så att du inte behöver ta till dina påhittade uttalanden igen, här är tidsplanen.
https://ibb.co/whFbJ5WB

Som man ser på de uppträdande artisterna spelade DJarna huvudsakligen inne, och ute var sångarna och musikerna, till exempel saxofonisten. Så än en gång, nej, MZ och barnen var inte i nattklubben eller uppträdde där, de befann sig inte heller mitt i festområdet för de vanliga gästerna utan höll sig i det avspärrade backstageområdet för artisterna.

Och ytterligare en tillägg, eftersom jag vet att du letar efter en bortförklaring för allt. Gästerna gömde sig inte i loftet när MZ uppträdde. Det fanns fortfarande tillräckligt med plats att dansa bland de andra när de spelade. Men när MZ uppträdde kom tydligen majoriteten ut, för det var mycket trångt framför scenen.

Vad är påhittat?
Pepes Bodega
Över 2000 biljetter sålda
20-års åldersgräns

Det som är påhittat (av dig):
Scenen ingick inte i festligheterna
Barnen befann sig inte på festligheterna

Saker som jag aldrig har skrivit (måste ha varit din halmgubbe):
Klockan var över midnatt
Publiken stod på scenen mellan barnen och MånsPetter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera