2025-09-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
En vecka? Hur räknar du då?
- Enligt uppgift i domstolen försvann passen i slutet av februari/i början av mars
- MZ meddelade den 10 mars att han inte tillät att barnen flyttade hem till UK
- I stället stämmer han C och yrkar den 18 mars på att barnen ska bo med honom
- C tvingades initiera, den 1 april, en ny domstolsprocess, dvs en överflyttningsprocess enligt Haag-konventionen
- Huvudförhandling hölls den 28-29 april
- Tingsrättens slutliga beslut meddelades den 9 maj
- MZ överklagade domen till hovrätten
- Hovrätten avslog den 13 maj MZ begäran om inhibition
- Verkställighet skedde genom Polishämtning den 9 maj - men inga pass fanns
- Hovrätten meddelade slutligt beslut den 15 maj: ger inte PT. Tingsrättens avgörande ligger fast.
- Barnen kunde resa hem till England (eventuellt med nya pass) den 15 maj
- MZ överklagade därefter till HD, som den 12 juni meddelar att man inte beviljar PT.

Det stämmer inte alls med ditt påstående om "inte särskilt lång tid" + "En vecka".

Alltså. Dina uppgifter om Tyresö vet vi väl inte omfattningen av. C själv har pratat om olika sorters boende i Sverige under en tvåmånaders-period: Airbnb, hostel, hotell och soffor hos vänner.
Det fanns också en efterlysning om akut boende för en mamma och två barn i Staffanstorp från Läckberg i början av april. Men du kanske vet att något sånt boende - eller Airbnb eller hostels i närheten till Staffanstorp aldrig blev av? Eller gissar du bara på att C vistades i Tyresö under sina svenska veckor?

Vi utomstående har väl inte tillgång till uppgifter om hur A:s skolgång, dvs sexårsverksamheten, genomfördes varje vecka under perioden då C ska ha blivit utslängd någon gång i mars tills den 15 maj då barnen var tillbaks i UK.

För övrigt anförde C redan den 1 april att sonen A kunde få återuppta sin skolgång i sin gamla skola i England, när terminen startade igen den 23 april.

Men eftersom hela återvändandeprocessen tog ett antal månader (10 mars-15 maj minst),
och när MZ inte frivilligt ville låta barnen återvända till England, så missades möjligheten för A att i vart fall den 23 april återuppta skolgången i England.
Det här är inget nytt under solen. Båda föräldrarna strider om vad de tror är bäst för barnen.
Vårdnadstvister är inget nytt. Man kan ju inte dela ett barn och ta halva var som i Bibeln.
Man kan bara dela på vårdnaden. Måns har nog hängt upp sig på att CJ sa, att det var hennes tur att pendla nu.
Och så har MZ tänkt sig att hon ska bo här i ett eget boende med barnen varannan vecka.
Eftersom han själv tvingats pendla i 8 år. Och sedan har han bitit sig fast i det och inte kunnat tänka ur något annat perspektiv.
Men det tycker inte jag är realistiskt. Inte tvärtom heller.

Via länkar från hennes IG som varit utlagda i tråden så har jag fått uppfattningen att hon bodde hos Läckberg den mesta tiden.
När de separerade har jag ingen uppgift på. Men CJ var bostadslös ett tag i Staffanstorp innan hon fick bo hos CL.
Citera
2025-09-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hon har bevisat hans otrohet och hans knarkande men hade inga bevis på misshandel vilket inte betyder att knuffen inte hänt. 3 av 2 har bevisats vara rätt. (plus en massa andra grejer under rättegången som Måns själv bjöd på) Du har inga bevis alls om det du hittar på för att desperat försöka avleda allt från MZ.
Hade något av det hon påstår inte stämt så hade hon haft en anmälan på sig direkt!
Så, gör en anmälan då så du har något att komma med någon gång, eller håll tyst.
Klart som fan hon visar att hon inte är rädd för honom, all cred för det!
Du skriver så otroligt mycket strunt så jag lämnar det mesta därhän. Men jag måste ändå fråga vad jag har missat här - nämligen på vilket sätt som hon har bevisat hans otrohet?
Senast redigerad av Lazydell 2025-09-02 kl. 21:02.
Citera
2025-09-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Men Måns otrohet och drogande är känt bland kollegor i hans gamla bransch. Ingen är förvånad vad jag hört. Snarare var det bara en tidsfråga innan allt skulle komma upp till ytan. När då den senaste partnern i sin uppgivenhet skriver på insta är det första lille Måns börjar yla om att det är förtal. Kan någon svara på om han ens slutat med kokain?
Det har MZ inte gjort offentligt. Det är allmänhetens reaktion, att det är förtal.
Citera
2025-09-02, 20:54
Avstängd
Citat:
Men Måns otrohet och drogande är känt bland kollegor i hans gamla bransch. Ingen är förvånad vad jag hört. Snarare var det bara en tidsfråga innan allt skulle komma upp till ytan. När då den senaste partnern i sin uppgivenhet skriver på insta är det första lille Måns börjar yla om att det är förtal. Kan någon svara på om han ens slutat med kokain?
Enligt honom själv så har han slutat, två gånger till och med:

Citat:
Kokain blev en normal del av utekvällar med bandet. Han har en beroendepersonlighet
och det är inget han, eller någon för den delen, ska hålla på med. Han står inte för det
beteendet. Han har haft kontakt med en sponsor som han pratat med varje dag och är
stolt över att ha tagit sig ur det. Det har aldrig förekommit droger i hemmet, utan bara i
samband med utekvällar eller middagar. För tio veckor sedan sökte han hjälp, pratade
med sin sponsor, Ciara och sin mamma, och tog stora steg för att sluta. Två veckor
efter han slutat föll han dock tillbaka när han blev bjuden på kokain på en fest och
mådde dåligt i stunden. Några dagar senare meddelade motparten att socialtjänsten
skulle kopplas in, och att barnen skulle till ett "safe house". Då började han lämna
urinprov varje dag – de första två visade spår då det var så kort inpå, men därefter har
alla varit rena och det har inte ens funnits några metaboliter.
Ur Tingsrättens dom, sidan 20.
Citera
2025-09-02, 20:56
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du kan inte plocka EN valfri länk från en k e d j a av indicier och använda den som ett bevis för hur korkat du tycker något är.
Olle Jönsson bör inte nämnas alls och han om någon/något borde vara OT. Man använder inte människor som förmodligen inte är helt tillförlitliga för egen vinning skull.

Är det det enda du har att komma med? Du kommenterar ju inte ens min motivering till varför du är korkad. Jag behöver inga bevis, jag förklarade klart och tydligt varför det du skrev är korkat.
Citera
2025-09-02, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du skriver så otroligt mycket strunt så jag lämnar det mesta därhän. Men jag måste ändå fråga vad jag har missat här - nämligen på vilket som hon har bevisat hans otrohet?
Om inte annat så bevisas det av MånsPetters mammas vittnesmål i Stockholms tingsrätt:

Citat:
Efter separationen bodde Måns på sommarstället. Måns mådde inte bra, kanske för att han inte var önskad. Hon visste att Måns hade varit otrogen.
Tingsrättens dom sid. 27.
Citera
2025-09-02, 20:59
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har MZ inte gjort offentligt. Det är allmänhetens reaktion, att det är förtal.

Allmänhetens reaktion!
Det är din reaktion!
99 procent som går in i den här tråden förstår vad det handlar om för de är normalt tänkande människor som förstår rätt o fel när de ser det.
Citera
2025-09-02, 21:00
Avstängd
Citat:
Det är väl din reaktion?
Citera
2025-09-02, 21:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det stod tom i tidningen att svt/melloarrangörerna kände till att han har/hade ett kokainmissbruk.
Citera
2025-09-02, 21:01
Medlem
Citat:
Som det har sagts femtielvatusen gånger nu - det här är skvallertråden om MZ och inget annat. Varför skvallrar du då inte om vad du har hört? Det är väl bara att delge oss vad du vet, eller? Öppna kranen.

Också. När exakt har "lille" Måns börjat "yla" om förtal? Även det borde du kunna berätta om.
Citera
2025-09-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är omöjligt med den grundlagsskyddade svenska offentlighetsprincipen att hålla saker privata. Det går inte heller att hindra människor att ha åsikter. Det du egentligen menar än kanske att ha andra åsikter än dina?

Det var tydligen en överraskning för MånsPetters mamma och pappa att allt de sade under rättegången fick spelas in och delas helt öppet. Rättegången blev nödvändig helt och hållet på grund av MånsPetter, så allt rörande hans inte så smickrande privatliv hade blivit offentligt oavhängigt några inlägg på Instagram.

Alla kan höra på Youtube vad som sades under rättegången, och hur du än vrider och vänder på tidslinjer och teorier så beror det helt och hållet på MånsPetter själv. Det är oomkullrunkeligt.

https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=FRDIJ3ZN8IU6TEmX
Det fetade. Det tror jag inte. Hade det inte varit att media satte blåslampan på efter CJs förtal och det blivit en mediacirkus,
så hade nog ingen haft intresse av att begära ut inspelningarna från rättegången.
Att de hamnade på youtube var ju bara för att det blev ett väldigt allmänintresse. Så att Prime Crime såg pengar i det.
Att förhör och vittnesmål spelas in känner nog de flesta till men inte att vem som helst och i vilket syfte som helst kan begära ut dem.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-09-02 kl. 21:11.
Citera
2025-09-02, 21:13
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det här är inget nytt under solen. Båda föräldrarna strider om vad de tror är bäst för barnen.
Vårdnadstvister är inget nytt. Man kan ju inte dela ett barn och ta halva var som i Bibeln.
Man kan bara dela på vårdnaden. Måns har nog hängt upp sig på att CJ sa, att det var hennes tur att pendla nu.
Och så har MZ tänkt sig att hon ska bo här i ett eget boende med barnen varannan vecka.
Eftersom han själv tvingats pendla i 8 år. Och sedan har han bitit sig fast i det och inte kunnat tänka ur något annat perspektiv.
Men det tycker inte jag är realistiskt. Inte tvärtom heller.

"Måns har nog hängt upp sig" Suck! Har du glömt den lilla detaljen att han knarkar? Tycker du det är en bra lösning att de ska bo hos en knarkande pappa? Som dessutom bevisligen beslagtagit deras pass. Som tur är har iaf deras mamma förstånd.
Vad han har tänkt sig har redan framkommit i hans agerande och vad han sagt i tingsrätten! Finns inget förskönande där, hur mycket du än försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in