Enligt ert skvaller och förtal, ibland i tredje hand skvaller tom.
Och om du menar uppträdande som expressen rapporterade om så håller jag inte alls med.
Förövrigt så är det inte ovanligt med återfall när man försöker att sluta med en väldigt beroendeframkallande drog.
Men förhoppningsvis blir det längre och längre tid som förflyter mellan gångerna.
Och den enda som vet något om det är personen själv. Ingen annan.
Man ska väl åtminstone hållit upp 1 vecka innan det kallas återfall? Han har aldrig slutat någon gång för i så fall skulle han tagit tillfället i akt och visat upp provsvaret till Expressen och inför resten av hela världen. Tror du inte det?
Du blev informerad och sa att du gick in på TikTok för att se när han sjöng. Dock stängde du av ljudet och tyckte han såg konstig ut. Nu jiddrar du om nåt helt annan arrangemang då Expressens journalist var närvarande. Dessutom tyckte du att man såg bättre om videon var avstängd?
...
- Eller fick C under perioden överföringen av barnen tills utresan mot UK, skaffa skaffa nya pass?
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
... om hon inte fick tillbaka passen från Måns?
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Såvida inte du eller någon annan verkligen VET när C fick barnens pass så blir det spekulation.
Min spekulation: C kan ha fått passen när hovrätten den 13 maj meddelade avslag på inhibitionsyrkandet eller när hovrätten den 15 maj meddelade det slutliga beslutet.
MZ ska ha uppgett i hemvist-processen att om hovrätten i sak beslutat att barnen skulle återföras till UK så skulle han inte motsätta sig det.
Det är inte känt hur sen MZ agerade när hovrätten beslutade att inte bevilja PT men möjligen skulle MZ:s utfästelse till hovrätten kunna tolkas som att MZ till slut överlämnade passen.
Men jag har ju faktiskt ingen aning om vilka pass-handlingar som användes när C reste tillbaks med barnen till UK. Man kan väl inte utesluta möjligheten att C ansökte om pass på Storbritanniens ambassad i Sverige. Kan inte de brittiska passreglerna för barn, vet inte om det krävs, likt i Sverige, att bägge vårdnadshavare måste underteckna ansökan.
Kanske framkommer det längre fram uppgifter om passen i tvisten om skilsmässan, underhåll mm. Men det beror nog på om den svenska tingsrätten kommer förklara sig behörig i frågan om vårdnad.
Annars kanske vårdnadsfrågan prövas enligt engelsk lag, utan särskilt mycket insyn för allmänheten.
Citat:
Ah, så jag minns rätt att barnen redan var hemma samma dag som beslutet meddelades. Det var dock avslaget på överklagandet i nästa instans i Svea. Redan samma eftermiddag var barnen tillbaka i England.
Kl. 16:54 uppmärksammade Lazydell tråden på att det i en instagramstory visades bilder på barnen tillbaks i UK.
Citat:
Det låter för mig som ett starkt bevis på att Måns höll sitt ord och efter beslutet överlämnade barnens pass, precis som han sa, som du har hittat.
Håller inte med om ditt påstående om att hovrättens beslut->barnen åter i UK den 15 maj (om det var det du menade?) skulle vara något "starkt bevis" för ett överlämnande av pass.
Vissa uppgifter från hemvistprocessen om överlämning mm är för övrigt motstridiga, något jag har nämnt.
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Enligt en dagboksanteckning har polisen i Lund uppgett att verkställigheten - dvs överföring av barn - skedde den 9 maj. Vet inte om den uppgiften är korrekt. Tycker mig se en del motstridiga uppgifter. Men det är kanske inte så viktigt egentligen. Och det kan ju klarna längre fram.
Det är väl dessutom inte officiellt känt än angående med vilka pass barnen kunde resa?
Jag anser inte heller att det går att utesluta möjligheten att C faktiskt hade fått någon form av förhandsbesked från MZ om att passen inte skulle överlämnas t ex den 15 maj. Om nu så var fallet.
Citat:
...
Domen meddelades den 15 maj.
Jag försöker beskriva ett möjligt scenario - det blir spekulativt ja - men kanske lika (eller mindre?) spekulativt som andras försök att påvisa någon form av omöjlighet att resa med nya pass?
1. Hovrättsdomen bör ha meddelats som brukligt kl 11.00 (= kl 10:00 brittisk tid).
Citat:
Tidigt på eftermiddagen var barnen redan tillbaka hemma i England.
16:54 svensk tid skrevs det i tråden men säg att storyn kanske redan var en halvtimme gammal då? Även om storyn var 45 min gammal så:
2. Säg att mormoderns instagramstory publicerades kl 16:09 sv tid = 15:09 Uk tid (vet inte exakt tid men detta är fullt tänkbart). I så fall en vanlig eftermiddagstid. Inte särskilt tidigt.
Citat:
Det var ett mycket kort tidsfönster för att hämta barnen, kanske packa några saker, åka till myndigheten, annullera de gamla passet och ansöka om nya (hade de med sig passfoton som behövdes direkt?). Och sedan åka till flygplatsen, hinna med ett flyg tillbaka till Storbritannien som gick inom tidsfönstret? Och sedan åka från flygplatsen tillbaka till Surrey, vilket också tar en del tid?
3. Från t ex Heathrow beräknas enl Google maps bilfärden till Surrey ta runt en halvtimme.
4. Lite tajt med reguljärflyg (men inte omöjligt). Mer smidigt om man åkte privatflyg?
Citat:
Antingen har de en FANTASTISK tidsplanering, eller så ljuger någon här för att underblåsa frågan om kidnappning och kvarhållna pass.
5. Är man angelägen, efter att ha försökt i mer än två månader att komma hem, så kanske man redan befinner sig på flygplatsen vid tidpunkten då domen meddelas? Dvs man ser till att ha en väldigt bra planering och kanske också redan köpt eventuella flygbiljetterna i förväg.
6. Inte omöjligt skaffa nya pass och resa den 15 maj.
Vi får väl se om det framkommer uppgifter, om passen överlämnades eller ej, i den svenska skilsmässoprocessen. Eller vem vet, det kanske görs fler intervjuer med C i brittisk media?
Det är väl egentligen inte så intressant, klockslag hit eller dit tycker jag.
Jag tror att det kommer bli klarare längre fram, från annat håll än från några användare som gissar i tråden.
Senast redigerad av 12.Steg 2025-08-27 kl. 21:50.
Man ska väl åtminstone hållit upp 1 vecka innan det kallas återfall? Han har aldrig slutat någon gång för i så fall skulle han tagit tillfället i akt och visat upp provsvaret till Expressen och inför resten av hela världen. Tror du inte det?
Du blev informerad och sa att du gick in på TikTok för att se när han sjöng. Dock stängde du av ljudet och tyckte han såg konstig ut. Nu jiddrar du om nåt helt annan arrangemang då Expressens journalist var närvarande. Dessutom tyckte du att man såg bättre om videon var avstängd?
När jag gick in på tik tok var videon ljudlös. Utan ljud såg det lite spattigt ut. I videon fanns det hänvisning till en sida där man kunde sätta på ljudet om man ville.
Då såg det normalt ut när MZ sjöng Hero, med ljud till.
Det går nog att lägga ut många videos på tik tok på popstjärnor som ser spattiga ut.
Dvs om man tar bort ljudet medvetet på inspelningen först innan man man lägger ut det.
Sedan var det ett misstag i mitt svar till dig att jag råkade skriva avstängd som du säkert förstod.
Men vad ska du annars tjafsa om?
EDIT: Ditt översta har jag missat. Har expressen bett MZ om ett provsvar?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-27 kl. 22:19.
När jag gick in på tik tok var videon ljudlös. Utan ljud såg det lite spattigt ut. I videon fanns det hänvisning till en sida så man kunde sätta på ljudet om man ville.
Det går nog att lägga ut många videos på tik tok på popstjärnor som ser spattiga ut.
Dvs om man tar bort ljudet medvetet på inspelningen först innan man man lägger ut det.
Sedan var det ett misstag i mitt svar till dig att jag råkade skriva avstängd som du säkert förstod.
Vad ska du annars tjafsa om?
Mums var hög som ett höghus på videon ni diskuterar, allt annat är bullshit! (För övrigt så lät det riktigt jävla illa.)
Mums var hög som ett höghus på videon ni diskuterar, allt annat är bullshit! (För övrigt så lät det riktigt jävla illa.)
Jag har inget sådant umgänge och ingen egen erfarenhet av koks så jag kan inte säga emot dig.
Men jag tyckte att MZ verkade väldigt osäker och det är väl raka motsatsen till om han tagit kokain.
Eller har jag missförstått det?
[/b]
När jag gick in på tik tok var videon ljudlös. Utan ljud såg det lite spattigt ut. I videon fanns det hänvisning till en sida så man kunde sätta på ljudet om man ville.
Men vad ska du annars tjafsa om?
EDIT: Ditt översta har jag missat. Har expressen bett MZ om ett provsvar]
Nej, Expressen har inte bett om provsvar. Hade MånsPetter haft ett negativt svar så skulle han stuckit det under hakan på journalisten.....
Senast redigerad av Vipan 2025-08-27 kl. 22:59.
Jag har inget sådant umgänge och ingen egen erfarenhet av koks så jag kan inte säga emot dig.
Men jag tyckte att MZ verkade väldigt osäker och det är väl raka motsatsen till om han tagit kokain.
Eller har jag missförstått det?
Är det en gissning eller finns det belägg för det?
Jag tänker att M fortsatt kan tänkas ha användning av henne (edit: nannyn), för att vittna för honom i de mål som ännu inte är avgjorda om inte annat?
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Tror det var steelflint som skrev det för ett par veckor sedan
Om det är det här inlägget du tänker på vemedinma, så ska hon ha återvänt till Sverige. Men det inlägget är två månader gammalt så det kanske har hänt saker senare?
29 juni:
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Barnflickan lyckades ta sig tillbaka till Storbritannien och återvända till Sverige eftersom hon sa att hon hade tappat bort sitt pass och myndigheterna inte har gjort någonting.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!