2025-08-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Men han är ju känd i hela världen och jag gissar att det inkluderar UK så de följer nog detta drama de också och kan läsa allas uttalanden och sålla. Du har hakat upp dig på fel saker. Det stora problemet är och har varit M här. Hade han betett sig hyvens så hade detta aldrig hänt. Varken skilsmässa eller allt runt omkring
Jag ser definitivt också din ironi i att alla i Storbritannien har följt skilsmässan i detalj.
Det skrivs mycket om honom i den internationella pressen. Senast rapporterades det om att polisanmälan hade lagts ner. Hennes små pikar intresserar dock ingen i resten av världen, hon är internationellt ointressant. Även i England rapporterades det knappt om henne och detaljerna i skilsmässodramat, åtminstone finns det knappt något att hitta om det på internet.

I det avseendet har hon naturligtvis ett intresse av att sprida sin syn även i England och utnyttjar denna möjlighet till ytterligare förtal av Måns och att framställa honom som en dålig person och kidnappare, som kastade ut henne efter en giltig dom och behöll barnen. Vilket, som vi vet, är en lögn. Engelsmännen vet inte det.

Och just med tanke på att ytterligare domar om skilsmässa, vårdnad etc. eventuellt kan hållas i England, är det helt förståeligt att hon vill hetsa upp stämningen mot honom där. Även domare och jurymedlemmar tittar på tv.
Senast redigerad av sheannax 2025-08-27 kl. 20:19.
Citera
2025-08-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg

Min spekulation: C kan ha fått passen när hovrätten den 13 maj meddelade avslag på inhibitionsyrkandet eller när hovrätten den 15 maj meddelade det slutliga beslutet.

MZ ska ha uppgett i hemvist-processen att om hovrätten i sak beslutat att barnen skulle återföras till UK så skulle han inte motsätta sig det.
Det är inte känt hur sen MZ agerade när hovrätten beslutade att inte bevilja PT men möjligen skulle MZ:s utfästelse till hovrätten kunna tolkas som att MZ till slut överlämnade passen.
Men jag har ju faktiskt ingen aning om vilka pass-handlingar som användes när C reste tillbaks med barnen till UK. Man kan väl inte utesluta möjligheten att C ansökte om pass på Storbritanniens ambassad i Sverige. Kan inte de brittiska passreglerna för barn, vet inte om det krävs, likt i Sverige, att bägge vårdnadshavare måste underteckna ansökan.

Kanske framkommer det längre fram uppgifter om passen i tvisten om skilsmässan, underhåll mm. Men det beror nog på om den svenska tingsrätten kommer förklara sig behörig i frågan om vårdnad.
Annars kanske vårdnadsfrågan prövas enligt engelsk lag, utan särskilt mycket insyn för allmänheten.
Ah, så jag minns rätt att barnen redan var hemma samma dag som beslutet meddelades. Det var dock avslaget på överklagandet i nästa instans i Svea. Redan samma eftermiddag var barnen tillbaka i England. Det låter för mig som ett starkt bevis på att Måns höll sitt ord och efter beslutet överlämnade barnens pass, precis som han sa, som du har hittat.

Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Han återlämnade aldrig passen och vägrade att lämna över dem. Efter att båda hans överklaganden misslyckats annullerades passen och nödpassen utfärdades
Din påstående, från någon som själv har erkänt att hen är en mycket nära vän till familjen, låter däremot något otrovärdigt i mina öron. Domen meddelades den 15 maj. Tidigt på eftermiddagen var barnen redan tillbaka hemma i England. Det var ett mycket kort tidsfönster för att hämta barnen, kanske packa några saker, åka till myndigheten, annullera de gamla passet och ansöka om nya (hade de med sig passfoton som behövdes direkt?). Och sedan åka till flygplatsen, hinna med ett flyg tillbaka till Storbritannien som gick inom tidsfönstret? Och sedan åka från flygplatsen tillbaka till Surrey, vilket också tar en del tid?

Antingen har de en FANTASTISK tidsplanering, eller så ljuger någon här för att underblåsa frågan om kidnappning och kvarhållna pass.
Citera
2025-08-27, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fråga *SteelFlint som påstod det.

När jag frågade om inte MZ och Lauren kunde få låna lght i Uk för att träffa pojkarna.
Och så lade jag till "För pojkarna vill nog också träffa Lauren".
Det var frågor till SteelFlint. Läser du ej tråden?
Jag frågade dig om du hade bevis. Då är alltså SteelFlint ditt sanningsvittne. Så har det inte varit tidigare, bra att veta att du har ändrat dig om SteelFlints trovärdighet.
Citera
2025-08-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag frågade dig om du hade bevis. Då är alltså SteelFlint ditt sanningsvittne. Så har det inte varit tidigare, bra att veta att du har ändrat dig om SteelFlints trovärdighet.
Kan leta reda på citatet som "bevis" om du huar dig.
Jag har förtroende för att Steelflint är en vän till CJ och framför sin väns åsikter i tråden.
Har du fått en annan uppfattning?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-27 kl. 20:46.
Citera
2025-08-27, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Jag ser definitivt också din ironi i att alla i Storbritannien har följt skilsmässan i detalj.
Det skrivs mycket om honom i den internationella pressen. Senast rapporterades det om att polisanmälan hade lagts ner. Hennes små pikar intresserar dock ingen i resten av världen, hon är internationellt ointressant. Även i England rapporterades det knappt om henne och detaljerna i skilsmässodramat, åtminstone finns det knappt något att hitta om det på internet.

I det avseendet har hon naturligtvis ett intresse av att sprida sin syn även i England och utnyttjar denna möjlighet till ytterligare förtal av Måns och att framställa honom som en dålig person och kidnappare, som kastade ut henne efter en giltig dom och behöll barnen. Vilket, som vi vet, är en lögn. Engelsmännen vet inte det.

Och just med tanke på att ytterligare domar om skilsmässa, vårdnad etc. eventuellt kan hållas i England, är det helt förståeligt att hon vill hetsa upp stämningen mot honom där. Även domare och jurymedlemmar tittar på tv.
MånsPetter Zelmerlöw är en dålig person, kidnappare och knarkare. Hela världen vet om det och det är inte förtal för det är sant! Bra va!
Citera
2025-08-27, 20:51
Medlem
Citat:
MånsPetter Zelmerlöw är en dålig person, kidnappare och knarkare. Hela världen vet om det och det är inte förtal för det är sant! Bra va!
Man är inte en "dålig person" för att man har ett beroende.
Däremot behöver man hjälp och stöd för att sluta.

Man är inte en dålig person för att man älskar sina barn.
Och är övertygad om vad som är bäst för dem och kämpar med näbbar och klor för dem.

Nu håller jag inte med MZ om lösningen.
Utan jag är för en kompromiss som alla kan leva med. Även CJ.
Citera
2025-08-27, 20:51
Avstängd
Citat:

Det är förtal. Ciara är skyldig.
Citera
2025-08-27, 21:13
Medlem
Citat:
Man är inte en "dålig person" för att man har ett beroende.
Däremot behöver man hjälp och stöd för att sluta.

Man är inte en dålig person för att man älskar sina barn.
Och är övertygad om vad som är bäst för dem och kämpar med näbbar och klor för dem.

Nu håller jag inte med MZ om lösningen.
Utan jag är för en kompromiss som alla kan leva med. Även CJ.
Han fick ju goda råd av Albin och lade i samma veva in sig på ett tyst vilohem i 7 dagar. Sen kom han ut och började kröka värre än någonsin. Hög som ett höghus I juli när han uppträdde på vinhaket.
Citera
2025-08-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Han fick ju goda råd av Albin och lade i samma veva in sig på ett tyst vilohem i 7 dagar. Sen kom han ut och började kröka värre än någonsin. Hög som ett höghus I juli när han uppträdde på vinhaket.
Enligt ert skvaller och förtal, ibland i tredje hand skvaller tom.
Och om du menar uppträdande som expressen rapporterade om så håller jag inte alls med.

Förövrigt så är det inte ovanligt med återfall när man försöker att sluta med en väldigt beroendeframkallande drog.
Men förhoppningsvis blir det längre och längre tid som förflyter mellan gångerna.

Och den enda som vet något om det är personen själv. Ingen annan.
Citera
2025-08-27, 21:23
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur fick du det till det?
Att barnen saknar sin egen pappa är en självklarhet.
Men jag tror också att de saknar sin barnflicka.
Hon har ju varit en del av familjen i över 6 år.

Lauren jobbar ju dessutom som assistent åt MZ.
Och det jobbet hade hon ju kvar även efter separationen.
Nu är hon dock deporterad
Citera
2025-08-27, 21:24
Medlem
fp
Citera
2025-08-27, 21:28
Medlem
Citat:
Enligt ert skvaller och förtal, ibland i tredje hand skvaller tom.
Och om du menar uppträdande som expressen rapporterade om så håller jag inte alls med.

Förövrigt så är det inte ovanligt med återfall när man försöker att sluta med en väldigt beroendeframkallande drog.
Men förhoppningsvis blir det längre och längre tid som förflyter mellan gångerna.

Och den enda som vet något om det är personen själv. Ingen annan.
Dp
Senast redigerad av Vipan 2025-08-27 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in