Citat:
Ursprungligen postat av
Bjorndenratte
Dina ord, inte mina. Jag bara konstaterar att det inte är normalt att ha koll på varenda minut av vad Måns tänkt, menat, gjort i sitt privatliv, när han haft två veckors vila i exakt det och det huset, vilket år han skrev nån skitlåt ingen människa har hört talas om osv.
Det är sjukt.
Det är på nivån Baby Reindeer, har du sett den serien?
Bianca Ingrosso har också stalkers, det är fan otäckt.
Igen, inget av det du skriver här är något som motsäger det jag säger.
Måns yrke är inte och har aldrig varit låtskrivare, om du inte räknar hans egna skitlåtar som ingen av oss nånsin hört, förutom ”Cara Mia”.
Han kunde inte få jobba som det i England, som han själv sa i inslaget blev han ombedd att vända i dörren på möten med agenter i England.
Till sist, det är Måns som är homofob, inte jag. Han gick ut och sa att det är en avart, onaturligt osv., medans jag gått i PRIDE-tåg varje år

Naturligtvis kommer du nu med ”Du är en stalker”-grejen igen när någon är välinformerad. Hans biografiska fakta är tydligt läsbara. Vet du vad jag däremot tycker är sjukt? När någon hävdar att om han slog på en dörr för tjugo år sedan, så är han fortfarande kroniskt våldsam idag. Det är helt sjukt att försöka dra slutsatser om hela personligheter utifrån enskilda händelser som man bara känner till från berättelser. Precis som du nu försöker göra med mig angående stalkern eller Baby Reindeer.
Till skillnad från dig informerar jag mig innan jag påstår något vilt. I fallet med Måns har jag läst artiklar om honom under en längre tid, när jag har sett dem i tidningen, eller ofta sett tv-program där han medverkat.
Och med ditt allmänna uttryckssätt visar du dig allt annat än allmänt människovänlig och anklagar andra utan exakta vetskaper.
Som till exempel din sista mening, han har aldrig själv använt ordet avvikelse i den ifrågavarande intervjun, som han ofta anklagas för. Det var hans bordsgranne som frågade honom om det. Och han förklarade att det inte är naturligt i biologisk mening, eftersom fortplantning inte kan ske. Man kan fortfarande kolla upp det idag, om man gör sig besväret. Och om man inte bara har ett mål i sikte, nämligen att sprida dålig stämning offentligt så att någon annan kan framstå i bättre dager.
Och till sist: Nej, jag tror inte heller att han någonsin har hävdat att han är låtskrivare, på heltid. Det är bara en del av hans konstnärliga mångfald. Kanske ville han inte ens arbeta som låtskrivare i England? Han sa inte i programmet varför han hade ett möte med agenterna.