Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad får dig att tvivla på att det kan vara alkoholfritt vin? Finns det några kända metoder för att särskilja innehållet i ett vinglas på ett fotografi? Kan du beskriva ditt sätt att se skillnaderna?
Det kan jag förstås inte se på fotot. Men varför skulle hon annars skriva i sina stories under graviditeten hur längtansfullt hon väntar på förlossningen för att äntligen kunna dricka vin igen? Varför skulle hon radera en del av sina egna bilder och inlägg efter att ha fått mycket kritik, om hon helt enkelt hade druckit alkoholfritt vin? Det hade hon kunnat dricka när som helst utan att behöva oroa sig. Och ett tillägg i hennes inlägg – ja, självklart är det alkoholfritt vin – hade räckt.

Hon har uppenbarligen ett stort begär efter alkoholhaltigt vin. Därför tvivlar jag på att det skulle vara alkoholfritt. Och eftersom det är mitt i reel kanske hon missade det när hon raderade, eller så kunde hon inte göra det på grund av samarbetet med hotellet i efterhand...

Och oavsett om detta vin nu innehåller alkohol eller inte, så kommer vi tillbaka till ansvarskänslan. För att dricka vin samtidigt som man ammar, och visa det för hela världen, är kanske inte det bästa budskapet till unga mödrar.
Citera
2025-08-15, 16:55
Den som är nyfiken på hur lång tid i förväg vissa i tråden har läckt uppgiften om nedlagd förundersökning: Om händelsen skedde i Solna borde det vara Västerorts åklagarkammare i Stockholm som vet mer om när åklagaren tog beslutet att lägga ner förundersökningen. Borde gå att få uppgiften därifrån.
Citera
2025-08-15, 17:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Du menar väl snarare att det är ett heltidsjobb för dig att plantera dina påståenden och personliga åsikter som sanningar om Måns? Vill du inte hellre ta lite semester innan sommaren är slut?

Det enda Måns sa i tv, närmare sagt i programmet Anders knackar på 2019, var att han träffat två agenter som avvisat honom.
Avsnittet spelades in strax före ESC 2019, alltså kanske i april/maj, när han bara hade bott där i ett halvår och fortfarande var upptagen med flytt, heminredning och ett för honom nytt liv som pappa. Efter att hans son föddes tog han först en paus från sin karriär som artist för att kunna njuta av tiden med honom.

Och efter det där avsnittet, som du vill framställa som en evig sanning, har mycket hänt. Han har samarbetat mycket med BBC inom ramen för ESC. Deras egen ESC-show eller i poddar om ESC. Han var också aktiv som låtskrivare där och samarbetade med brittiska låtskrivare, bland annat i Peter Gabriels studio, särskilt för sitt album och sina låtar.

Och kanske är det en stor portion avund som talar ur dig när du hela tiden måste skriva om hur dåliga hans låtar är och hur dåligt han sjunger? Det är din personliga smak, och det finns många som ser det helt annorlunda.
Varför jobbade han inte mer i UK då och såg till att vara med sin familj istället för att festa runt och knarka i Sverige?
Citera
2025-08-15, 17:35
Medlem
Citat:
Det kan jag förstås inte se på fotot. Men varför skulle hon annars skriva i sina stories under graviditeten hur längtansfullt hon väntar på förlossningen för att äntligen kunna dricka vin igen? Varför skulle hon radera en del av sina egna bilder och inlägg efter att ha fått mycket kritik, om hon helt enkelt hade druckit alkoholfritt vin? Det hade hon kunnat dricka när som helst utan att behöva oroa sig. Och ett tillägg i hennes inlägg – ja, självklart är det alkoholfritt vin – hade räckt.

Hon har uppenbarligen ett stort begär efter alkoholhaltigt vin. Därför tvivlar jag på att det skulle vara alkoholfritt. Och eftersom det är mitt i reel kanske hon missade det när hon raderade, eller så kunde hon inte göra det på grund av samarbetet med hotellet i efterhand...

Och oavsett om detta vin nu innehåller alkohol eller inte, så kommer vi tillbaka till ansvarskänslan. För att dricka vin samtidigt som man ammar, och visa det för hela världen, är kanske inte det bästa budskapet till unga mödrar.
Varför längtar hon efter förlossningen om hon skulle dricka vin oavsett, du är ologisk.

Varför är det ett bättre budskap att MånsPetter säljer vin än att Ciara dricker det, du är ologisk.

Hur vet du att hon har ett stort begär efter alkoholhaltigt vin?

Är det inte MånsPetter som har fått kritik för sin oredovisade vinreklam på Instagram? Hon kanske har blivit kommenderad av honom att hjälpa till med den genom att göra inlägg med vinglas?
Citera
2025-08-15, 19:13
Citat:
Vad konstigt! Så det avslöjades i tråden att polisutredningen var nedlagd innan det ens blev officiellt? Hur kan det vara möjligt, det är väl information som endast en väldigt begränsad krets kan ha kännedom om?

Finns det en läcka inom polismyndigheten? För det är väl knappast någon i kretsen runt de inblandade parterna som avslöjar sånt i en tråd på Flashback, det känns extremt oseriöst i så fall.

Nåt jävla fel är det, som ligger Måns Zelmerlöw i fatet eftersom han själv yrar om ”förtal” enligt ”vännen” Insekterna.
Det nicket som outade det över två veckor innan det var offentligt har på riktigt begått förtal mot Ciara i tråden.
Precis som DJPutte som outade att Ciara åkte ur Let’s Dance flera veckor innan programmet sändes. Den signaturen har också grovt förtalat Ciara i tråden.
Senast redigerad av Bjorndenratte 2025-08-15 kl. 19:15.
Citera
2025-08-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Du kan se en, enligt mig, bra sammanfattning här:

https://youtu.be/Es6IUb3cXLE?si=hz1TEd6zm9H5cvYT

Även Lundvik gjorde bort sig.

Båda saknar självinsikt och självreflektion.
Tack. Det här var ju en otroligt bra analys av M:s beteende och vilka personlighetsdrag som finns under ytan, särskilt från ca 5:05.

Istället för att ta ansvar för sina handlingar och be om ursäkt så förnekar han att det har hänt och förminskar dem som kritiserar honom.

Samma sak sker i tingsrätten. Istället för att ta ansvar för sitt missbruk så kritiserar han C:s föräldraförmåga och stämmer henne(!) om vårdanden. Inte en lätt person att dela vårdnaden om barn tillsammans med….
Citera
2025-08-15, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av No.Reindeer
Den som är nyfiken på hur lång tid i förväg vissa i tråden har läckt uppgiften om nedlagd förundersökning: Om händelsen skedde i Solna borde det vara Västerorts åklagarkammare i Stockholm som vet mer om när åklagaren tog beslutet att lägga ner förundersökningen. Borde gå att få uppgiften därifrån.

Samtidigt som det går ut i media. Journalister bevakar sånt och trycker så fort det är offentligt. Inte över två veckor efteråt.
Citera
2025-08-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Varför jobbade han inte mer i UK då och såg till att vara med sin familj istället för att festa runt och knarka i Sverige?
Jag citerar mig själv här som svar till dig:
"Du menar väl snarare att det är ett heltidsjobb för dig att plantera dina påståenden och personliga åsikter som sanningar om Måns?"
Det är bara din fastlåsta negativa uppfattning om honom, och av andra. I verkligheten har han till och med utnyttjat korta pauser mellan sina jobb, om så bara en dag, för att åka tillbaka till England och vara med sina barn. Jag minns flera inlägg från hans turnéer där han skrev det. Och om han redan har sin publik här, varför skulle han ge upp det helt?

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Wikipedia är öppen för vem som helst att skriva på...
Och för att upprätthålla din nedlåtande inställning till Måns vill du nu på allvar ifrågasätta Wikipedia? Wow. Ni blir verkligen mer och mer fantasifulla. Till skillnad från detta forum, där vem som helst kan påstå vad de vill och sprida de värsta ryktena om Måns, finns det på Wikipedia en grupp som granskar artiklarna. Och eftersom det är mycket viktigt att till exempel hålla sig till biografiska fakta och också belägga dessa med källor. Jag vet att det är något som ni MZ-hatare inte tål. Och när det gäller hans medverkan i BBC är det för övrigt mycket enkelt att verifiera detta via Google eller på deras officiella sidor.
Citera
2025-08-15, 20:16
Medlem
Citat:
Varför längtar hon efter förlossningen om hon skulle dricka vin oavsett, du är ologisk.

Varför är det ett bättre budskap att MånsPetter säljer vin än att Ciara dricker det, du är ologisk.

Hur vet du att hon har ett stort begär efter alkoholhaltigt vin?

Är det inte MånsPetter som har fått kritik för sin oredovisade vinreklam på Instagram? Hon kanske har blivit kommenderad av honom att hjälpa till med den genom att göra inlägg med vinglas?
Ursäkta? Och ni vill på allvar sprida "information" om Måns kokainkonsumtion när ni uppenbarligen inte känner till de mest kända medicinska fakta?
Du har väl hört talas om att man bör undvika alkohol under graviditeten, särskilt i början? Det var nog därför Ciara inte kunde vänta på förlossningen, som hon själv postade. Så att hon äntligen kunde dricka vanligt vin igen. Hon kunde ha druckit alkoholfritt vin, även under graviditeten, eftersom det med sin mycket låga restalkoholhalt inte utgör någon risk för barnet.

Att dricka vin och samtidigt amma är väl absolut inte samma sak som att producera och sälja vin? Särskilt med tanke på den direkta risken för små barns/bebisars hälsa?

Hur skulle hon kunna göra reklam för honom genom sin vinkonsumtion om hon dricker främmande viner och inte ens nämner hans viner?

Om hon vid flera tillfällen på olika ställen uttrycker, i samband med graviditet och barn, att hon knappt kan vänta på att få dricka vin igen eller att hon föredrar vin framför barnen, verkar det väl vara ett starkt tecken på ett ökat begär efter vin?

Ursäkta, men dina frågor verkar vara betydligt mer ologiska enligt mig.
Citera
2025-08-15, 20:18
Medlem
Citat:
Du glömde nämna att MånsPetter också har dubbat tecknat, han har bland annat lånat ut sin röst till Jack Kahuna Laguna i Svampbob Fyrkant. Bara en sån sak! Sveriges svar på Johnny Depp!

"- Jag vet inte riktigt om man kan säga att jag är Sveriges svar på Johnny Depp, men det är i alla fall väldigt hedrande att få göra den här rollen, för Johnny Depp är en av mina stora förebilder vad det gäller skådespeleri, säger Måns Zelmerlöw i en intervju på Nickelodeon.se"

https://web.archive.org/web/20090125093104/http://tvplaneten.se/1.817317/2009/01/21/mans_zelmerlow_gastar_svampbob
Åh ja, tack! Jag har läst om det, men tyvärr aldrig sett det.

Och ja, kanske stämmer det: Måns är Sveriges Johnny Depp. Och Ciara är hans Amber Heard.
Citera
2025-08-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Dina ord, inte mina. Jag bara konstaterar att det inte är normalt att ha koll på varenda minut av vad Måns tänkt, menat, gjort i sitt privatliv, när han haft två veckors vila i exakt det och det huset, vilket år han skrev nån skitlåt ingen människa har hört talas om osv.
Det är sjukt.
Det är på nivån Baby Reindeer, har du sett den serien?
Bianca Ingrosso har också stalkers, det är fan otäckt.
Igen, inget av det du skriver här är något som motsäger det jag säger.
Måns yrke är inte och har aldrig varit låtskrivare, om du inte räknar hans egna skitlåtar som ingen av oss nånsin hört, förutom ”Cara Mia”.
Han kunde inte få jobba som det i England, som han själv sa i inslaget blev han ombedd att vända i dörren på möten med agenter i England.

Till sist, det är Måns som är homofob, inte jag. Han gick ut och sa att det är en avart, onaturligt osv., medans jag gått i PRIDE-tåg varje år
Naturligtvis kommer du nu med ”Du är en stalker”-grejen igen när någon är välinformerad. Hans biografiska fakta är tydligt läsbara. Vet du vad jag däremot tycker är sjukt? När någon hävdar att om han slog på en dörr för tjugo år sedan, så är han fortfarande kroniskt våldsam idag. Det är helt sjukt att försöka dra slutsatser om hela personligheter utifrån enskilda händelser som man bara känner till från berättelser. Precis som du nu försöker göra med mig angående stalkern eller Baby Reindeer.

Till skillnad från dig informerar jag mig innan jag påstår något vilt. I fallet med Måns har jag läst artiklar om honom under en längre tid, när jag har sett dem i tidningen, eller ofta sett tv-program där han medverkat.

Och med ditt allmänna uttryckssätt visar du dig allt annat än allmänt människovänlig och anklagar andra utan exakta vetskaper.

Som till exempel din sista mening, han har aldrig själv använt ordet avvikelse i den ifrågavarande intervjun, som han ofta anklagas för. Det var hans bordsgranne som frågade honom om det. Och han förklarade att det inte är naturligt i biologisk mening, eftersom fortplantning inte kan ske. Man kan fortfarande kolla upp det idag, om man gör sig besväret. Och om man inte bara har ett mål i sikte, nämligen att sprida dålig stämning offentligt så att någon annan kan framstå i bättre dager.

Och till sist: Nej, jag tror inte heller att han någonsin har hävdat att han är låtskrivare, på heltid. Det är bara en del av hans konstnärliga mångfald. Kanske ville han inte ens arbeta som låtskrivare i England? Han sa inte i programmet varför han hade ett möte med agenterna.
Citera
2025-08-15, 21:26
Medlem
Citat:
Åh ja, tack! Jag har läst om det, men tyvärr aldrig sett det.

Och ja, kanske stämmer det: Måns är Sveriges Johnny Depp. Och Ciara är hans Amber Heard.
Exakt, likheterna är ju slående! Depp är ju musiker också! Det finns så många likheter:

Citat:
2012 var han världens främsta och högst betalda filmskådespelare, för att sedan få sparken från flera projekt efter påstådd droganvändning och olämpligt beteende på inspelningar. Han har också misstänkts för misshandel och också förtalsrättegångar mot The Sun och Amber Heard som blivit vida omskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in