Citat:
Ursprungligen postat av
Madaj
"Jag tänker bara på barnen. Det är därför jag ansökte om skilsmässa i England, för att hålla allt privat... nu när jag inte har blivit ett exempel på en kvinna som utsattes för övergrepp för att den svenska polisen inte trodde på mina fantasier, gick jag på TV med bilder på barn för att bli ett exempel på en kvinna som vann en internationell juridisk strid, stackars jag, hemlös i två månader... men nu är jag en ledstjärna för Haagkonventionerna, den nya Greta Thunberg, vad inte... Jag råkar bara glömma att säga att jag under de två månaderna var flera gånger i England för att träffa ett barn från ett tidigare förhållande... men jag upprepar, jag tänker bara på barnen, det är därför jag ansökte om skilsmässa i England, för att hålla allt privat..."
Måns har ju talat ut i GP efter att ha villkorat att de inte fick prata med Ciara. Hans PR ringde ju runt till alla tidningar och sa att Ciara inte skulle bli tillfrågad om kommentar till hans intervju.
Utöver det har han skrivit långa anklagelser på Instagram, som ligger kvar, (vilket bland andra Camilla Läckberg kan anmäla för förtal), uttalat sig på spelningar på sin egen bar osv.
Äntligen får vi höra Ciaras version och då säger hon nästan ingenting.
Hon hade kunnat gå full Princess Diana och pratar i tre timmar om allt hans knarkande, otrohet, hur frånvarande han varit - även i Sverige lika mycket!
Men det gjorde hon inte.
Intervjun handlar om ”Inte utan min dotter”-situationen; följ inte med män till deras hemländer för då riskerar ni att barnen kidnappas i landet och att ni aldrig kan lämna.
Jag vet tex en fransk kvinna vars barn hölls kvar i Brasilien i 8 år.