Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
En bok som heter Kris och utveckling. Som jag läste för ca 50 år sedan under min utbildning..
Du kan nog fråga din allmänläkare annars.
Hur ska du kunna lagra information i minnet när du ej har ett språk och namn för saker.
Jag tror nog att minnen hänger ihop med den språkliga utvecklingen.
Du hänvisar till en förlegad 50 år gammal bok med teorier som handlar om människor i kris, eller som påverkats av kriser? Lite daterat kan man tycka när det finns nyare forskning som motsäger det.
Citat:
Kan man minnas när man föddes?
TIDIGA HÄNDELSER. Spädbarns minnesförmåga ansågs länge som mycket begränsad, kanske för att vi som vuxna inte kan komma ihåg något från våra första år. Men forskningen har nu kommit fram till att vi kan lagra minnen redan som spädbarn.
https://www.svd.se/a/aa6e04c6-c807-3...er-an-vi-trott
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Du får maila till den du så fint (utan att känna närmre) kallar "kärringen".
Det är hennes arbetssområde. Som hon är Professor i.
Men inled artigt med bästa fru BZ annars lär du bli kastad i papperskorgen.
Jag har inte tanten
"BS" mailadress så det får nog vara.
För övrigt är hon logoped, vilket inte har mycket med
spädbarns minnesutveckling att göra, inte ens om man är professor.
Citat:
Logopedi är vetenskapsområdet som rör diagnostisering och behandling av språk-, tal- och röststörningar samt sväljningssvårigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Nej det vet jag inte. Men han kanske dricker alkoholfritt vin?
Han går på tester. Det testet i månadsskiftet mars/april visade på små rester av kokain från 5-6 veckor tidigare. För varje test har de resterna försvunnit undan för undan.
C var tydligen nöjd med senaste testet eftersom han fick träffa sina barn äntligen.
Du kan ju lyssna på rättegången själv för utförligare info.
Jag har inte sett några uppgifter om
färska tester eller resultat av dom?
Och jag lyssnade på rättegången långt innan du gjorde dig besväret att lyssna på den, jag har också lyssnat på valda avsnitt för att uppdatera minnet senare, flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag var Åklagarens vittne. Jag fick bara en fråga inledningsvis och det var ett barskt -JA! samtidigt som hen pekade på mig med hela handen.
Oj det låter jobbigt

Så frågan var
"JA!" och samtidigt
pekade åklagaren på dig? Det måste ha varit en traumatisk upplevelse...