2025-07-31, 15:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En bok som heter Kris och utveckling. Som jag läste för ca 50 år sedan.
Du kan nog fråga din allmänläkare annars.
Hur ska du kunna lagra information i minnet när du ej har ett språk och namn för saker.
Jag tror nog att minnen hänger ihop med den språkliga utvecklingen.

Du får maila till den du så fint (utan att känna närmre) kallar "kärringen".
Det är hennes arbetssområde. Som hon är Professor i.
Men inled artigt med bästa fru BZ annars lär du bli kastad i papperskorgen.

Nej det vet jag inte. Men han kanske dricker alkoholfritt vin?
Han går på tester. Det testet i månadsskiftet mars/april visade på små rester av kokain från 5-6 veckor tidigare. För varje test har de resterna försvunnit undan för undan.
C var tydligen nöjd med senaste testet eftersom han fick träffa sina barn äntligen.
Du kan ju lyssna på rättegången för utförligare info.
Står/sägs inget om att det var 5-6 veckor sedan han tagit kokain. Vart har du fått den infon ifrån? Jag trodde mamma Z var logoped. Jag minns saker från det jag var 1,5 år, jag är 60
Citera
2025-07-31, 15:05
Avstängd
Citat:
Hotellrum, singularis.
Det har hänt en gång i HBG i samband med en nattklubbskväll.
Barnen var inte med.
Efter denna händelse sökte MZ stöd i 12-stegsprogrammet.
Kontakt med en sponsor.

Vad det gäller Händelsen hemma i Staffanstorp där C finner kokain i en ryggsäck samt placerar påsen på makens sängbord, fullt tillgängligt för deras små barn, så får du fundera över trovärdigheten själv.
Måns kände inte igen det som sitt och när han spolade ut det såg det inte ens ut som kokain.

Till Nanny hade C sagt att hon nästan hade lust att plantera något för att haffa MZ.
I rättegången när Lauren berättade detta så var det ingen som invände, som det har påståtts här i tråden. (Fan vad ni ljuger!)

Det är bara dessa två tillfällen som finns. Inga andra.
Du fick det själv till två nattduksbord. Pluralis.

Det ena tillfället beskriver MånsPetter så här:

Citat:
När det gäller de SMS från januari och februari 2025 där Ciara nämner kokain och att
han ska slänga det, så har Ciara tidigare bett Lauren att placera ut det – så att det kom
fram. När han spolade ner pulvret i toaletten kändes det inte som det var kokain i
påsen.

Lauren säger så här på rättegången:

Citat:
I de diskussioner som hon har haft med Ciara har det känts som att hon har
velat placera något för att få ett ärligt svar. Hon vet att Måns har kämpat med droger,
det är allmänt känt.

Så det var inte Lauren som berättade att Ciara skulle ha placerat ut något, det var MånsPetter.

Tingsrätten kom fram till följande slutsats:

Citat:
Även om båda föräldrarna, på sätt som redovisats ovan, har en nära och god relation
med barnen gäller att Måns Zelmerlöw – genom narkotikamissbruk som han återfallit i
under tiden då barnen vistats i Sverige – har uppvisat en uppenbar brist i föräldra-
förmåga.

De köpte alltså inte samma historia som du, att det som hände i Helsingborg skulle ha varit en engångshändelse. Det är inte heller den bild som Nannyn ger när hon berättar om hur MånsPetter har kämpat med droger.
Citera
2025-07-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Står/sägs inget om att det var 5-6 veckor sedan han tagit kokain. Vart har du fått den infon ifrån? Jag trodde mamma Z var logoped. Jag minns saker från det jag var 1,5 år, jag är 60
Ja vi har alla berättade minnen från fotoalbumet som våra föräldrar pekat ut och berättat om.
Om du minns egna, unika minnen från !,5 års ålder så borde du anmäla dig till vetenskapen.
Det talades om detta i rättegången som du ju lyssnat på.
Jag tror att man kan se meoboliter (Obs. ur mitt minne så kan vara fel namn) dvs rester av kokain långt efteråt.
Citera
2025-07-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du fick det själv till två nattduksbord. Pluralis.

Det ena tillfället beskriver MånsPetter så här:

Lauren säger så här på rättegången:

Så det var inte Lauren som berättade att Ciara skulle ha placerat ut något, det var MånsPetter.

Tingsrätten kom fram till följande slutsats:

De köpte alltså inte samma historia som du, att det som hände i Helsingborg skulle ha varit en engångshändelse. Det är inte heller den bild som Nannyn ger när hon berättar om hur MånsPetter har kämpat med droger.
Nu får du ge dig. Du kan väl inte läsa tråden som fakta och plocka dina citat därifrån.
Från vimsiga skribenter som medvetet eller helt omedvetet förvanskar.
Du får gå till källorna.
Rättegången jag lyssnat på är prime krime på youtub.
Finns det en annan?

Var har jag skrivit att C placerade ut kokain på två sängbord?
Eller att MZ spillt kokain på två sängbord i hotellet i Helsingborg?
Du får bevisa med citat från mig.

EDIT: Har jag kommenterat var rätten kom till fram till om MZ förädraförmåga någonstans?
Jag svarade bara på vad du skrev.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-31 kl. 15:20.
Citera
2025-07-31, 15:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Barn lär sig i genomsnitt 6-8 nya ord varje dag så det vore konstigt om Ciaras barn inte mindes mer än några dagar tillbaka. Men, dom hade rotat sig i Staffanstorp och skulle få skador för livet om dom flyttade därifrån enligt MånsPetters stalkers. Man tar sig för pannan när man läser tråden och om barnen har så dåligt minne utan underlag borde otto kunna åtalas för förtal. Pappa Mums hade däremot svårt för sig och kom inte ihåg texten på sin slagdänga från Melodifestivalen när han skulle sjunga på den 8 kvadratmeter stora trädgårdsarenan. Framträdandet gick så där och applåderna var lama.
Citera
2025-07-31, 15:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja vi har alla berättade minnen från fotoalbumet som våra föräldrar pekat ut och berättat om.
Om du minns egna, unika minnen från !,5 års ålder så borde du anmäla dig till vetenskapen.
Det talades om detta i rättegången som du ju lyssnat på.
Jag tror att man kan se meoboliter (Obs. ur mitt minne så kan vara fel namn) dvs rester av kokain långt efteråt.
Inget minne från något fotoalbum, eller någon förälder som berättat. Har inte haft något av det. Jag tror inte det är unikt heller, det beror väl på vad du minns. Du skrev att proverna visade att det var 5-6 veckor sedan han tagit kokain. Den infon finns inte nämnd någonstans
Citera
2025-07-31, 15:21
Medlem
Citat:
Inget minne från något fotoalbum, eller någon förälder som berättat. Har inte haft något av det. Jag tror inte det är unikt heller, det beror väl på vad du minns. Du skrev att proverna visade att det var 5-6 veckor sedan han tagit kokain. Den infon finns inte nämnd någonstans
I rättegången. MZ vittnesmål.
Citera
2025-07-31, 15:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
I rättegången. MZ vittnesmål.
Ja han har ju hållt sig till sanningen genomgående. Jag hade önskat ett utlåtande från de som tagit proverna
Citera
2025-07-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ja han har ju hållt sig till sanningen genomgående. Jag hade önskat ett utlåtande från de som tagit proverna
Det var ingen advokat som motsade honom.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-31 kl. 15:42.
Citera
2025-07-31, 17:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Enligt era ÖVERDRIFTER knullar han runt med kreti och pleti varje dag.
Ciara måste således vara en helt blåst bXXXX.
Och det var du som inte gillade att jag beskrev MumsPittens mor som en kärring?
Hur ska du ha det? Du skriver dessutom hennes namn i klartext i samma mening som du kallar henne för ovanstående...
Citera
2025-07-31, 18:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
En bok som heter Kris och utveckling. Som jag läste för ca 50 år sedan under min utbildning..
Du kan nog fråga din allmänläkare annars.
Hur ska du kunna lagra information i minnet när du ej har ett språk och namn för saker.
Jag tror nog att minnen hänger ihop med den språkliga utvecklingen.
Du hänvisar till en förlegad 50 år gammal bok med teorier som handlar om människor i kris, eller som påverkats av kriser? Lite daterat kan man tycka när det finns nyare forskning som motsäger det.
Citat:
Kan man minnas när man föddes?
TIDIGA HÄNDELSER. Spädbarns minnesförmåga ansågs länge som mycket begränsad, kanske för att vi som vuxna inte kan komma ihåg något från våra första år. Men forskningen har nu kommit fram till att vi kan lagra minnen redan som spädbarn.
https://www.svd.se/a/aa6e04c6-c807-3...er-an-vi-trott
Citat:
Du får maila till den du så fint (utan att känna närmre) kallar "kärringen".
Det är hennes arbetssområde. Som hon är Professor i.
Men inled artigt med bästa fru BZ annars lär du bli kastad i papperskorgen.
Jag har inte tanten "BS" mailadress så det får nog vara.
För övrigt är hon logoped, vilket inte har mycket med spädbarns minnesutveckling att göra, inte ens om man är professor.
Citat:
Logopedi är vetenskapsområdet som rör diagnostisering och behandling av språk-, tal- och röststörningar samt sväljningssvårigheter.
Citat:
Nej det vet jag inte. Men han kanske dricker alkoholfritt vin?
Han går på tester. Det testet i månadsskiftet mars/april visade på små rester av kokain från 5-6 veckor tidigare. För varje test har de resterna försvunnit undan för undan.
C var tydligen nöjd med senaste testet eftersom han fick träffa sina barn äntligen.
Du kan ju lyssna på rättegången själv för utförligare info.
Jag har inte sett några uppgifter om färska tester eller resultat av dom?
Och jag lyssnade på rättegången långt innan du gjorde dig besväret att lyssna på den, jag har också lyssnat på valda avsnitt för att uppdatera minnet senare, flera gånger.
Citat:
Jag var Åklagarens vittne. Jag fick bara en fråga inledningsvis och det var ett barskt -JA! samtidigt som hen pekade på mig med hela handen.
Oj det låter jobbigt Så frågan var "JA!" och samtidigt pekade åklagaren på dig? Det måste ha varit en traumatisk upplevelse...
Citera
2025-07-31, 20:13
Citat:
Hotellrum, singularis.
Det har hänt en gång i HBG i samband med en nattklubbskväll.
Barnen var inte med.
Efter denna händelse sökte MZ stöd i 12-stegsprogrammet.
Kontakt med en sponsor.

Vad det gäller Händelsen hemma i Staffanstorp där C finner kokain i en ryggsäck samt placerar påsen på makens sängbord, fullt tillgängligt för deras små barn, så får du fundera över trovärdigheten själv.
Måns kände inte igen det som sitt och när han spolade ut det såg det inte ens ut som kokain.

Till Nanny hade C sagt att hon nästan hade lust att plantera något för att haffa MZ.
I rättegången när Lauren berättade detta så var det ingen som invände, som det har påståtts här i tråden. (Fan vad ni ljuger!)

Det är bara dessa två tillfällen som finns. Inga andra.

Källa på att han påbörjade 12-stegsprogrammet? Anonyma narkomaner dricker ingen alkohol. De slutar inte bara med sin huvuddrog utan alla droger, inkl alkohol. Och Måns har druckit vin offentligt i Båstad.
Bara det att han ens sysslar med en jävla Vin-bar i kokain-nästet Båstad denna sommar visar att han inte jobbar med sig själv.
Han skulle ju lägga ner jobb för barnens skull denna sommar, han har råd att bara vara på behandlingshem hela sommaren och jobba heltid med 12-stegsprpgrammet.
Men det gör han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in