2025-07-31, 20:25
Medlem
https://stoppapressarna.se/svenskt/o...ans-zelmerlow/

Nu går Olle Jönsson till attack mot Måns Zelmerlöw.

– Jag märkte redan när vi gjorde ”Så mycket bättre” att det skulle gå illa för honom, säger Olle Jönsson.

Bland annat reagerade Måns skeptiskt på att Lasse Stefanz sålde underkläder med bandets logotyp, en affärsidé som Jönsson stolt försvarar.

– Måns tyckte det var löjligt. Men han fick så att han teg till slut. Det är en sak att ha integritet, en annan att inte förstå branschen, säger Olle Jönsson.

Han går även till hårt angrepp mot Måns Zelmerlöws förklaring om att kokain ”dök upp” i turnébussen under turnéer.

– Det dyker inte upp bara så där. Det kan jag lova dig, säger han
Citera
2025-07-31, 20:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

– Jag märkte redan när vi gjorde ”Så mycket bättre” att det skulle gå illa för honom, säger Olle Jönsson.

Bland annat reagerade Måns skeptiskt på att Lasse Stefanz sålde underkläder med bandets logotyp, en affärsidé som Jönsson stolt försvarar.

– Måns tyckte det var löjligt. Men han fick så att han teg till slut. Det är en sak att ha integritet, en annan att inte förstå branschen, säger Olle Jönsson.

Han går även till hårt angrepp mot Måns Zelmerlöws förklaring om att kokain ”dök upp” i turnébussen under turnéer.

Redan varit uppe i tråden, men bra med en påminnelse kanske
Citera
2025-07-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Du kollade inte datumet för publicering och har inte heller läst tråden förstår jag. Detta har avhandlats för närmre en vecka sen.
Citera
2025-07-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En bok som heter Kris och utveckling. Som jag läste för ca 50 år sedan under min utbildning..
Du kan nog fråga din allmänläkare annars.
Hur ska du kunna lagra information i minnet när du ej har ett språk och namn för saker.
Jag tror nog att minnen hänger ihop med den språkliga utvecklingen.

Du får maila till den du så fint (utan att känna närmre) kallar "kärringen".
Det är hennes arbetssområde. Som hon är Professor i.
Men inled artigt med bästa fru BZ annars lär du bli kastad i papperskorgen.

Nej det vet jag inte. Men han kanske dricker alkoholfritt vin?
Han går på tester. Det testet i månadsskiftet mars/april visade på små rester av kokain från 5-6 veckor tidigare. För varje test har de resterna försvunnit undan för undan.
C var tydligen nöjd med senaste testet eftersom han fick träffa sina barn äntligen.
Du kan ju lyssna på rättegången själv för utförligare info.

Jag var Åklagarens vittne. Jag fick bara en fråga inledningsvis och det var ett barskt -JA! samtidigt som hen pekade på mig med hela handen.
Du har missuppfattat - Måns säger själv under tingsrättsförhandlingen att han använde kokain ett par dagar, inte 5-6 v, före den första provtagningen. Han hade alltså varit drogfri 5 veckor vid tiden för förhandlingen, dvs först efter det att socialtjänsten ställde som krav att han skulle lämna drogprov varannan dag.

I övrigt har M bekräftat att han tog kokain i samband med Melodifestivalen den 9/3. Att han inte var ren vid tiden för händelsen den 6/3, vilken föranledde en anmälan om misshandel, är även högst troligt. Det är lätt att falla för en missbrukares lögner här…. Att han har ett beroende och saknar insikt råder det inga tvivel om.
Citera
2025-07-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Läsvärt...kunde varit M
https://www.mabra.com/psykologi/jaco...box=1752068031
Det positiva är att Ciara verkar ha landat på fötterna och börjat få distans till händelserna. Inlägget som hon delat på sin Insta är väldigt passande och klokt.

”Min terapeut sa en gång... Människor överger inte personer de älskar, de överger personer de utnyttjar.”
Citera
2025-07-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Du har missuppfattat - Måns säger själv under tingsrättsförhandlingen att han använde kokain ett par dagar, inte 5-6 v, före den första provtagningen. Han hade alltså varit drogfri 5 veckor vid tiden för förhandlingen, dvs först efter det att socialtjänsten ställde som krav att han skulle lämna drogprov varannan dag.

I övrigt har M bekräftat att han tog kokain i samband med Melodifestivalen den 9/3. Att han inte var ren vid tiden för händelsen den 6/3, vilken föranledde en anmälan om misshandel, är även högst troligt. Det är lätt att falla för en missbrukares lögner här…. Att han har ett beroende och saknar insikt råder det inga tvivel om.
Nannyn delger intressant information om detta vid rättegången:

Citat:
Hon, barnen och Måns tog ett gemensamt tåg från Melodifestivalen i mars 2025. Hon vet nu att Måns använde droger då. Hon misstänkte inget då. På fråga hur hon uppfattar att en förälder är tillsammans med sina barn efter att ha tagit droger har hon svarat att hon inte uppfattade att det fanns någon oro för barnen.

Hon slår i princip hål på argumentet att missbruket aldrig har skett i närheten av barnen. Hon bekräftar att MånsPetter använde droger under Melodifestivalen och åkte därefter tåg hem med barnen.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-07-31 kl. 21:24.
Citera
2025-07-31, 21:34
Medlem
Citat:

Citerar mig själv här, men ytterligare indikation för kokainberoende är att Måns enligt Expressen den 17/7 säger: ”Förra veckan fick jag träffa mina barn igen. Äntligen, efter så många veckor (…)” Med tanke på bakgrunden är det högst troligt att han tog ett återfall relativt snart efter det att han inte längre behövde/eller ansåg sig behöva lämna regelbundna drogtester, efter att tingsrätten gav C rätt att flytta hem med barnen. Då föräldrars rätt till umgänge med sina barn regleras i lag, är är återfall och således kokainmissbruk/beroende, högst sannolikt.
Citera
2025-07-31, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Hon slår i princip hål på argumentet att missbruket aldrig har skett i närheten av barnen. Hon bekräftar att MånsPetter använde droger under Melodifestivalen och åkte därefter tåg hem med barnen.

Hon avslöjade också att hon tycker det är helt lugnt och inget konstigt om Måns är påtänd av kokain när han är med barnen.
Samtidigt som hon klagade på att Ciara inte följde hennes schema.
Psychot är alltså helt olämplig i närheten av barn, har inget omdöme alls.
Och vilken jävla nanny skriver ett schema till föräldern?! Det är bara tvärtom som gäller, den där nannyn är alltså psykotisk. Ingen verklighetsförankring.
Men så annonserade också Måns efter ett stan eftersom han sökte nanny på sitt eget instagram-konto.
Han ville nog inte ha en vettig och professionell människa, utan just ett galet fan att alliera sig med som möjliggörare och förlängd psykning av Ciara.
Citera
2025-07-31, 21:41
Citat:
Citerar mig själv här, men ytterligare indikation för kokainberoende är att Måns enligt Expressen den 17/7 säger: ”Förra veckan fick jag träffa mina barn igen. Äntligen, efter så många veckor (…)” Med tanke på bakgrunden är det högst troligt att han tog ett återfall relativt snart efter det att han inte längre behövde/eller ansåg sig behöva lämna regelbundna drogtester, efter att tingsrätten gav C rätt att flytta hem med barnen. Då föräldrars rätt till umgänge med sina barn regleras i lag, är är återfall och således kokainmissbruk/beroende, högst sannolikt.

Finns inga återfall, det finns bara pågående missbruk för Måns. Möjligtvis orkade han hålla sig ett tag för att kunna göra ett positivt test och se duktig ut.
Citera
2025-07-31, 22:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, det här är inte klokt.
Jag har väl hitintills aldrig sagt vad som är nog, eller inte? Jag har efterfrågat om han har varit otrogen efter en viss tidpunkt? Vilket jag nu med hjälp av dina, och andras, ickesvar förstår att han absolut inte varit.
Och allt var precis som jag trodde.

Ja, nu kan du ju inte svara på en månad, men det där kan man inte avgöra utifrån vad som inte skrivs på flashback. Du utgår ifrån att det alltid blir känt om han har varit otrogen, och att någon här alltid skriver om det.

Det enda man kan göra är att gissa utifrån vad som sägs, och eftersom han verkar ha problem med att hålla sig till en person är det ju inte omöjligt att han har varit otrogen.

Nu kollade jag inte upp vad det var för datum du frågade om. Det blir ju olika om vi talar om hela 24-25, eller från februari 25 tills det tog slut.
Citera
2025-07-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Reagerade även nu i efterhand på Nannyns formulering enligt förhandlingen och domen: ”Från mars och framåt har hon inte märkt något om att han använt droger.” I Mars var M inte mycket hemma. Vad har hon noterat före dess?
Eit: det är även bevisat att han använt droger vid flera tillfällen i Mars
Senast redigerad av Geiranger 2025-07-31 kl. 23:03.
Citera
2025-08-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Men så annonserade också Måns efter ett stan eftersom han sökte nanny på sitt eget instagram-konto.
Han ville nog inte ha en vettig och professionell människa, utan just ett galet fan att alliera sig med som möjliggörare och förlängd psykning av Ciara.
Du kanske borde informera dig bättre innan du sprider lögner, för såvitt man vet var det Ciara själv som sökte nannyn via sitt Instagram-konto. Det var hon som valde ut henne, och utan hennes hjälp skulle Ciara enligt egna uttalanden i flera intervjuer vara helt hjälplös och vilsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in