2025-08-22, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har du, plommonotto och övriga som tjatar om hur hemskt Surrey är bott där och kan avgöra om Ciaras barn mår bra i trakten? Staffanstorp låter ångestladdat och inget ställe jag skulle besöka frivilligt. En riktig skithåla om man googlar runt lite.

Det är galet att de skriver det, det är en riktig dröm!! Det är få förunnat att kunna bo i det området där de har hus och Ciaras familj. Folk beskriver det som ”Posh, but in a friendly way”.
Det är enligt mig den allra bästa miljön för en känslig och vänlig kille.
Inte det här alla måste spela fotboll, ha rutig skjorta, banter, slåss i en stor hög osv, utan barnen i skolan är artiga.
Det är skönt för känsliga barn.
Citera
2025-08-22, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nej, precis. Ändå har folk här stora problem och anser att barnen har ett helvete i Surrey. Dom kan inte gå ut med risk att bli överkörda. Inte ens en gräsplätt att gå på och allt är skit. Ottoplommon har gjort en fullständig beskrivning om hur obebolig plats Surrey är för just deras barn.

Och det är tvärtom. Det är väldigt grönt och vackert.
Citera
2025-08-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rox1e
Eftersom du vill förstå och tidigare har visat att du inte är helt låst i ditt tänkande, vill jag försöka ge ett annat perspektiv på varför Ciara valde att tala ut på sin Instagram.

I rättegången framkom att både Ciara och Måns mamma berättade att Måns var otrogen 2024, vilket ledde till en äktenskapskris. För att ge äktenskapet en sista chans gjorde Ciara en stor uppoffring och flyttade till Sverige med de yngsta pojkarna på ett ”trial year” för att se om relationen kunde räddas. Detta prövoår var villkorat: hon skulle kunna flytta hem med barnen om han återföll i narkotikamissbruk. Ett fullt rimligt krav, eftersom ingen sund förälder vill att barnen ska växa upp i närheten av kokain eller missbruk. När han sedan föll tillbaka i missbruk ville han inte längre hålla sitt löfte, utan insisterade på att behålla barnen i Sverige till den grad att han tvingade henne till rättegång. Kan du se att hon då sitter fast i ett annat land, där hon inte kan språket, utan sitt skyddsnät, trygghet eller sin äldste son, där maken är en mycket känd person med en helt annan maktposition och han vägrar släppa ifrån sig barnen. Kan du föreställa dig paniken? För dig är Sverige och Staffanstorp världens bästa plats, och det är säkert toppen. Men för Ciara är det inte hemlandet. Tänk dig in i om samma sak hände dig i.. Belgien exempelvis.
För mig är det solklart att hon inte gjorde som hon gjorde av jävulskap för att skada Måns karriär, hon gjorde det som en sista utväg, ett rop på hjälp. Min spekulation är att det kan inte ha varit en lugn diskussion när han hävdar att han inte kommer låta henne flytta hem med pojkarna. Han missbrukar och tar det så långt som till rättegång vilket är det stora sveket enligt mig - inte att hon använde sin röst vilket var hennes enda medel i en utsatt och panikartad situation, som han försatt henne i.

Varför så bråttom? Ibland behöver man sova på saken. Kanske inte så klokt att slita barnen ur skola och fritids mitt i en termin på ett "prövoår" för deras relation. Det återstår att se vilket motiv Ciara hade för detta förtal 2 ggr. Detta är som sagt inte slut än med skilsmässan.

Hon har 5 vänner i Sverige enligt henne själv. Däribland CL. Var detta rådet hon fick av dem?
Om det bara var en gång i "förtvivlan" som hon råkade förtala maken, så kunde man kanske förstått det.
Men om det var en olyckshändelse så hade hon väl bett om ursäkt när hon lugnat ner sig.
Jag tycker att MZ tillstått sin del i dramat och stått för sina brister och fel.

Men det verkade vara en upplagd strategi att offentligt förnedra MZ och ge honom negativ publicitet
för att skada honom så mycket som möjligt i hans hemland.
Har svårt att se det på något annat sätt än att det var rätt så utstuderad strategi under lång tid.

Vad det gäller barnens hemvist. Så tycker jag att det är en knepig situation med två föräldrar i två länder. Hoppas att båda föräldrarna är kloka nog att komma fram till en kompromiss som båda kan leva med. För barnens bästa. Och att barnen får välja land själva när de är gamla nog.
I Sverige tar man hänsyn till barns egna önskemål från och med de är 12 år gamla.

I den bästa av världar hade man lyssnat på barn tidigare. Det verkar vara ett starkt band mellan äldsta sonen och MZ.
Kanske han faktiskt vill bo här med sin pappa och sin katt? Och farmor och farfar?
Men det förutsätter att föräldrarna är sams och samarbetar och kan träffas och umgås tillsammans med alla barnen i UK och Sverige på lov och helger så inte syskonen splittras helt.
Och det är ju det barn vill att alla ska vara tillsammans ofta på samma ställe.

Jag själv saknade min "egen pappa" under hela uppväxten.
Och det jag led av var att om vi träffade pappa någon sällsynt gång (2 ggr) så var inte mamma med.
1 gång saknades både mitt syskon och mamma. Alltid saknades någon. Och det gjorde ont.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-22 kl. 21:35.
Citera
2025-08-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Läckbergs man var inte där
Nej, CL hade maken i telefonen för hon var så rädd för MZ.
När han slet ut en låda i hallen så den föll i golvet höll CL på att skita på sig.
Är det inte hon som skriver väldigt läskiga deckare om läskiga mord?
Citera
2025-08-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför så bråttom? Ibland behöver man sova på saken. Kanske inte så klokt att slita barnen ur skola och fritids mitt i en termin på ett "prövoår" för deras relation. Det återstår att se vilket motiv Ciara hade för detta förtal 2 ggr. Detta är som sagt inte slut än med skilsmässan.

Hon har 5 vänner i Sverige enligt henne själv. Däribland CL. Var detta rådet hon fick av dem?
Om det bara var en gång i "förtvivlan" som hon råkade förtala maken, så kunde man kanske förstått det.
Men om det var en olyckshändelse så hade hon väl bett om ursäkt när hon lugnat ner sig.
Jag tycker att MZ tillstått sin del i dramat och stått för sina brister och fel.

Men det verkade vara en upplagd strategi att offentligt förnedra MZ och ge honom negativ publicitet
för att skada honom så mycket som möjligt i hans hemland.
Har svårt att se det på något annat sätt än att det var rätt så utstuderat under lång tid.

Vad det gäller barnens hemvist. Så tycker jag att det är en knepig situation med två föräldrar i två länder. Hoppas att båda föräldrarna är kloka nog att komma fram till en kompromiss som båda kan leva med. För barnens bästa. Och att barnen får välja land själva när de är gamla nog.
I Sverige tar man hänsyn till barns egna önskemål från och med de är 12 år gamla.

I den bästa av världar hade man lyssnat på barn tidigare. Det verkar vara ett starkt band mellan äldsta sonen och MZ.
Kanske han faktiskt vill bo här med sin pappa och sin katt? Och farmor och farfar?
Men det förutsätter att föräldrarna är sams och samarbetar och kan träffas och umgås tillsammans med alla barnen i UK och Sverige på lov och helger så inte syskonen splittras helt.
Och det är ju det barn vill att alla ska vara tillsammans ofta på samma ställe.

Jag själv saknade min "egen pappa" under hela uppväxten.
Och det jag led av var att om vi träffade pappa någon sällsynt gång (2 ggr) så var inte mamma med.
1 gång saknades både mitt syskon och mamma. Alltid saknades någon. Och det gjorde ont.

Ok, så besviken jag blir att du inte ville ta till dig mer av det jag skrev.

Måns gav henne inte mycket till val än att “slita” barnen ur skola och förskola (slutet på sista terminen i ettan för äldsta pojken alltså). Menar du att hon skulle sitta som en fin liten fru i missbrukarhemmet till skolavslutningen eller vad är din tanke? Detta är en petitess i relation till allt som hänt.

Jag har själv bott i ett annat land under ett år med ca 5 vänner och många fler ytliga bekanta, detta går inte att jämföra med ett skyddsnät som i hemlandet. Men tack och lov att hon hade Camilla som fanns där för henne.

Gällande hemvisten är den fastställd av domstolen som tog det enda rimliga beslutet. 

Om Måns med föräldrar vill ha en relation med barnen så är det nu de får ta och skärpa till sig. Eftersom de måste ha skadat förtroendet grovt i rättsprocessen och i och med att det nu finns en kidnappningsrisk så har de nog mycket att bevisa innan Ciara är bekväm med det umgänget.

Jag saknade också min far när jag var liten, och minns att jag ofta grät och fantiserade om att han skulle komma hem och bo med mig. När jag var tonåring jagade han mig in i skogen mitt i natten för att han trodde att jag var ett monster. Han var också missbrukare.
Citera
2025-08-22, 21:41
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
När han slet ut en låda i hallen så den föll i golvet höll CL på att skita på sig.

Jag citerade inte dig, jag citerade någon som påstod att han var där...vad har hennes fiktiva historier med hennes egen känsla av en hotfull situation att göra.
Citera
2025-08-22, 22:00
Medlem
Citat:

Blir man orädd av att skriva deckare? Du verkar inte ha alla hästar i stallet.
Citera
2025-08-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rox1e
Ok, så besviken jag blir att du inte ville ta till dig mer av det jag skrev.

Måns gav henne inte mycket till val än att “slita” barnen ur skola och förskola (slutet på sista terminen i ettan för äldsta pojken alltså). Menar du att hon skulle sitta som en fin liten fru i missbrukarhemmet till skolavslutningen eller vad är din tanke? Detta är en petitess i relation till allt som hänt.

Jag har själv bott i ett annat land under ett år med ca 5 vänner och många fler ytliga bekanta, detta går inte att jämföra med ett skyddsnät som i hemlandet. Men tack och lov att hon hade Camilla som fanns där för henne.

Gällande hemvisten är den fastställd av domstolen som tog det enda rimliga beslutet. 

Om Måns med föräldrar vill ha en relation med barnen så är det nu de får ta och skärpa till sig. Eftersom de måste ha skadat förtroendet grovt i rättsprocessen och i och med att det nu finns en kidnappningsrisk så har de nog mycket att bevisa innan Ciara är bekväm med det umgänget.

Jag saknade också min far när jag var liten, och minns att jag ofta grät och fantiserade om att han skulle komma hem och bo med mig. När jag var tonåring jagade han mig in i skogen mitt i natten för att han trodde att jag var ett monster. Han var också missbrukare.
Men snälla. Överdriv nu inte. MZ har inte missbrukat hemma och inte varit våldsam mot hustru och barn.
Däremot har han nog kommit hem på avtändning.
Han har själv tillstått att han blivit avtrubbad och till en dålig person av kokainet (som han missbrukat på utekvällar och bjudningar).
Ciara skulle väl inte sagt att MZ var en väldigt bra förälder för deras barn och även för sin styvson om detta inte varit sant.
Jag tycker att MZ visat att han är väldigt mån om barnen. Och verkligen tänker på deras behov.

Dessutom är ju Ciara glad för att älta saker och hålla på att gräla i dagar. Medans MZ vill avsluta en konflikt snabbt. Så även om CJ varit befogat missnöjd med maken när han kommer hem, så är det kanske en del av problemet. Att hon inte kan sluta gräla när hon väl börjat.

Jag tog visst till mig en del av vad du förklarade.
Men om det varit så att CJ bara förtalat MZ den där första gången så kunde man kanske haft förståelse för det, som jag skrev.
Men nu var det under lång tid med återkommande förtal och utspel.

MZ har ärligt tillstått sina fel och brister offentligt och tagit ansvar för sin del.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-22 kl. 22:16.
Citera
2025-08-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Det är galet att de skriver det, det är en riktig dröm!! Det är få förunnat att kunna bo i det området där de har hus och Ciaras familj. Folk beskriver det som ”Posh, but in a friendly way”.
Det är enligt mig den allra bästa miljön för en känslig och vänlig kille.
Inte det här alla måste spela fotboll, ha rutig skjorta, banter, slåss i en stor hög osv, utan barnen i skolan är artiga.
Det är skönt för känsliga barn.

Faktum är att den privata skolan som Albert går på är känd som en "posh" skola med massor av rika föräldrar, fotbollsfamiljer... åtminstone är det så det beskrivs på olika forum om engelska privatskolor. Så jag är övertygad om att lille Albert inte passade in där... det brittiska privatskolesystemet är extremt konkurrenskraftigt, om jag får kalla det så... tillbakadragna barn mår ofta dåligt i ett sådant system.
Citera
2025-08-22, 22:15
Medlem
Citat:
Men snälla. Överdriv nu inte. MZ har inte missbrukat hemma och inte varit våldsam mot hustru och barn.

Han har själv tillstått att han blivit avtrubbad och till en dålig person av kokainet (som han missbrukat på utekvällar och bjudningar).
Ciara skulle väl inte sagt att MZ var en väldigt bra förälder för deras barn och även för sin styvson om detta inte varit sant.
Jag tycker att MZ visat att han är väldigt mån om barnen. Och verkligen tänker på deras behov.

Dessutom är ju Ciara glad för att älta saker och hålla på att gräla i dagar. Medans MZ vill avsluta en konflikt snabbt. Så även om CJ varit befogat missnöjd med maken när han kommer hem, så är det kanske en del av problemet. Att hon inte kan sluta gräla när hon väl börjat.

Men om det varit så att CJ bara förtalat MZ den där första gången så kunde man kanske haft förståelse det, som jag skrev. Men nu var det under lång tid med återkommande förtal och utspel.

MZ har ärligt tillstått sina fel och brister offentligt och tagit ansvar för sin del.

Och hur fan vet du det ?
Citera
2025-08-22, 22:16
Medlem
Citat:

Men om det varit så att CJ bara förtalat MZ den där första gången så kunde man kanske haft förståelse det, som jag skrev. Men nu var det under lång tid med återkommande förtal och utspel.

MånsPetter har förnekat att han är en missbrukare, han påstår sig bara ha ett ”kokainproblem”. Han har inte tagit ansvar för nånting som han har ställt till med.
Citera
2025-08-22, 22:21
Medlem
Det återstår att se om Albert fortsätter i den där "posh" skolan från september eller kanske han blir överflyttad till den privatskola som hennes första ska gå på, vilken är billigare eftersom den inte är så "posh" och där bara pojkar går (ännu en idioti inom brittisk privatundervisning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in