2025-07-27, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
För en gångs skull håller vi med om att hon förmodligen kände till droganvändning mycket tidigare.

Men som kan utläsas av sms från januari etc., som förklarats i detalj tidigare, talar detta mycket för en grundläggande ignorans från hennes sida. Och detta när hon har strikta gränser och stora problem med droger... Annars skulle hon väl ha reagerat direkt första gången hon kunde "belägga" det, efter att hon redan sparkat ut honom ett år tidigare? Och det gör att man kan ifrågasätta om villkoren (som bl.a. skulle innefatta drogfrihet) verkligen fanns, med tanke på de detaljer som beaktats.
Tingsrätten gjorde bedömningen att Ciara var trovärdigare än MånsPetter i det fallet. Dessutom bedömdes han ha brister i sin föräldraförmåga. Barnens hemvist är enligt alla rättsinstanser i London.
Citera
2025-07-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur kan man vara alkis om man inte har råd att dricka, det är ju omöjligt? Men det stora problemet för MånsPetter är kokainet. Han kan inte låta bli det helt enkelt. Det vore fantastiskt för alla parter om han kunde lägga av med det och satsa på MZ-marmelad istället. Fokuserar han på relationen till barnen så kommer de säkert att vilja tillbringa mycket tid på gården. Men då får han faktiskt ”Get his shit together”.

Jag är säker på att de allra flesta i tråden hoppas på det och skulle se det som ett väldigt lyckligt slut på sagan.

Sen är ni några som har problem med att Ciara är en stark och modig kvinna som sade ifrån även om hon får mycket skit för det. Men det är mest ert eget bekymmer som ni får leva med.
Det fetade. Man förlorar allt man äger och har, blir hemlös och lever på gatan. Man försummar tom mat för alkohol. Och tigger pengar för att få ihop till flaskan. Du vet säkert hur stackars alkoholmissbrukare på dekis ser ut. För övrigt har väl inte jag skrivit något alls om det, så var kom det farande ifrån. Något annat som jag läst i tråden är att ni tror att folk ska sluta köpa MZs vin eftersom han är missbrukare. Hur tänker ni där?
Vilka är det som handlar på systemet jämt och ständigt? Jo, missbrukare.
De fiina, välbesuttna kommer två gånger i månaden och köper två lådor vin åt gången. De fattiga en gång om dagen när de skrapat ihop pengar. Lite ironiskt att dessa båda kategorier av missbrukare skulle bry sig om vem som säljer vinet.

Du anser att Ciara är en stark och modig kvinna när hon förtalar sina barns pappa offentligt. HM...
Har du funderat över varför inte Ciara anklagar MZ offentligt för att vara alkoholist?
Nåt har de kanske gemensamt? Kanske kärleken till det där vinet.?
Jag har funderat över om förträffliga Ciara varit på lyran när hon skriver på sitt IG ibland.
Jag tycker att det varit väldigt omdömeslöst, omoget samt onödigt det hon pysslat med där.
Det verkar som hon tycker det är kul att retas med MZ.

Nej, ni bara letar fel på Måns och kraxar som olyckskorpar varje dag.
Ingenting Måns gör är någonsin bra. Bara uselt och dåligt.
Ni hoppas verkligen att hans liv ska gå åt h-e.
Och att ni (ca 10 pers) ska lyckas bryta ned honom psykiskt.

Jag hoppas också att han ska lyckas att sluta med kokainet så klart.
Men slut som artist är han verkligen inte.
Han blev 2:a i mellofinalen inte långt efter Kaj.
Att så många röstade på MZ bevisar väl att han är uppskattad som artist.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-27 kl. 20:26.
Citera
2025-07-27, 19:36
Avstängd
Citat:
Jag behöver inte ägna all min vakna tid åt det. Om man inte är helt förblindad av fördomar, tittar på detaljerna och sätter tillbaka dem i kontexten, är det ganska uppenbart.

Så du vill hellre att jag slutar spekulera om något som tydligt kräver motsättningar hos Ciaras sida och som därmed potentiellt ifrågasätter effektiviteten i hennes argument? Istället vill du hellre engagera dig i spekulationer kring argument som tydligt går emot MZ, eller hur?

Som jag sa tidigare, det skulle inte precis tala för hotellets professionalism om de kontaktade någon annan än den som bokat hotellrummet, även om de var makar.

”Fakta” ska vara att kokainet fanns i hans rum? MZ var uppenbarligen inte där, det kan vi vara överens om. Möjligen var han borta, men definitivt efter att ha tränat på hotellet tidigt på morgonen. Det vet vi också från diskussionerna i den här tråden om de stories han delade med sig av den dagen. Så han är i form och vaken nog att fortfarande träna, och så när han lämnar hotellet finns det kokain över hela rummet, men han har inte märkt det, säger du? Jag tycker att det är ganska tveksamt. Och varför är det egentligen ett faktum att det verkligen fanns där? Fanns det ett foto av det, ett vittnesmål från städpersonalen som påstods ha hittat det? Jag tror inte det...
Har jag sagt att han inte märkte att det fanns kokain över hela rummet? Överdriver du lite nu?
Citera
2025-07-27, 19:55
Medlem
vemedinmas avatar
[quote=ottoplommon|92540434]
Det fetade. Man förlorar allt man äger och har, blir hemlös och lever på gatan. Man försummar tom mat för alkohol. Och tigger pengar för att få ihop till flaskan. Du vet säkert hur stackars alkoholmissbrukare på dekis ser ut. För övrigt har väl inte jag skrivit något alls om det, så var kom det farande ifrån. Något annat som jag läst i tråden är att ni tror att folk ska sluta köpa MZs vin eftersom han är missbrukare. Hur tänker ni där?
Vilka är det som handlar på systemet jämt och ständigt?
De fiina, välbesuttna kommer två gånger i månaden och köper två lådor vin åt gången. De fattiga en gång om dagen när de skrapat ihop pengar. Mao missbrukare. Lite ironiskt att dessa båda kategorier av missbrukare skulle bry sig om vem som säljer vinet.

Du anser att Ciara är en stark och modig kvinna när hon förtalar sina barns pappa offentligt. HM...
Har du funderat över varför inte Ciara anklagar MZ för att vara alkoholist offentligt?
Jag har funderat över om förträffliga Ciara varit på lyran när hon skriver på sitt IG ibland.
Jag tycker att det varit väldigt omdömeslöst, omoget samt onödigt det hon pysslat med där.

Även dina fina vindrickande vänner kan ha ett riskbruk...
https://www.beroendecentrum.se/fakta/alkohol/
Citera
2025-07-27, 20:00
Medlem
Citat:
För en gångs skull håller vi med om att hon förmodligen kände till droganvändning mycket tidigare.

Men som kan utläsas av sms från januari etc., som förklarats i detalj tidigare, talar detta mycket för en grundläggande ignorans från hennes sida. Och detta när hon har strikta gränser och stora problem med droger... Annars skulle hon väl ha reagerat direkt första gången hon kunde "belägga" det, efter att hon redan sparkat ut honom ett år tidigare? Och det gör att man kan ifrågasätta om villkoren (som bl.a. skulle innefatta drogfrihet) verkligen fanns, med tanke på de detaljer som beaktats.

Man undrar om du har någon som helst erfarenhet av kärleksrelationer. Jag kan berätta för dig att där uppstår problem. Ibland av det värre slaget, som otrohet, missbruk, våld, eller annat. Men om man är gift OCH dessutom har barn ihop så KÄMPAR man. Länge! För att hålla ihop äktenskapet. Man hoppas och tror på partnerns ord och löften om att bättra sig. Men till slut har man fått nog. Man inser någon bättring aldrig kommer att ske. Skulle alla lämna din partner dag 1 när de upplever ett problem skulle ingen vara gift mer än ett halvår, max.

F.ö. är det ju extremt vad en handfull nicks här tycks vilja förvandla denna tråd från en som handlar om Måns Zelmerlöw till en som handlar om Ciara Janson. Skapa en tråd om henne, om en sådan inte finns, så intresserade, för att inte säga fixerade, som "ni" är vid henne! Så kan "ni" sluta spamma denna tråden med smutskastning av Ciara.
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-07-27 kl. 20:08.
Citera
2025-07-27, 20:25
Medlem
Nuvarande hus i London... tidningen rapporterade att äktenskapsförordet angav att MZ är ansvarig för att hjälpa CJ med ett nytt hem – upp till maximalt 13 miljoner kronor. Det är inte känt om denna skyldighet gäller det befintliga huset. Så kanske MZ skulle kunna sälja detta hus och köpa ett annat, värt till exempel 500 000 kronor, i samma eller en annan del av London, och därmed uppfylla sin skyldighet.
Citera
2025-07-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Vilka är det som handlar på systemet jämt och ständigt?
De fiina, välbesuttna kommer två gånger i månaden och köper två lådor vin åt gången. De fattiga en gång om dagen när de skrapat ihop pengar. Mao missbrukare. Lite ironiskt att dessa båda kategorier av missbrukare skulle bry sig om vem som säljer vinet.

Har du funderat över varför inte Ciara anklagar MZ för att vara alkoholist offentligt?

Även dina fina vindrickande vänner kan ha ett riskbruk...
https://www.beroendecentrum.se/fakta/alkohol/
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Svar till Vemendinma från Otto.

Intressant att du tycker att rika ,välbesuttna missbrukare har ett riskdrickande.
Medans de fattiga som skälls för alkisar inte har det.
Jag anser att båda kategorierna är missbrukare dvs alkisar. (Vilket jag skrev också.)
Men de rika har råd att gå på spa och klä sig snyggt och att äta och se hälsosamma och framgångsrika ut.
Medans missbruket syns på den fattigas slitiga tillvaro.
PS: Håll koll på dina quottaggar. Bara den översta avsändaren ska vara där. Är där två, ta bort den undre.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-27 kl. 21:28.
Citera
2025-07-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag är inte det minsta övertygad om att han verkligen slutade tvåa, efter KAJ.

Alla prognoser, tyckare och bettingsidor hade honom som vinnare med över 50% chans. Det är extremt mycket. Och det händer inte ofta att sådana siffror visar sig vara fel. Ändå blev det så denna gång.

Måns skulle dessutom definitivt vinna juryn - det är liksom lite hans grej. Men efter månader av trashtalk på diverse fansidor så slutade han med ungefär lika många poäng som KAJ hos juryn.

Först trodde jag bara att juryn blivit påverkad. Aftonbladets schlagerpodd sa i princip rakt ut att så var det. Nya Mellochefen var dessutom oerfaren och det sägs att deltagande jurymedlemmar tillhörde (negativt inställda) fansites - istället för proffesionella från musikindustrin.

Och efter att ha sett hur det gick med juryn i Maj (precis som Måns antydde) och senare vad svt-cheferna trodde sig veta om kokain, är jag än mer övertygad om att "någon" ändrat resultatet.
MZ vann egentligen Mello 2025.

Det här är inte specifikt till dig Ottoplommon, utan en allmän betraktelse
Senast redigerad av Lazydell 2025-07-27 kl. 22:23.
Citera
2025-07-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Alla prognoser, tyckare och bettingsidor hade honom som vinnare med över 50% chans. Det är extremt mycket. Och det händer inte ofta att sådana siffror visar sig vara fel. Ändå blev det så denna gång.

Måns skulle dessutom definitivt vinna juryn - det är liksom lite hans grej. Men efter månader av trashtalk på diverse fansidor så slutade han med ungefär lika många poäng som KAJ hos juryn. Först trodde jag bara att juryn blivit påverkad. Aftonbladets schlagerpodd sa i princip rakt ut att så var det. Nya Mellochefen var dessutom oerfaren och det sägs att deltagande jurymedlemmar tillhörde (negativt inställda) fansites - istället för proffesionella från musikindustrin.

Efter att ha sett hur det gick med juryn i Maj (precis som Måns antydde) och senare vad svt-cheferna trodde sig veta om kokain, är jag än mer övertygad om att "någon" ändrat resultatet.

Ja, du är väldigt insatt. Det är inte jag.
Men att det var konstigt med röstningen i ESC iallafall märkte till och med vi.
Hur kunde Israel komma på andra plats? En låt som gick oss helt spårlöst förbi.

Men även OM vi nu ponerar att det gick rätt till i Mellofinalen så kan man inget annat säga än att det gick väldigt bra för Måns.
Det skilde ju inte så mycket mellan Kaj och Måns.

Vi höll på Måns i semifinalen. Men Kajs låt bara växte och växte på oss. Så i finalen röstade jag faktiskt bara på Kaj. Jag ville verkligen att de skulle vinna. Men sedan när MZ blev så ledsen ångrade jag att jag inte röstat även på honom. Tyckte MZs var väldigt bra i semifinalen. Mindre bra i finalen, säkert pga omständigheterna runt skilsmässan.

Hur som helst tycker jag att Måns har mycket kvar att ge både som artist och programledare.
Och det bevisades också i Mellofinalen.
Alla ESC-fans som önskar att Sverige ska vinna igen, det är ju bara för att de vill se Måns och Petra igen.
De har ju blivit valda till de bästa programledarna för ESC någonsin.

Något jag funderat över är varför Måns inte satsar på en musikalkarriär?
Han kan sjunga, dansa, underhålla samt skådespela.
Som klippt och skuren för musikalscenen.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-27 kl. 23:13.
Citera
2025-07-27, 22:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Måns skulle dessutom definitivt vinna juryn - det är liksom lite hans grej. Men efter månader av trashtalk på diverse fansidor så slutade han med ungefär lika många poäng som KAJ hos juryn.

Först trodde jag bara att juryn blivit påverkad. Aftonbladets schlagerpodd sa i princip rakt ut att så var det. Nya Mellochefen var dessutom oerfaren och det sägs att deltagande jurymedlemmar tillhörde (negativt inställda) fansites - istället för proffesionella från musikindustrin.

Och efter att ha sett hur det gick med juryn i Maj (precis som Måns antydde) och senare vad svt-cheferna trodde sig veta om kokain, är jag än mer övertygad om att "någon" ändrat resultatet.

KAJ slog rekord i antal röster och fick 1 miljon fler än MånsPetter. Det kan du inte ändra på och hade folk vetat om att han var knarkpåverkad skulle han ha kommit sist. Du kör med Trump-fasoner.
Citera
2025-07-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, du är väldigt insatt. Det är inte jag.
Men att det var konstigt med röstningen i ESC märkte till och med vi.
Hur kunde Israel komma på andra plats? En låt som gick oss helt förbi.

Men även OM vi nu ponerar att det gick rätt till i Mellofinalen så kan man inget annat säga än att det gick väldigt bra för Måns.
Det skilde ju inte så mycket mellan Kaj och Måns.

Vi höll på Måns i semifinalen. Men Kajs låt bara växte och växte på oss. Så i finalen röstade jag faktiskt bara på Kaj. Jag ville verkligen att de skulle vinna. Men sedan när MZ blev så ledsen ångrade jag att jag inte röstat även på honom. Tyckte MZs var väldigt bra i semifinalen. Mindre bra i finalen, säkert pga omständigheterna runt skilsmässan.

Hur som helst tycker jag att Måns har mycket kvar att ge både som artist och programledare.
Och det bevisades också i Mellofinalen.
Alla ESC-fans som önskar att Sverige ska vinna igen, det är ju bara för att de vill se Måns och Petra igen.
De har ju blivit valda till de bästa programledarna för ESC någonsin.

Något jag funderat över är varför Måns inte satsar på en musikalkarriär?
Han kan sjunga, dansa, underhålla samt skådespela.
Som klippt och skuren för musikalscenen.
Ja, så är det. Röstningen är eventuellt mer korrupt än vad vi vill tro.
Att KAJ vann folkets röst var också väntat. För Måns själv och för andra insatta.
Det är juryns röster som är extremt "trendbrytande" och mindre trovärdiga. De har normalt helt andra kriterier att följa än "folkets".
Vet inte om han vill sluta där han började (med musikal). Känns som han gärna går framåt. Men vem vet?
Citera
2025-07-27, 23:00
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
De är två om denna röra. Hennes agerande är också felaktigt och beror på dåligt omdöme, drama och smutskastning vid skilsmässa. Han har gjort fel men långt ifrån vad hon påstår, då hade hon inte gått ut offentligt som hon gjorde.

Antar att Måns Petter Albert gjort betydligt mera skit mot Ciara än vad hon har lagt upp på bordet, hon har ju t ex inte nämnt ett ord om transsexet en natt i maj -24 (ännu).
Nej om Ciara skulle vilja hade hon garanterat kunnat sänka Mums inte bara vid fotknölarna utan än värre än så, men Ciara är inte en ond människa utan en god människa vilken månar om familjeni 1a hand. Om Mums är ond eller god, om Mums mor och far är onda eller goda det tviste däremot de lärde om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in