Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-27, 23:02
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, ja din gnällige gnällmåns.
Det är inte jag som klagar på resultatet. Jag röstade enbart på Kaj.
Men hade MZ gjort lika bra ifrån sig i finalen som i semifinalen så hade det kanske slutat på ett annat sätt.
Det var inte dig jag skulle svara så du kan lugna ner dig. Nej, KAJ är vinnarna till 100% och alla älskar den låten inklusive sångarna. Överallt spelas och "dansas" bastu-dängan.
Citera
2025-07-27, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Måns låter lite kul på ett språk som inte ens har bokstaven å i alfabetet. Hade han dessutom hetat Dick i stället för Petter i andranamn så hade det varit roligt på riktigt.

Måns namn är för det första skitfjantigt.
Men den kommentaren som letar efter nåt att kritisera Ciara för är ju antingen helt okunnig om Brittisk engelska eller försöker medvetet förleda.
På Brittisk engelska uttrycker man sig mycket ”hårdare” om sig själv och andra än vad vi gör på vår mellanmjölkssvenska.
Just ”ridiculous” säger de om precis allting när man själv liksom… va? Vad är det som är ridiculous med din hatt eller det namnet eller det sättet att göra det på osv.
Det betyder INTE att det handlar om ”mobbning” när det gäller äkta maken eller kompisen.
Kompisar i England kan prata jätte”hårt” om varandra. Det är INTE som i USA/Californien där allt är I love you och amazing. Det är ”you stupid ass”, ”absolutely bonkers”, ”this is my friend, she’s MAD” (galen).
Måns som ”skämtat” om att han vill vara otrogen med en den ena, än den andra kvinnan - på Ciaras födelsedag, baby shower osv, årsdagar, tror han kan ta det.
Eller just, det, narcissister har ju ingen självdistans.
Citera
2025-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Antar att Måns Petter Albert gjort betydligt mera skit mot Ciara än vad hon har lagt upp på bordet, hon har ju t ex inte nämnt ett ord om transsexet en natt i maj -24 (ännu).
Nej om Ciara skulle vilja hade hon garanterat kunnat sänka Mums inte bara vid fotknölarna utan än värre än så, men Ciara är inte en ond människa utan en god människa vilken månar om familjeni 1a hand. Om Mums är ond eller god, om Mums mor och far är onda eller goda det tviste däremot de lärde om!
Och Måns har ännu inte förtalat sina barns mor med ett endaste ord.
Så vilket "skit" Ciara än gjort som vi inte vet, så håller Måns käften för sina barns skull.
Citera
2025-07-27, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det heter lantbruksenhet, där bedriver man jord- och/eller skogsbruk. Om inte vinrankor är jordbruk så vet jag faktiskt inte vad det är. Fastigheten köptes under pågående äktenskap som permanentbostad till familjen. Jag tror inte att fastighetsdomstolen går på att MånsPetters far bedriver vinodling på fastigheten. Det kanske klarnar om man begär ut förvärvstillståndet?

Kul att du framställer dig som expert och påstår att lantbruksenheter baseras på kor! Det gav dagens skratt, nu lever man lite längre! Tack!

TOUCHÉ!! Speciellt inte när Måns dokumenterat sitt traktorfarande, jobbande på gården, hans research osv. Faktumet att han har ett vin-märke med sitt eget namn 😆🤣🤣🤣
Citera
2025-07-27, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, så är det. Röstningen är eventuellt mer korrupt än vad vi vill tro.
Att KAJ vann folkets röst var också väntat. För Måns själv och för andra insatta.
Det är juryns röster som är extremt "trendbrytande" och mindre trovärdiga. De har normalt helt andra kriterier att följa än "folkets".
Vet inte om han vill sluta där han började (med musikal). Känns som han gärna går framåt. Men vem vet?
Han har inte rösten för musikal. Barnstjärnor behöver inte ha i närheten så mycket röst som vuxna för att få roller.
Han är inte Tommy Körberg.
Måns var en av lilla Sveriges IT-boys i början av 2000-talet, det är allt.
Citera
2025-07-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
KAJ slog rekord i antal röster och fick 1 miljon fler än MånsPetter. Det kan du inte ändra på och hade folk vetat om att han var knarkpåverkad skulle han ha kommit sist. Du kör med Trump-fasoner.
Eftersom du inte kan tolka text så svarar du genom att återge folkets röster. Självklart. Jag är INTE förvånad.
Nu pratade jag om juryns röster (även om jag måste medge att 1M fler folkröster också är otroligt konstigt) så säg något om det istället, så kan vi diskutera efter det.
Du kan påstå att jag kör med vilka fasoner du vill - faktum kvarstår att är det något jag har koll på så är det Mello och ESC.
Det tror jag inte att du har.
Citera
2025-07-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, så är det. Röstningen är eventuellt mer korrupt än vad vi vill tro.
Att KAJ vann folkets röst var också väntat. För Måns själv och för andra insatta.
Det är juryns röster som är extremt "trendbrytande" och mindre trovärdiga. De har normalt helt andra kriterier att följa än "folkets".
Vet inte om han vill sluta där han började (med musikal). Känns som han gärna går framåt. Men vem vet?
Det fetade: De har onekligen börjat att kännas så.
Men ESC hade ju förklaringar på detta röstningsmysterium. Som jag inte orkade att sätta mig in i.
Jag tror att Kaj hade folkets röst men i ESC hade de visst inte det.
Hur jurygrupper fungerar har jag ingen alls koll på.

Men generellt tror jag att Kaj blev farliga eftersom Sverige tenderar att snickra en låt med de rätta ingredienserna för att vinna ESC.
Jag tycker det är lite tråkigt faktiskt. Tycker det enda originella vi kommit med på senare år är Frans.
Så jag tror att det var därför Kajs spontana och charmigt originella nummer gick så bra i år.
Som någon slags motreaktion till det perfekt tillrättalagda. Men vad vet jag? Jag är inte så musikalisk.

Det visste jag inte att MZ började med musikal. Kanske därför han och Pernilla Walgren är kompisar?
Citera
2025-07-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Antar att Måns Petter Albert gjort betydligt mera skit mot Ciara än vad hon har lagt upp på bordet, hon har ju t ex inte nämnt ett ord om transsexet en natt i maj -24 (ännu).
Nej om Ciara skulle vilja hade hon garanterat kunnat sänka Mums inte bara vid fotknölarna utan än värre än så, men Ciara är inte en ond människa utan en god människa vilken månar om familjeni 1a hand. Om Mums är ond eller god, om Mums mor och far är onda eller goda det tviste däremot de lärde om!

Vi har gott om bevis för motsatsen, han kan lägga fram desto mer om henne men låter bli. Du har ack så fel i frågan. Vi har så mycket bevis mot Ciara men du fortsätter hitta på om Måns hela tiden
Citera
2025-07-27, 23:45
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Nuvarande hus i London... tidningen rapporterade att äktenskapsförordet angav att MZ är ansvarig för att hjälpa CJ med ett nytt hem – upp till maximalt 13 miljoner kronor. Det är inte känt om denna skyldighet gäller det befintliga huset. Så kanske MZ skulle kunna sälja detta hus och köpa ett annat, värt till exempel 500 000 kronor, i samma eller en annan del av London, och därmed uppfylla sin skyldighet.

Bra idé. Snacka om att se ut som ett ÄRKESVIN till pappa och ”man”. 🤣
Citera
2025-07-27, 23:45
Medlem
Citat:
Det fetade: De har onekligen börjat att kännas så.
Men ESC hade ju förklaringar på detta röstningsmysterium. Som jag inte orkade att sätta mig in i.
Jag tror att Kaj hade folkets röst men i ESC hade de visst inte det.
Hur jurygrupper fungerar har jag ingen alls koll på.

Men generellt tror jag att Kaj blev farliga eftersom Sverige tenderar att snickra en låt med de rätta ingredienserna för att vinna ESC.
Jag tycker det är lite tråkigt faktiskt. Tycker det enda originella vi kommit med på senare år är Frans.
Så jag tror att det var därför Kajs spontana och charmigt originella nummer gick så bra i år.
Som någon slags motreaktion till det perfekt tillrättalagda. Men vad vet jag? Jag är inte så musikalisk.

Det visste jag inte att MZ började med musikal. Kanske därför han och Pernilla Walgren är kompisar?
Ja hans första roll/framträdande var i en musikal (innan Idol). Att han känner PW är nog pga allt möjligt: samma buisness sedan urminnes tider, Per Andersson, Carola, Masked Singer etc, etc.
Citera
2025-07-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Nuvarande hus i London... tidningen rapporterade att äktenskapsförordet angav att MZ är ansvarig för att hjälpa CJ med ett nytt hem – upp till maximalt 13 miljoner kronor. Det är inte känt om denna skyldighet gäller det befintliga huset. Så kanske MZ skulle kunna sälja detta hus och köpa ett annat, värt till exempel 500 000 kronor, i samma eller en annan del av London, och därmed uppfylla sin skyldighet.
Så kan det mycket väl vara.
Citera
2025-07-28, 00:14
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Gaslighta much?
De påstådda risk o missbruken är öht inte jämförbara; att dra i dig ladd är ett lagbrott, att dricka för mycket är väl åtminstone enligt svenska mått något utav en folksjukdom, och en arbetsgivare SKA stötta och erbjuda hjälp vid upptäckt problematik.

Det sämsta Måns kunde göra var väl att förneka och förminska sitt bruk. There is no going back, now.

Citat:
Även dina fina vindrickande vänner kan ha ett riskbruk...
https://www.beroendecentrum.se/fakta/alkohol/
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Svar till Vemendinma från Otto.

Intressant att du tycker att rika ,välbesuttna missbrukare har ett riskdrickande.
Medans de fattiga som skälls för alkisar inte har det.
Jag anser att båda kategorierna är missbrukare dvs alkisar. (Vilket jag skrev också.)
Men de rika har råd att gå på spa och klä sig snyggt och att äta och se hälsosamma och framgångsrika ut.
Medans missbruket syns på den fattigas slitiga tillvaro.
PS: Håll koll på dina quottaggar. Bara den översta avsändaren ska vara där. Är där två, ta bort den undre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in