2025-07-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det som sticker ut lite är att MånsPetter i en intervju i Expressen säger att han själv köpte huset i hemlighet, men det kanske var för PR. Det mesta tyder ändå på att de tillsammans köpte huset, men att köpet finansierades av pappan.
På vilket sätt ger det PR?
Varför säger Ciara att hon inte kände till gårdsköpet? Hade de planerat denna fantastiska pr-kupp tillsammans? Var det därför det sades i rättegången hon inte ville inreda gården för den var Måns? PR?
Det här är så dumt.
Citera
2025-07-27, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det är svårt att inte skaka på huvudet åt ditt beteende. Och man undrar, klarar du fortfarande av att räkna 1+1 i huvudet, eller behöver du redan dina händer för att göra det? Men eftersom du skrev om whataboutism i ett annat inlägg verkar du ha hört talas om retoriska tekniker? Och kanske har du inte bara hört talas om dem, utan använder dem aktivt själv i form av undanflykter? Är det kanske inte bara Ciara som är bra på att skådespela och möjligen vill iscensätta något?

Mitt uttalande om podcasten syftar på omnämnandet av podcasten där hon tydligen skryter om sitt goda skådespeleri, jag behöver verkligen lyssna på den själv:
https://poddtoppen.se/podcast/132549...nson-zelmerlow

Det andra är från ditt älskade rättegång som du ständigt citerar och verkar kunna utantill. Men bara om det är för något som du kan skylla på Måns. Du verkar ha ett anmärkningsvärt selektivt minne...

Men bortsett från de två ganska inkonsekventa sms som nämns, finns det mer som hon antydde på sin tidslinje i domstolspresentationen.

Vid två andra tillfällen påstår hon sig ha hittat kokain hemma.

I England i april och i Båstad i påsk. Påskdagen var den 20 april. England nämndes först, strukturen i presentationen och den vanliga kronologiska ordningen i en sådan uppräkning talar för att hon var i England före påsk.

Men hon berättade också att hon inte hade kunnat lämna sina barn förrän strax före förhandlingen, att hon hade varit i Sverige hela tiden och alltså inte i England. Så hur kan hon hitta droger där? Eller har hon ljugit i rätten?

Andra frågor som dyker upp: när var Måns senast i England? Han verkar inte ha tillbringat så mycket tid där efter att de flyttade till Sverige. Det är känt att han var där under julen. Så borde inte Ciara ha märkt det tidigare om det verkligen fanns droger där hela tiden?

Och påsken i Båstad, då hon tydligen var där med barnen (och möjligtvis med vännen Läckberg) för att hämta sina saker och ta farväl av platsen? Det var i alla fall vad hennes stories vid den tiden antydde. Så passande att hon vill ha hittat droger från honom just där och då, och inte tidigare.

Precis när det här bråket redan är i full gång. Och ännu en motsägelse: om du vill tro att hon inte kände till droganvändningen tidigare, om Måns har gjort ett utmärkt jobb med att dölja det för henne hela tiden... Varför dyker då detta ”bevis” plötsligt upp? Han har dolt det hela tiden och efter att hon ansökt om skilsmässa låter han det plötsligt ligga öppet framme?

Det är verkligen synd att domstolen tydligen inte gick in på detta mer.
För allt detta tillsammans är mycket motsägelsefullt. Och denna motsägelsefullhet gäller inte bara hennes påstådda okunnighet om drogerna, utan också den faktiska förekomsten av de villkor som sägs ha gällt för hennes vistelse i Sverige.
Givetvis har hon känt till hans droganvändning sedan tidigare. Annars hade hon så klart inte ställt drogfrihet som ett krav för att bosätta sig permanent i Sverige. Det säger sig själv.

Det står i domstolsprotokollet att hon började misstänka det 2022, en misstanke som senare bekräftats.

Citat:
Av korrespondens mellan parterna framkommer det tydligt att Måns innehaft och missbrukat droger. Måns har även uppvisat positivt provresultat för alkohol- och drogtest i närtid samt erkänt bruk av droger under tid som han har haft ansvar för barnen. Konsumtionen av droger, alkohol och andra avvikande beteenden skapade slitningar i relationen. I april 2024 fick Ciara kännedom om vissa allvarliga händelser och det blev tydligt för henne att Måns missbruk eskalerat. Måns missbruk har påverkat och påverkar alltjämt Ciara och barnen negativt, vilket skapade en akut kris i äktenskapet.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-07-27 kl. 14:18.
Citera
2025-07-27, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
På vilket sätt ger det PR?
Varför säger Ciara att hon inte kände till gårdsköpet? Hade de planerat denna fantastiska pr-kupp tillsammans? Var det därför det sades i rättegången hon inte ville inreda gården för den var Måns? PR?
Det här är så dumt.
Det ser väl bra ut i media om MånsPetter har köpt en hel vingård utan att ens säga nåt till familjen? Lite Solsidan-lyx. Han är lite sån till sättet, ytan ska vara fin trots att han är en knarkande föredetting.
Citera
2025-07-27, 15:23
Medlem
Något annat.
Jag är avundsjuk på Måns vingård.
Här i tråden har Måns blivit hånad/förlöjligad för sin vingård.
Att det bara skulle vara en fasad för försäljning av kändisviner.
Bulkviner som produceras av andra som han enbart satt sitt namn på.
Och själv har han bara några vissna stockar på sin gård påstod ni.
Har släkt på Österlen med odlingar.
Alla har några vinstockar som klänger på husen.
Tillräckligt för att koka julglögg och sälja i gårdsbutik
och på julmarknad.
Nej de är inte alkisar men brinner för odling.
Att själv producera produkter på egenplockat samt egenodlat.
Och det blir bara fler produkter för varje år.

– Det finns 550 chardonnayrankor där som är 20 år gamla vilket är helt unikt för det är en ranka som inte ska kunna odlas i Sverige. Men dem som jag köpte gården av visste inte det och de hade fyra bra år så det blev jättebra.

– Så nu tänker jag att jag ska skapa det bästa svenska bubblet om typ tre till fem år.

https://www.expressen.se/noje/mans-z...ngard-i-skane/

Så jag tror att MZ kommer att lyckas och att ha sin huvudsakliga försörjning av sin vingård samt importerade MZ viner.
Det ena utesluter ju inte det andra heller.
Han kan koka saft och marmelad och odla kryddor att sälja.mm

Vi körde även förbi nåt ställe som hade stor odling av vinstockar som sålde egentillverkat vin på sin gård. Så det så!

Sedan är man inte alkis så länge man har råd att dricka.
Det anses fiint och kultiverat att vara alkoholog.
Det är först när man börjar se fattig och desperat ut som man skälls för alkis!
Tänk så många fiina, lyckade människor ni känner som ständigt dricker vin till maten varje dag.
Det är både lagligt och socialt accepterat. Samt beroendeframkallande.
Så väldig dubbelmoral kring alkoholdrickande tycker jag.

Ciara tycker tydligen att det ser sofistikerat ut med ett vinglas i alla möjliga sammanhang (tom ett vinglas mellan tårna) när hon fotograferas. Och det unnar ni henne utan vidare. -Hon är så vacker! sa ni när hon utförde vinglastrick iförd bikini. Och spillde ut vinet på väninnans rygg.
Men jag ser fram emot MZ egenproducerade Svenska bubbel.
Och är säker på att han kommer att lyckas.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-27 kl. 16:00.
Citera
2025-07-27, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Något annat.
Jag är avundsjuk på Måns vingård.
Här i tråden har Måns blivit hånad/förlöjligad för sin vingård.
Att det bara skulle vara en fasad för försäljning av kändisviner.
Bulkviner som produceras av andra som han enbart satt sitt namn på.
Och själv har han bara några vissna stockar på sin gård påstod ni.
Har släkt på Österlen med odlingar.
Alla har några vinstockar som klänger på husen.
Tillräckligt för att koka julglögg och sälja i gårdsbutik
och på julmarknad.
Nej de är inte alkisar men brinner för odling.
Att själv producera produkter på egenplockat samt egenodlat.
Och det blir bara fler produkter för varje år.

– Det finns 550 chardonnayrankor där som är 20 år gamla vilket är helt unikt för det är en ranka som inte ska kunna odlas i Sverige. Men dem som jag köpte gården av visste inte det och de hade fyra bra år så det blev jättebra.

– Så nu tänker jag att jag ska skapa det bästa svenska bubblet om typ tre till fem år.

https://www.expressen.se/noje/mans-z...ngard-i-skane/

Så jag tror att MZ kommer att lyckas och att ha sin huvudsakliga försörjning av sin vingård samt importerade MZ viner.
Det ena utesluter ju inte det andra heller.
Han kan koka saft och marmelad och odla kryddor att sälja.mm

Vi körde även förbi nåt ställe som hade stor odling av vinstockar som sålde egentillverkat vin på sin gård. Så det så!

Sedan är man inte alkis så länge man har råd att dricka.
Det anses fiint och kultiverat att vara alkoholog.
Det är först när man börjar se fattig och desperat ut som man skälls för alkis!
Tänk så många fiina, lyckade människor ni känner som ständigt dricker vin till maten varje dag.
Det är både lagligt och socialt accepterat. Samt beroendeframkallande.
Så väldig dubbelmoral kring alkoholdrickande tycker jag.

Ciara tycker tydligen att det ser sofistikerat ut med ett vinglas i alla möjliga sammanhang (tom ett vinglas mellan tårna) när hon fotograferas. Och det unnar ni henne utan vidare. -Hon är så vacker! sa ni när hon utförde vinglastrick iförd bikini. Och spillde ut vinet på väninnans rygg.
Men jag ser fram emot MZ egenproducerade Svenska bubbel.
Och är säker på att han kommer att lyckas.
Hur kan man vara alkis om man inte har råd att dricka, det är ju omöjligt? Men det stora problemet för MånsPetter är kokainet. Han kan inte låta bli det helt enkelt. Det vore fantastiskt för alla parter om han kunde lägga av med det och satsa på MZ-marmelad istället. Fokuserar han på relationen till barnen så kommer de säkert att vilja tillbringa mycket tid på gården. Men då får han faktiskt ”Get his shit together”.

Jag är säker på att de allra flesta i tråden hoppas på det och skulle se det som ett väldigt lyckligt slut på sagan.

Sen är ni några som har problem med att Ciara är en stark och modig kvinna som sade ifrån även om hon får mycket skit för det. Men det är mest ert eget bekymmer som ni får leva med.
Citera
2025-07-27, 18:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Oj vad du behöver läsa på innan du uttalar dig.....

förutom allt annat som alkoholen medverkar till av kvinnovåld, rattonykterhet, misshandel, våldsbrott, våldtäkter, familjekonflikter och barns utsatthet är även alkoholen inkörsporten till andra droger som narkotika.

I Måns och Ciaras hem har det funnits alltför mycket alkohol.
Ja, MånsPetter är ett levande exempel på hur illa det kan gå. Du har helt rätt.
Citera
2025-07-27, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, MånsPetter är ett levande exempel på hur illa det kan gå. Du har helt rätt.

De är två om denna röra. Hennes agerande är också felaktigt och beror på dåligt omdöme, drama och smutskastning vid skilsmässa. Han har gjort fel men långt ifrån vad hon påstår, då hade hon inte gått ut offentligt som hon gjorde.
Citera
2025-07-27, 19:01
Medlem
Citat:
De frågade förmodligen den som fanns tillgänglig. MånsPetter var uppenbarligen utflugen, annars hade inte Ciara behövt skicka sms, då hade alla kunnat prata med honom direkt.

Om man är lagd åt det hållet så kan man givetvis ägna all sin vakna tid till att hitta på en massa frågor. Det är nog bättre om du försöker fokusera på den fakta som finns i stället för att ställa dig en massa frågor som du aldrig kommer att få svar på.

Fakta är att kokainet låg där det låg. Fakta är även att MånsPetter fick två sms om det från Ciara.

Det finns inget som säger att de måste ha delat rum, men det finns en del som motsäger det. Men du kommer aldrig att kunna spekulera dig till någon sanning.
Jag behöver inte ägna all min vakna tid åt det. Om man inte är helt förblindad av fördomar, tittar på detaljerna och sätter tillbaka dem i kontexten, är det ganska uppenbart.

Så du vill hellre att jag slutar spekulera om något som tydligt kräver motsättningar hos Ciaras sida och som därmed potentiellt ifrågasätter effektiviteten i hennes argument? Istället vill du hellre engagera dig i spekulationer kring argument som tydligt går emot MZ, eller hur?

Som jag sa tidigare, det skulle inte precis tala för hotellets professionalism om de kontaktade någon annan än den som bokat hotellrummet, även om de var makar.

”Fakta” ska vara att kokainet fanns i hans rum? MZ var uppenbarligen inte där, det kan vi vara överens om. Möjligen var han borta, men definitivt efter att ha tränat på hotellet tidigt på morgonen. Det vet vi också från diskussionerna i den här tråden om de stories han delade med sig av den dagen. Så han är i form och vaken nog att fortfarande träna, och så när han lämnar hotellet finns det kokain över hela rummet, men han har inte märkt det, säger du? Jag tycker att det är ganska tveksamt. Och varför är det egentligen ett faktum att det verkligen fanns där? Fanns det ett foto av det, ett vittnesmål från städpersonalen som påstods ha hittat det? Jag tror inte det...
Citera
2025-07-27, 19:01
Avstängd
Citat:
Hur kan man vara alkis om man inte har råd att dricka, det är ju omöjligt? Men det stora problemet för MånsPetter är kokainet. Han kan inte låta bli det helt enkelt. Det vore fantastiskt för alla parter om han kunde lägga av med det och satsa på MZ-marmelad istället. Fokuserar han på relationen till barnen så kommer de säkert att vilja tillbringa mycket tid på gården. Men då får han faktiskt ”Get his shit together”.

Jag är säker på att de allra flesta i tråden hoppas på det och skulle se det som ett väldigt lyckligt slut på sagan.

Sen är ni några som har problem med att Ciara är en stark och modig kvinna som sade ifrån även om hon får mycket skit för det. Men det är mest ert eget bekymmer som ni får leva med.

Stark och modig säger du men ni målar upp henne som svag, handfallen och liten flicka som behöver all hjälp hon kan få. Hon vet precis vad hon gjort.
Citera
2025-07-27, 19:06
Avstängd
Citat:
Berätta bara om hon har en amningsbild där hon dricker vin? Försök bara inte påstå igen att hon ännu ammar den yngsta som är född -22. För det var ett lite osmart påstående.

Lyssna på podden.
Citera
2025-07-27, 19:07
Medlem
Citat:
Givetvis har hon känt till hans droganvändning sedan tidigare. Annars hade hon så klart inte ställt drogfrihet som ett krav för att bosätta sig permanent i Sverige. Det säger sig själv.

Det står i domstolsprotokollet att hon började misstänka det 2022, en misstanke som senare bekräftats.
För en gångs skull håller vi med om att hon förmodligen kände till droganvändning mycket tidigare.

Men som kan utläsas av sms från januari etc., som förklarats i detalj tidigare, talar detta mycket för en grundläggande ignorans från hennes sida. Och detta när hon har strikta gränser och stora problem med droger... Annars skulle hon väl ha reagerat direkt första gången hon kunde "belägga" det, efter att hon redan sparkat ut honom ett år tidigare? Och det gör att man kan ifrågasätta om villkoren (som bl.a. skulle innefatta drogfrihet) verkligen fanns, med tanke på de detaljer som beaktats.
Citera
2025-07-27, 19:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
De är två om denna röra. Hennes agerande är också felaktigt och beror på dåligt omdöme, drama och smutskastning vid skilsmässa. Han har gjort fel men långt ifrån vad hon påstår, då hade hon inte gått ut offentligt som hon gjorde.
Ciara har inte gjort nåt fel. Konsekvenserna av vindrickande som du räknade upp drabbade endast MånsPetter. Han kanske borde ägna sig åt nåt annat än vin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in