2025-07-19, 00:08
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han har väl pratat nog om sina brister tyvärr. För det leder bara till förtal och tokprat i långa banor.
Han var ju tvungen att erkänna missbruket då han måste göra drogtester. Sexmissbruket likaså vilket han är känd för sen han började sin karriär. Sen blev det kaos när han träffade transvestiten och "köpte släpkärran". Ändå låtsas han som om ingenting har hänt och gnyr om att han inte får ge barnen till sig själv och Lauren. Ju mer han hörs och syns desto snabbare kommer han försvinna ut ur etern.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-19 kl. 00:11.
Citera
2025-07-19, 00:10
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Vad sa du? Jag både hör dåligt och ser dåligt.
Kan du vara vänlig och citera vad han sa om skilsmässan?
Och gärna feta det.

Tips: du gör inte förutsättningarna bättre för någon som så tydligt är absolut oskyldig till allt- någonsin med ditt besatta krigande.
Går det inte att leda bevis mot MZ så är han oskyldig och det hade man varit trygg i och med som medberoende till en ev felaktigt anklagad.
Citera
2025-07-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det finns ingen medicin som botar kokainmissbruk. Googla så lär du dig lite om detta. Det är bara kokainisten själv som kan bestämma sig och avstå allt som har med droger/alkohol att göra. På livstid.
Vad jag läst i tråden så är det centralstimulerande.(?)
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-19 kl. 00:59.
Citera
2025-07-19, 00:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Jag har själv ett undantag från regeln i min närhet.
Som kan dricka måttligt vid sällsynta tillfällen utan problem.
Från att ha supit varje dag i 30 år.
Så det är individuellt. Det beror nog på vilket grundproblem man har.
Många olika faktorer som spelar in.
Nu är det vetenskapligt bevisat att det inte finns medicin att bota kokainmissbruk. Jag uppmanade dig tidigare att googla på detta och den dagen ett sånt läkemedel framställs kommer det stå stora rubriker.

Ditt svar är Goddag yxskaft.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-19 kl. 00:22.
Citera
2025-07-19, 00:31
Medlem
Citat:
Han var ju tvungen att erkänna missbruket då han måste göra drogtester. Sexmissbruket likaså vilket han är känd för sen han började sin karriär. Sen blev det kaos när han träffade transvestiten och "köpte släpkärran". Ändå låtsas han som om ingenting har hänt och gnyr om att han inte får ge barnen till sig själv och Lauren. Ju mer han hörs och syns desto snabbare kommer han försvinna ut ur etern.
Nej, för 100 de gången. MZ har inte erkänt något sexmissbruk alls. Ett skämt (självironi) mellan honom och Andreas Weise som skvallrskribent fick tag på och skrev det bokstavligt som en sanning utan ett uns ironi..
Finns det några säkra belägg för att MZ träffat någon "transvestit" dvs en karl utklädd i kvinnokläder.
En draggueen hade det nog stått då i SP. Som snygga Babsan.
Han hade väl setts prata med en gammal bekant som var transperson på nån krog på Stureplan.
Enligt obekräftade rykten. Jag har inte fått kläm på detta överhuvudtaget. Eftersom det saknas säkra källor.
Transperson är något helt annat än en transvestit iallafall..
Det är sådana här gamla samtalsämnen som inte ska recyklas om o om igen. För det är gaggigt och tråkigt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-19 kl. 00:56.
Citera
2025-07-19, 00:37
Medlem
Citat:
Nu är det vetenskapligt bevisat att det inte finns medicin att bota kokainmissbruk. Jag uppmanade dig tidigare att googla på detta och den dagen ett sånt läkemedel framställs kommer det stå stora rubriker.

Ditt svar är Goddag yxskaft.
Är inte kokain centralstimulerande då? Du som är insatt.
Jag har inte påstått att det finns någon medicin mot kokain. Det har du missförstått.
Däremot finns det medicin som efterliknar centralstimulerande .
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-19 kl. 00:51.
Citera
2025-07-19, 01:58
Medlem
Citat:
Det finns ingen medicin som botar kokainmissbruk. Googla så lär du dig lite om detta. Det är bara kokainisten själv som kan bestämma sig och avstå allt som har med droger/alkohol att göra. På livstid.
Kokain är likt amfetamin en centralstimulerande drog, det vill säga att den har en aktiverande effekt i det centrala nervsystemet och på individens beteende.

Eftersom kokain ofta används tillsammans med alkohol kan dock läkemedel mot alkoholberoende vara till hjälp för att minska användningen.
https://www.beroendecentrum.se/fakta/droger/kokain/

Det är ingen som vet vad MZ har i vinglaset. Det finns goda alkoholfria viner tex.
Jag är helt övertygad om att han får allt stöd samt vård som han behöver.

Epilepsiläkemedel kan hjälpa kokainmissbrukare att sluta

En mindre klinisk studie visar att vigabatrin kan ha effekt vid behandling av kokainberoende genom att blockera de lustbetonade effekterna av drogen.
https://www.lakemedelsvarlden.se/epi...are-att-sluta/[/quote]
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-19 kl. 02:42.
Citera
2025-07-19, 03:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Kokain är likt amfetamin en centralstimulerande drog, det vill säga att den har en aktiverande effekt i det centrala nervsystemet och på individens beteende.

Eftersom kokain ofta används tillsammans med alkohol kan dock läkemedel mot alkoholberoende vara till hjälp för att minska användningen.
https://www.beroendecentrum.se/fakta/droger/kokain/

Det är ingen som vet vad MZ har i vinglaset. Det finns goda alkoholfria viner tex.
Jag är helt övertygad om att han får allt stöd samt vård som han behöver.

Epilepsiläkemedel kan hjälpa kokainmissbrukare att sluta

En mindre klinisk studie visar att vigabatrin kan ha effekt vid behandling av kokainberoende genom att blockera de lustbetonade effekterna av drogen.
http://<b>https://www.lakemedelsvarl...att-sluta/</b>
[/quote]
Länken du skickade är från år 2003, alltså 22 år gammal och inga rön om botemedel har uppstått varken då eller senare. Du får forska vidare och se om du hittar nån medicin som funkar. Nej, det finns inget botemedel mer än staaark vilja att sluta och avhålla sig från allt som får personen att ens tänka på drogen. Återfallsrisken är mer än 90% och nästan alla ramlar dit efter behandlingshem då dom tar sig ett glas. Sen kan det ju förstås bero på hur länge man hållit på? 2 år låter länge. Att epilepsimedel skulle bota kokainmissbruk fungerar nog ungefär lika bra som ett nikotinplåster.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-19 kl. 03:42.
Citera
2025-07-19, 06:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Du höjde just med 10 år till. Från början sa du 65 till 87 år.
Det är väl bara äldre som använder facebook och yngre använder IG och Insta.
Du tex använder Facebook men inte IG. Så därför känner du inte till de yngre på IG.

Måns är välförtjänt folkkär i många generationer. Som artist, programledare och underhållare.
IG och Insta är samma sak
Citera
2025-07-19, 06:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
MZ har erkänt att han har en beroendepersonlighet. Det gjorde han för ca 10 år sedan och är mao inget nytt.
Att han inte kan låta bli att testa droger (i allmänhet) är helt och hållet nytt och härrör förmodligen från dina vanföreställningar.
Och att du tycker att han ska bli nykter alkoholist är också märkligt. Vem säger ens att han är alkoholist?
Dessutom har han ALLT stöd från sin familj.
Så på vilket sätt är det kört?
För 10 år sedan rökte han marijuana, så inget nytt med droger. Provtagningen vid förhandlingen visade på HÖGA halter av alkohol, vilket talar för att han är alkoholist, JA
Citera
2025-07-19, 06:23
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det är bara heroin man medicinerar bort
Citera
2025-07-19, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Mamman är 100 % resande dvs svenskar som blandat sig me zigenare i några generationer. Pappan påstår sig vara helsvensk men har mycket svårt å tro det asså, passar i kontinentala Europa men inte inavlade norden lol, nåt spicy har dom i släktleden minst sagt

Pappan kan vara både helsvensk och ha romsk börd samtidigt. Samer, romer, och finskättade mfl. är en del av vår historia. Måns pappa verkar också ha resandesläkt enligt uppgifter om att hans farfar eller vad det var, farfars far var valackare och kringresande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in