2025-06-27, 05:51
Medlem
Oliver Ingrosso berättar om hur det är att ta sig ur missbruk.
Och hur det blev lättare när han började driva en restaurang
och kände sig värdefull igen.
( På tal om att MZ driver en bar för kaffe och vin.)

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...gras-varje-dag
Citera
2025-06-27, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Är man dramaqueen om man anmäler relationsvåld?
Relationsvåld? En st påstådd knuff som inte lett till något ännu.
Ja, det tycks mig som väldigt överdrivet.
Framförallt som man går ut offentligt och påstår att maken utsätter en för fysisk misshandel.
Tror nog att svenska folket tänkte sig något mkt allvarligare då och inte en eventuell knuff.
Citera
2025-06-27, 05:59
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Framförallt som man går ut offentligt och påstår att maken utsätter en för fysisk misshandel.
Tror nog att svenska folket tänkte sig något mkt allvarligare då och inte en eventuell knuff.

Hur vet du att det är en "knuff" och inget mer?
Citera
2025-06-27, 06:21
Medlem
Citat:
Det är möjligt att jag blandar ihop det med fler sommaridyller, även där jag bor är det status med badrock.
Har varit i Båstad på dagtid om sommaren. Besökt restauranger. Ingen puls alls. Mest medelålders människor och segelfolk. Folktomma små gator.
Jag tror nog att de anställda är folk MZ är bekant med. När blev en kindpuss som man hälsar med sexuella trakasserier? Du letar då fel på allt.
Det finns mycket att läsa om ämnet sexuella trakasserier, något varje arbetsgivare måste ha kunskap om. Inte minst en notorisk häradsbetäckare som MånsPetter.

https://www.prevent.se/jobba-med-arb...-trakasserier/
Citera
2025-06-27, 06:27
Medlem
Citat:

De är inte samma personer.
Citera
2025-06-27, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ok men då skulle det kunna tyckas att C är den som fortsätter utsätta barnen för fara.

Eftersom hon inte för bort dem från deras far som tar kokain och har utfört relationsvåld.mot henne enligt henne själv.
Det är alltid lika lätt att slå hål på dina argument eftersom du är så extremt dåligt påläst. I domen från tingsrätten sammanfattas MånsPetters vittnesmål bland annat så här:

Citat:
Han har aldrig använt droger i hemmet eller i närvaro av barnen. Han har aldrig varit
påverkad när han träffat barnen. Ciara hindrade honom från att träffa barnen under
vissa perioder. Han utsatte aldrig barnen för fara. Han har inte varit påverkad av
alkohol i barnens närvaro och om han varit ute har Lauren tagit hand om dem.

Utöver detta har hon som bekant kastat ut MånsPetter flera gånger på grund av hans missbruk. Så hon kämpar på bra med att skydda barnen från sin värdelösa pappa. Han klarar som bekant inte ens av att låta bli kokainet för deras skull. Han knarkar och knullar sönder sin egen familj, det är tragiskt.
Citera
2025-06-27, 06:34
Medlem
Citat:
Tack för korrekt info. Ber om ursäkt för att jag fått det om bakfoten. Det diskuterades livligt i tråden och jag hade fattat det så när folk refererade från MZ IG.

Vet du om Barnen bodde hos sin mamma hos CL efter det?

Ja de var med hos CL.
Senast redigerad av Cianneli 2025-06-27 kl. 06:37.
Citera
2025-06-27, 06:34
Medlem
Citat:

Ingrosso erkände sitt missbruk, slutade med det och öppnade sedan en restaurang. Han bytte inte ut narkotika mot vin som du tror att MånsPetter gör.

Citat:
Nej jag är inte ute i nattlivet helst. Om du vill MZ och hans barn väl skulle du kanske inte bara vara negativ och dissa MZ varje dag. Någonting är kanske bra också? Om man får välja att tolka in saker i något, som ingen av oss har någon som helst insyn i, måste man alltid tolka det negativt?
Som tex vad Måns har i vinglaset? Det är det ju ingen som säkert vet? Han gillar kanske vinbärsdryck eller så kan det vara alkoholfritt i glaset. Men ni skrockar om att han häller i sig alkoholhaltiga drycker bestämt. Jag tror att han försöker att bli av med sitt kokainberoende först för att ta tag i alkoholberoendet senare.
Obs Det är bara vad jag tror för jag har inte en aning!
Men det har ingen annan olyckskorp som kraxar sig hes här i tråden heller.

Seriöst, tror du att det är så ett 12-stegsprogram, eller något som helst program mot missbruk, fungerar?
Citera
2025-06-27, 07:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Du tror på fullt allvar att polisen gör en utredning på grund av en liten puff? Sen skaffar MånsPetter en känd brottmålsadvokat för den lilla puffen? Du tror dig också veta vad hela svenska folket tänker om saken?

Nu har du i alla fall stora möjligheter att få ett skott i råttan om du beger dig till Båstad. Ett tips eftersom det kan ha varit knepigare innan då mumset var på resande fot.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-06-27 kl. 07:10.
Citera
2025-06-27, 07:19
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du tror på fullt allvar att polisen gör en utredning på grund av en liten puff? Sen skaffar MånsPetter en känd brottmålsadvokat för den lilla puffen? Du tror dig också veta vad hela svenska folket tänker om saken?

Nu har du i alla fall stora möjligheter att få ett skott i råttan om du beger dig till Båstad. Ett tips eftersom det kan ha varit knepigare innan då mumset var på resande fot.
Man anlitar inte Lindblom vid en knuff....hon var den som bla fick blattelito friad. Så nej jag tvivlar ens på att hon skulle engagera sig i en liten knuff om hon vill behålla sin "yrkesstolthet"
Citera
2025-06-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Är man dramaqueen om man anmäler relationsvåld?

Det är inte relationsvåld, det är sårade känslor och avvisning vid skiljsmässa och det kan göra ont. En misshandlare häktas och detta kommer säkerligen inte gå att utredas och läggs ned eftersom ord står mot ord. Glada bilder av Måns tyder på detta. Att hon gått ut med att hon vill att han skall få träffa barnen hur mycket han vill så snart inpå tyder också på detta. Det är bra de separerade. Ingen av dem är någon mogen förälder med rätt ansvarskänsla utan förlitar sig på barnflickan som en extra mamma till barnen och sig själva. Passion är ingen bra familjegrund.
Citera
2025-06-27, 10:37
Medlem
Citat:
Något konkret exempel på mitt svartvita tänkande?
Jag tror inte du är så välmenade som du försöker att linda in det i nu. Nej.
Han har en sponsor som handleder hans rehabilitering.
Tror du MZ behöver välmenta råd från hela allmänheten också?
Eller tror du han behöver att vara ifred? I lugn och ro?

Stopp! En sponsor är INTE en handledare och har ALDRIG ansvar för någon annans nykterhetsarbete.
Det är ENDAST personen själv som är ansvarig.
Sponsor kan vem som helst vara, som har gjort arbetet själv och därmed kan vara en samtalspartner, ett stöd, en vän, men ALDRIG ansvarig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in