2025-06-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Måns fick åka till socialen i Staffanstorp och sedan åka till det "skyddade boendet" och hämta hem sina barn.

Jag har uppfattat att det blev inget skyddat boende alls.
T ex skrev Läckberg om detta på Instagram den 14 maj
https://www.instagram.com/p/DJpZDAQoYJq/

Läckberg:
Citat:
"Har ända sedan det här uttalandet från @manszelmerlow suttit tyst trots uppenbara lögner från honom. Främsta anledningen är att det är små barn inblandat. Vilket alltid gör att man bör använda försiktighet och fingertoppskänsla i att uttala sig offentligt. Nu har dock barnens pappa flera gånger uttalat sig offentligt, och använt barnen i sina uttalanden. Samtidigt som han ställt krav till media att barnens mamma inte ska få uttala sig. Och skapat spekulation kring mig i sina uttalanden. Och jag känner därför det är på sin plats klargöra vissa spekulationer kring mig som Måns gett upphov till genom sina offentliga uttalanden. Ja. Jag var en av de ”främmande” människor som satt i huset i Staffanstorp som han refererar till. Ciara bodde dock också där då. Och hon skulle den dag jag var där enligt socialen i Staffanstorp leverera över barnen till någon hon misstänkte inte var ren från knark (vilket test av socialen sen bekräftat) och hon var panikslagen. Så jag, hennes mamma och en väninna följde med för Ciara var livrädd vara själv med Måns. Vi sitter i vardagsrummet när han kommer in i huset. Jag är skiträdd för ev konfrontation. Jag har min man som lyssnar med i telefonen. Tvärtemot vad Måns påstår filmar INGEN av oss. INGEN försöker provocera. Jag säger t om i trevlig ton ”hej”. Den enda jag tror filmar är Måns som håller sin telefon som om han filmar. (Be gärna Måns visa den filmen om han hävdar vi filmade o ville provocera.)Däremot skrämmer Måns oss genom att när han kommer in i hallen aggressivt slita ut en låda ur hallbyrån och kasta lådan o innehållet på golvet. Vi var skiträdda.

Och ja. Jag var också med på det möte hos kvinnojouren i Helsingborg då de utifrån SIN riskbedöming bedömde det som hög risk och gjorde en direkt rekommendation till henne att ta in på en kvinnojour. Hon avböjde dock för hon klarade inte av tanken på att sätta sina barn i den miljön. Kvinnojouren informerade dock socialen i Staffanstorp om sin höga riskbedömning och rekommendation, Måns får sedan på något sätt…. nys om detta, jag lämnar osagt hur… och gör ett offentligt uttalande. "
Varifrån har du fått uppgiften om att MZ skulle åkt till något skyddat boende och hämtat barnen?
Citera
2025-06-26, 22:29
Medlem
En fågel har viskat att nu har MZ yttrat sig om hur han vill att barnen ska bo mm framöver (tingsrätten mål om skilsmässa, boende mm). Det är alltså inte samma mål som hemvisten (Stockholm), utan det här målet var det som inleddes i mars nere i den tingsrätt som handlägger mål för boende i Staffanstorp.
Senast redigerad av 12.Steg 2025-06-26 kl. 22:44.
Citera
2025-06-26, 22:30
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Lugn och ro från illasinnat förtal och smutskastning.
Jag menade sinnesro. Inte lugn och ro som på ålderdomshemmet.
Att han jobbar är väl bra. När stället är upparbetat behöver han kanske inte vara där hela tiden.

Sinnesro når Måns om han helt avhåller sig från alla droger, arbetar upp en fungerande relation med sina barns mamma, går i riktig missbruksbehandling vilket är uppenbart för alla, utom du, att han inte gör. Måns och kokain är ingen bra kombination, det vet vi nu, och han bör därför åka hem till sin lilla gård imorgon och undvika Båstad hela juli. Som det är nu kommer han återfalla I missbruk om han inte är ett unikum bland alla gamla missbrukare. En skvallertråd på flashback läser han väl inte. Det gör ju inte stora artister eller menar du att han är en liten melloartist på dekis som är på väg att falla helt ur melloankdammen och som därför är beroende av vad som skrivs på sociala medier och i en skvallertråd på flashback? Han har i alla fall köpt följare och kommentarer,som hyllar honom till sin fansgrupp på Facebook, det är mycket enkelt att se. Men det förstår väl inte Måns att vem som helst kan se.
Citera
2025-06-26, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg

Läckberg:

Varifrån har du fått uppgiften om att MZ skulle åkt till något skyddat boende och hämtat barnen?
Det skrev han på sin IG i samband med att detta hände.
Det inlägg som CL tycker att han utpekar henne som en av de främmande personerna.
Vilket jag inte håller med om.
Citera
2025-06-26, 22:43
Medlem
Citat:

Läckberg:

Citat:
Det skrev han på sin IG i samband med att detta hände.
Det inlägg som CL tycker att han utpekar henne som en av de främmande personerna.
Vilket jag inte håller med om.

På hans instagram står det inte att han hämtat barnen på något skyddat boende.

https://www.instagram.com/p/DHqotpZoiN8/?img_index=1 - 26 mars:
Citat:
"För ett par timmar sedan tvingades jag akut hämta mina två barn efter att jag hade fått information om att de ska föras till någon form av ”skyddat boende”."

Och som sagt: enligt Läckberg så ska CJ (trots kvinnojourens rekommendation) ha avböjt ett skyddat boende.
Citera
2025-06-26, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Sinnesro når Måns om han helt avhåller sig från alla droger, arbetar upp en fungerande relation med sina barns mamma, går i riktig missbruksbehandling vilket är uppenbart för alla, utom du, att han inte gör. Måns och kokain är ingen bra kombination, det vet vi nu, och han bör därför åka hem till sin lilla gård imorgon och undvika Båstad hela juli. Som det är nu kommer han återfalla I missbruk om han inte är ett unikum bland alla gamla missbrukare. En skvallertråd på flashback läser han väl inte. Det gör ju inte stora artister eller menar du att han är en liten melloartist på dekis som är på väg att falla helt ur melloankdammen och som därför är beroende av vad som skrivs på sociala medier och i en skvallertråd på flashback? Han har i alla fall köpt följare och kommentarer,som hyllar honom till sin fansgrupp på Facebook, det är mycket enkelt att se. Men det förstår väl inte Måns att vem som helst kan se.
Jag kan absolut hålla med om att det inte är en bra arbetsmiljö för någon med missbruksproblem.
Men den här baren i Båstad är ju ett projekt MZ har arbetat länge med att förverkliga.
Det är väl inget som säger att han ska bli bartender på heltid. MZ är ju driftig och har flera bolag plus en gård med grödor och egen vintillverkning.
Jag vet inte om komikern Per Andersson är med i projektet längre. Som började med en kaffevagn förra sommaren om jag minns rätt.
Hur som helst jobbar inte MZ heltid med sina bolag eller sin vingård och jag tror inte han kommer att göra det här heller.
Han har ju anställda som kan driva det sommartid med tillsyn så småningom.
MZ är ju känd för att vara driftig och kreativ. Är det också en utav hans brister?
Han ger ju jobb till folk och betalar skatter. Sedan slår han två flugor i en smäll genom att servera sina egna vinmärken kan tänka, i baren bl.a. drycker och kaffe.
Det kallas för att vara företagsam och driftig.
Har aldrig förut hört folk klaga på just det.
Går det bra i Båstad växer det kanske ut till en hel sommarrestaurang till slut. Med fler jobbtillfällen för Båstadsborna. Så kan Måns börja odla tomat, lök och sallad till sin restaurang. Eget vin och egna bär och grönsaker. Ingen dum ide om man tillåts att drömma.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-26 kl. 23:27.
Citera
2025-06-26, 22:54
Avstängd
Citat:

Och som sagt: enligt Läckberg så ska CJ (trots kvinnojourens rekommendation) ha avböjt ett skyddat boende.
Tack för korrekt info. Ber om ursäkt för att jag fått det om bakfoten. Det diskuterades livligt i tråden och jag hade fattat det så när folk refererade från MZ IG.

Vet du om Barnen bodde hos sin mamma hos CL efter det?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-26 kl. 22:58.
Citera
2025-06-26, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att du blandar ihop Båstad och Torekov. Tennis i Båstad och morgonrockar i Torekov. Båstad är en tätort med 7000 invånare, så någon sömnig villaidyll är det inte.

Jag hoppas att MånsPetter inte byter ut kokainmissbruket mot vin, utan lägger av helt. Som arbetsgivare bör han även avhålla sig från att trakassera sin personal med sexuella inviter. Kaffe är ok, asketisk munk lär han inte bli eftersom han inte är religiös. Möjligen asketisk löpare eftersom han gillar att träna.
Det är möjligt att jag blandar ihop det med fler sommaridyller, även där jag bor är det status med badrock.
Har varit i Båstad på dagtid om sommaren. Besökt restauranger. Ingen puls alls. Mest medelålders människor och segelfolk. Folktomma små gator.
Jag tror nog att de anställda är folk MZ är bekant med. När blev en kindpuss som man hälsar med sexuella trakasserier? Du letar då fel på allt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-26 kl. 23:33.
Citera
2025-06-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du förstår visst inte: Soc och kvinnojour agerar inte på dramaqueens.

Ang. CL: Hört talas om vänskap? Där man stöttar och hjälper, särskilt i svåra situationer?

Och Måns förlorade barnen till England/Ciara. I domstol. Av en anledning. Acceptera det!

Hur stark var vänskapen mellan CL och C träffades de varje dag eller varje vecka eller en gång i månaden eller vad är din idé om saken? Eftersom du verkar insatt i fallet.
Citera
2025-06-27, 01:50
Medlem
Citat:

Ok men då skulle det kunna tyckas att C är den som fortsätter utsätta barnen för fara.

Eftersom hon inte för bort dem från deras far som tar kokain och har utfört relationsvåld.mot henne enligt henne själv.
Citera
2025-06-27, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
CL känner Måns sedan innan...hon kanske har sett saker ingen av oss har en blekaste om

Det vill hon få sådana som dig att tro. Det hade kommit fram i rätten vid kampen om i vilket land barnen skulle bo, där de kämpade med näbbar och klor. Det enda CL sade var att hon ville hjälpa men det gör man inte genom att insinuera att något finns hon inte berättar. Dramaqueens.
Citera
2025-06-27, 05:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det vill hon få sådana som dig att tro. Det hade kommit fram i rätten vid kampen om i vilket land barnen skulle bo, där de kämpade med näbbar och klor. Det enda CL sade var att hon ville hjälpa men det gör man inte genom att insinuera att något finns hon inte berättar. Dramaqueens.

Är man dramaqueen om man anmäler relationsvåld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in