Citat:
Jag har uppfattat att det blev inget skyddat boende alls.
T ex skrev Läckberg om detta på Instagram den 14 maj
https://www.instagram.com/p/DJpZDAQoYJq/
Läckberg:
Citat:
Varifrån har du fått uppgiften om att MZ skulle åkt till något skyddat boende och hämtat barnen?
"Har ända sedan det här uttalandet från @manszelmerlow suttit tyst trots uppenbara lögner från honom. Främsta anledningen är att det är små barn inblandat. Vilket alltid gör att man bör använda försiktighet och fingertoppskänsla i att uttala sig offentligt. Nu har dock barnens pappa flera gånger uttalat sig offentligt, och använt barnen i sina uttalanden. Samtidigt som han ställt krav till media att barnens mamma inte ska få uttala sig. Och skapat spekulation kring mig i sina uttalanden. Och jag känner därför det är på sin plats klargöra vissa spekulationer kring mig som Måns gett upphov till genom sina offentliga uttalanden. Ja. Jag var en av de ”främmande” människor som satt i huset i Staffanstorp som han refererar till. Ciara bodde dock också där då. Och hon skulle den dag jag var där enligt socialen i Staffanstorp leverera över barnen till någon hon misstänkte inte var ren från knark (vilket test av socialen sen bekräftat) och hon var panikslagen. Så jag, hennes mamma och en väninna följde med för Ciara var livrädd vara själv med Måns. Vi sitter i vardagsrummet när han kommer in i huset. Jag är skiträdd för ev konfrontation. Jag har min man som lyssnar med i telefonen. Tvärtemot vad Måns påstår filmar INGEN av oss. INGEN försöker provocera. Jag säger t om i trevlig ton ”hej”. Den enda jag tror filmar är Måns som håller sin telefon som om han filmar. (Be gärna Måns visa den filmen om han hävdar vi filmade o ville provocera.)Däremot skrämmer Måns oss genom att när han kommer in i hallen aggressivt slita ut en låda ur hallbyrån och kasta lådan o innehållet på golvet. Vi var skiträdda.
Och ja. Jag var också med på det möte hos kvinnojouren i Helsingborg då de utifrån SIN riskbedöming bedömde det som hög risk och gjorde en direkt rekommendation till henne att ta in på en kvinnojour. Hon avböjde dock för hon klarade inte av tanken på att sätta sina barn i den miljön. Kvinnojouren informerade dock socialen i Staffanstorp om sin höga riskbedömning och rekommendation, Måns får sedan på något sätt…. nys om detta, jag lämnar osagt hur… och gör ett offentligt uttalande. "
Och ja. Jag var också med på det möte hos kvinnojouren i Helsingborg då de utifrån SIN riskbedöming bedömde det som hög risk och gjorde en direkt rekommendation till henne att ta in på en kvinnojour. Hon avböjde dock för hon klarade inte av tanken på att sätta sina barn i den miljön. Kvinnojouren informerade dock socialen i Staffanstorp om sin höga riskbedömning och rekommendation, Måns får sedan på något sätt…. nys om detta, jag lämnar osagt hur… och gör ett offentligt uttalande. "