2025-06-26, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Kan Måns ha ADHD? För folk med ADHD blir oftast paranoida på Gräs men älskar uppåtdroger som Ladd för de gör än Lugn och Stabil Sen i tolvstegs världen så ser man nog Måns nykterhet och arbete i en bar som att flytta om möblerna på Titanic
Det finns en stor risk för samsjuklighet mellan ADHD och missbruk så det är inte omöjligt att han självmedicinerar för att klara livet och dämpa sitt inre kaos.

https://lakartidningen.se/klinik-och...-kriminalitet/
Citera
2025-06-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du verkar väldigt svartvit i ditt tankesätt och hittar fritt på om mina intentioner. När jag skriver att det nu är extremt hög risk för återfall är för att jag vet att det är så generellt bland missbrukare som säger sig nyligen slutat missbruka och sedan börjar dricka vin strax efteråt. För Måns barns skull är det bäst att Måns lämnar Båstad under kommande veckor annars kommer han att befinna sig mycket nära kokain i juli och ska då kunna avstå, även efter 3 glas vin.
Något konkret exempel på mitt svartvita tänkande?
Jag tror inte du är så välmenade som du försöker att linda in det i nu. Nej.
Han har en sponsor som handleder hans rehabilitering.
Tror du MZ behöver välmenta råd från hela allmänheten också?
Eller tror du han behöver att vara ifred? I lugn och ro?
Citera
2025-06-26, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns väl ingen som hindrar MånsPetter att söka lugn och ro? Men då kanske han inte ska gå kurs för att bli bartender och servera alkohol i sin vinbar. Det låter inte som att han vill vara ifred eller söker lugn och ro. Det är kanske något du har fantiserat ihop?
Citera
2025-06-26, 21:52
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Tror du sponsorn är nöjd över att han springer och sörplar vin i Båstad?
Citera
2025-06-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Tror du sponsorn är nöjd över att han springer och sörplar vin i Båstad?
Vet du säkert att det är vin i glaset eller är det alkoholfritt?
Citera
2025-06-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns väl ingen som hindrar MånsPetter att söka lugn och ro? Men då kanske han inte ska gå kurs för att bli bartender och servera alkohol i sin vinbar. Det låter inte som att han vill vara ifred eller söker lugn och ro. Det är kanske något du har fantiserat ihop?
Lugn och ro från illasinnat förtal och smutskastning.
Jag menade sinnesro. Inte lugn och ro som på ålderdomshemmet.
Att han jobbar är väl bra. När stället är upparbetat behöver han kanske inte vara där hela tiden.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-26 kl. 21:59.
Citera
2025-06-26, 22:07
Medlem
Citat:
CL känner Måns sedan innan...hon kanske har sett saker ingen av oss har en blekaste om
Ja, så är det. Omvänt också. Att MZ sett sidor hos C som vi inte har den blekaste aning om.
Citera
2025-06-26, 22:08
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns en stor risk för samsjuklighet mellan ADHD och missbruk så det är inte omöjligt att han självmedicinerar för att klara livet och dämpa sitt inre kaos.

https://lakartidningen.se/klinik-och...-kriminalitet/
Exakt
Citera
2025-06-26, 22:08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Ja, lugn och ro verkar han inte söka sig till precis. Ditt svartvita tänkande handlar om att den som inte tycker Måns är rätt på det, vill honom och hans barn illa. Så är det inte men en förenkling av tillvaron kanske känns tryggt för dig, vad vet jag. Det har med tydlighet framgått att du i alla fall inte har koll på Båstads nattliv i juli.
Citera
2025-06-26, 22:09
Medlem
SmokeFrees avatar
Bästa Svenska låten om Missbruk https://www.youtube.com/watch?v=JDGw...&start_radio=1. Som Måns borde lyssna på repeat
Citera
2025-06-26, 22:10
Medlem
Citat:
Du skrev att han åkte och hämtade barnen på det skyddade boendet, det var det jag ifrågasatte. Barnen var sedan med C hos CL eftersom M inte lämnade ifrån sig passen
När C skulle flytta hem dem till UK så hämtades barnen ifrån Gården i Staffanstorp.
Så du tror inte att de hade delad vårdnad under tiden? På något foto från MZ IG syns den äldsta grabben på gården med MZ vill jag minnas.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-26 kl. 22:25.
Citera
2025-06-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ja, lugn och ro verkar han inte söka sig till precis. Ditt svartvita tänkande handlar om att den som inte tycker Måns är rätt på det, vill honom och hans barn illa. Så är det inte men en förenkling av tillvaron kanske känns tryggt för dig, vad vet jag. Det har med tydlighet framgått att du i alla fall inte har koll på Båstads nattliv i juli.
Nej jag är inte ute i nattlivet helst. Om du vill MZ och hans barn väl skulle du kanske inte bara vara negativ och dissa MZ varje dag. Någonting är kanske bra också? Om man får välja att tolka in saker i något, som ingen av oss har någon som helst insyn i, måste man alltid tolka det negativt?
Som tex vad Måns har i vinglaset? Det är det ju ingen som säkert vet? Han gillar kanske vinbärsdryck eller så kan det vara alkoholfritt i glaset. Men ni skrockar om att han häller i sig alkoholhaltiga drycker bestämt. Jag tror att han försöker att bli av med sitt kokainberoende först för att ta tag i alkoholberoendet senare.
Obs Det är bara vad jag tror för jag har inte en aning!
Men det har ingen annan olyckskorp som kraxar sig hes här i tråden heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in