Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-15, 18:19
  #1
Avstängd
En kompis till mig köpte en kassett med 100 spel på till sin Vic-20.

- WOW, 100 spel?, otroligt. (var min kommentar, till jag fick se dem)

De flesta var skriva i basic och använde vanliga tangentbordstecken som grafik. Det "häftiga" spelet "Motorway" gick ut på att man skulle undvika en "Nolla" som skulle föreställa bil, medans man själv var ett pi tecken. Snacka om skit.

"Zorgons Kingdom" till Vic-20 var ett otroligt spel på hela 48 Kilobyte, eftersom Vic-20 inte kunde hantera så "enorma" spel så fick allt ske med multiladdning.

Ladda in en skärm tog säkerligen 9 min, som man sedan klarade på 25 sek kanske. Sen fick man vänta 9 min till på nästa skärm.

Summan blev 45 min laddningstid och kanske 2 minuters speltid.

Dessutom var det värdelös trög kontroll som gjorde att figuren nästan blev omöjlig att kontrollera.

Snacka om skit.
Citera
2007-12-16, 11:58
  #2
Medlem
chillionaires avatar
jag tycker Simpsons spelar till Mega Drive var skit, jag klarade aldrig andra banan..
Citera
2007-12-16, 16:38
  #3
Medlem
Dr. Wilys avatar
Mer elände:

The Lord Of the Rings Vol.1 (SNES)
Totalt misslyckat försök att göra spel av Tolkiens saga. All magi och berättarglädje är borta; bara ful grafik, dåligt ljud och gränslös enformighet.

Dragon's Lair (SNES)
Helt ospelbart. Den hopplösa spelkontrollen gjorde att jag aldrig ens klarade den första banan där man på ett ställe skulle hoppa över ett litet, litet hål.

Adventures in the Magic Kingdom (NES)
Man spelade som en liten grabb iförd cowboyhatt på rundtur i Disneyland. Urtrist.

Sedan hade jag såklart ett otal skitspel till C64:an som jag aldrig ens fattade vad de gick ut på.
Citera
2007-12-16, 16:46
  #4
Medlem
Hkarns avatar
Det värsta Pc spelet är alltid Big Rigs over the road racing
Citera
2007-12-16, 16:54
  #5
Medlem
Darwins avatar
Ja, nog minns man de här kassettbanden med typ 20 spel till C-64 som man kom över ibland på skolgården; där man aldrig kom förbi första rutan i något av spelen, där man dog så fort man rörde någonting och där spelet kraschade så fort man rörde en tangent på tangentbordet...

Dr. Wily: Menar du inte Dragons Lair till Nes? Dragons Lair till Snes är vad jag kan minnas fullt spelbart, men hopplöst enformigt och tråkigt.
Citera
2007-12-16, 17:06
  #6
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Dr. Wily: Menar du inte Dragons Lair till Nes? Dragons Lair till Snes är vad jag kan minnas fullt spelbart, men hopplöst enformigt och tråkigt.
Ja, det har du rätt i ser jag nu. Det var NES-versionen jag tänkte på. Riktigt hopplöst spel. Jag tog mig förbi vindbryggan och in i slottet, men sedan var det kört.
Citera
2007-12-16, 17:13
  #7
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Det värsta Pc spelet är alltid Big Rigs over the road racing


Hahaha, ja det är fan SJUKT dåligt. Har vart stående skämt mellan mig och en polare.


Men annars finns det ju gott om riktigt hejdlöst dåliga spel till gamla konsoller/datorer. Spel som baserar sig på filmer brukar vara rätt jävla hopplösa också.
Citera
2007-12-16, 18:03
  #8
Avstängd
Spelet "Deep Core" från Ice till Amiga CD32 var sådan skit att jag skickade tillbaks det dagen efter.
Citera
2007-12-16, 18:13
  #9
Medlem
"wow".
Citera
2007-12-16, 23:03
  #10
Medlem
Genious Brothers avatar
Finns ju massor av farligt dåliga spel till tex Ps1 och N64.
Men ska vi snacka gammla spel så är det väl: Timon and pumbaas jungle games till Super nintendo. Vad går det ut på?
Citera
2007-12-16, 23:07
  #11
Medlem
yeah´ss avatar
E.T är känt som tidernas sämsta spel också. Har tyvärr inte testa men jag vet att dom grävde ner 10 000 tals kasseter och brände dom ute i nevadaöknen typ. Kul.
Citera
2007-12-16, 23:11
  #12
Medlem
Pure Evils avatar
Transformers till NES - Otroligt dålig speldesign. Dessutom sjukt svårt.
Sen har vi ju alltid Angry Video Game Nerds recensioner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback