2020-11-10, 19:05
Medlem
RajtInIHetluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det där kommer familjen få leva med. Att de hade ihjäl honom.
Har mår en människa som du egentligen? HAN reste för att träffa sin familj! Och då är du galen nog att påstå att de hade ihjäl honom? Jag önskar dig inget extra i Jul-Klapp, max sockar, bruna.
Citera
2020-11-10, 19:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Extremt bra skådespelare, ja kanske den bästa vi haft! Tung o stabil berättar röst o kunnig inom mkt, tråkigt , en äkta svensk ikon!

Vila i frid o tack för alla roller, bäst var nog mannen på taket.

Bäst var scenen när han (som Kollberg) frågar Martin Beck (Carl-Gustaf Lindstedt): - Vad var Nyman?

Beck svarar: - Han var en dålig polis.

Wollter/Kollberg replikerar: - Fel! Han var en in i helvete dålig polis.

---

Jag var ingen Wollter-anhängare eftersom jag tyckte att han var för teatralisk på ett pretentiöst sätt. (Teatralisk som Bengt Brunskog fast honom gillade jag eftersom han var ödmjukt teatralisk). Wollters politiska uppfattning har jag inget till övers för, en tvättäkta kommunist.

Dock kan jag överse med det och inse att han satte sitt namn bland de stora skådespelarna. Det finns ju andra än jag som bedömer sådant och uppskattar det Wollter var.
Citera
2020-11-10, 19:06
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Extremt bra skådespelare, ja kanske den bästa vi haft! Tung o stabil berättar röst o kunnig inom mkt, tråkigt , en äkta svensk ikon!

Vila i frid o tack för alla roller, bäst var nog mannen på taket.

" den bäste vi haft"
Snacka om ta till brösttoner.
SW var en hygglig skådespelare strax under de bästa.
Citera
2020-11-10, 19:08
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Gillade honom som "Raskens" och tjurig bonde i "Änglagård". Resten kan jag vara utan.
Citera
2020-11-10, 19:09
Bannlyst
Är man 86 år så ska man inte vara ute och träffa folk under en dödlig pandemi.
Jag har suttit i karantän sen i april 😷😷😷😷😷
Citera
2020-11-10, 19:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
" den bäste vi haft"
Snacka om ta till brösttoner.
SW var en hygglig skådespelare strax under de bästa.
Vilket snack, tror du håller johannes brost som den bästa.

Han var jävligt bra även I lagens namn, en ikon o mkt begåvad.
Citera
2020-11-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Inte ens dagens Sverige demokrater har mycket till övers för bbs eller tidiga Sd.
Det har ju Jimmie & co styrt upp. Folk med rasistiska åsikter blir ju uteslutna.

Handlar inte om det, Wollter och hans kommunistiska parti kunde inte tåla att svenskar hyllade Karl XII. Utöva sin demonstrationsrätt för att hylla en död svensk kung, det tålde inte stalinisten Wollter.
Citera
2020-11-10, 19:10
Medlem
Balaklava-RUs avatar
Det var hög tid att han dog, en man som var hänsynslös extrem-kommunist.

Citat:
Ett narcissistiskt kommunistsvin. Han gjorde vad allt för att synas och höras, en älskling för journalist-vänstern, alla kommunisterna i massmedia.

En tröst är att kommunismen äter sina barn om hans drömmar hade blivit verklighet så hade han själv blivit en av de första som avrättats.

Han var kulturmedias älskling, kom i håg att på 60-70 talet hade i kårvalen partierna till vänster om VPK egen majoritet, det dom och deras efterföljare som styr massmedia i dag.
Citera
2020-11-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Behöver inte vara ultrahöger, all med ett sunt förnuft inser att kommunism är den värsta mördardiktaturen men som sagt stor skådespelare.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Sluta svenna dig. Någon som inte hade några problem med systematisk massaker av oliktänkande skulle knappast fälla en tår om en moderat blev påkörd av en buss och dog.

Notera en sak: man orsakar sitt eftermäle. Om han hade velat bli ihågkommen som en trevlig mysfarbror borde han ha släppt sin fetisch för kommunistiska massmord.

Men ändå, jag har inte sett någon från vänstern som uttryckt att det direkt varit jättekul att någon mycket högerinriktad person dött, det är enkelspårigt hela tiden....högern som gottar sig när vänstern gått och dött!
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Det var värst, 2 kända kommunistgubbar går bort nästan samtidigt.
Citera
Medlem
JerzyWolodarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Eller som Jarnebring i samma film, om jag nu minns rätt :
”Alla ska upp till Krim, ta med blatten också”
Hade han gjort samma film 2020 hade repliken blivit ”Alla ska upp till Krim, ta med svensken också”
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det beror ju på vad man läser in i orden att "vara lite orolig" eller "det ser schyst ut". Tråkigt att det skulle sluta så här för honom. Tycker också han var en bra skådespelare. En av de bästa faktiskt.
Sedan stod jag nog rätt långt ifrån honom rent politiskt, men det är ju en annan fråga.

Nästan alla i hans ålder går vidare pga bakomliggande infektioner eller inflammationer med sekundära komplikationer som andnöd pga virus eller bakterier.
Ja, som sagt, han var en riktigt bra skådis men hans politiska åsikter var väl lite skeva men han var iaf ingen fanatiker som tex Jan Myrdal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in