Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-15, 10:26
  #1
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Tittade på På spåret igår och kunde inte låta bli att reta upp mig på den gamle revolutionären Sven Wollter. Är han inte en särdeles osympatisk typ? Dåligt allmänbildad var han också. Finns det inget skvaller om honom? Helst att han inte lever som han lär. Hoppas han är rik och riktigt girig!!
Citera
2007-12-15, 10:38
  #2
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Rätt kul var det ju när han erkände att "är det nåt jag kan dåligt så är det USA" (ungefär). Läge att den gamle imperialistätaren håller käft nästa gång landet i väster gör något kontroversiellt?
Citera
2007-12-15, 10:46
  #3
Medlem
Basil Fawltys avatar
Såg sista halvan av programmet. Han verkar ganska blåst Wollter.

Gåsleverskommunisten.
Citera
2007-12-15, 11:00
  #4
Medlem
den gamle salongskomunisten flinade så löständerna höll på att åka ur..
jag träffade hans brorsdotter, som hette Maria, och hon var faktiskt både söt och trevlig.
Fast han var jävligt bra i raskens
Citera
2007-12-15, 11:05
  #5
Medlem
Basil Fawltys avatar
Ja, han var bra i Raskens, men på äldre dagar blir han mer och mer en parodi på sig själv. Någon borde lära honom att prata ordentligt och inte låta som en imitation av sig själv.
Citera
2007-12-15, 11:07
  #6
Medlem
Är han fortfarande med i KPML(r) eller har han tagit sitt förnuft tll fånga??
Citera
2007-12-15, 11:11
  #7
Medlem
Basil Fawltys avatar
Ja, han är fortfarande antidemokrat.
Citera
2007-12-15, 11:12
  #8
Avstängd
Jokerugglas avatar
Bra skådis. Spelade väldigt bra i Offret (mer nedtonad) Säkert trevlig att supa med. Sktier i vad han röstar på. Han är skådis, inte politiker.
Citera
2007-12-15, 11:22
  #9
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
Han är skådis, inte politiker.
Nej, han är en åsna.

Skådis var det länge sen han var. Van Veeteren bör inte räknas in i hans karriär, så erbarmligt dålig som den serien var.

// Roger P.
Citera
2007-12-15, 11:29
  #10
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag såg honom på Ica Kungsholmstorg för en tid sedan, i sällskap med en kvinna i 25-årsåldern. Vet inte om hon var från hemtjänsten eller privat anställd betjänt. Kanske bara en undergiven älskarinna. I alla fall fick hon ta hand om allt jobbigt som att bära kassar osv.
Citera
2007-12-15, 11:30
  #11
Avstängd
Jokerugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Jag såg honom på Ica Kungsholmstorg för en tid sedan, i sällskap med en kvinna i 25-årsåldern. Vet inte om hon var från hemtjänsten eller privat anställd betjänt. Kanske bara en undergiven älskarinna. I alla fall fick hon ta hand om allt jobbigt som att bära kassar osv.

Kan ju ha varit hans dotter.
Citera
2007-12-15, 11:33
  #12
Medlem
Har träffat han irl i samband med en båtgrej och då var han i vilket fall lika trevlig som de flesta av oss och han visste precis vad han prata om,
fast han är ju faktiskt nästan sjuttio år med allt vad det innebär
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback