2020-11-10, 18:56
Medlem
Han fick ändå några år över medellivslängden för en svensk man, det är inte så illa.
Citera
2020-11-10, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vet att jag funderade på hur han skulle klara sjukdomen när jag läste att han smittats för någon vecka sedan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Vqq54J/sven-wollter-sjuk-i-corona--smittad-i-stockholm

Jag är 86 år gammal, så jag har anledning att vara lite orolig
– Jag mår lite halvtaskigt just nu, säger han.

Det låter lite som han fått för sig att virusets farlighet skulle varit överdriven. Många har ju tonat ned riskerna. Nu är han död.

Låter tvärtom som att han förstod allvaret i det mycket väl. Tråkigt men han var ju inte purung direkt och kanske andra saker bidrog också, hursomhelst, RIP Svenne, du var en riktigt bra skådis!
Citera
2020-11-10, 18:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Extremt bra skådespelare, ja kanske den bästa vi haft! Tung o stabil berättar röst o kunnig inom mkt, tråkigt , en äkta svensk ikon!

Vila i frid o tack för alla roller, bäst var nog mannen på taket.
Citera
2020-11-10, 18:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madx64
Minns Sven Wolters obehagligt viskande röst så full av sinnlighet som försökte leta sig in under huden på radiolyssnarna på 70-talet, jag var tvungen att stänga av Radion varje gång jag hörde hans röst, jag kände vämjelse. Och nej, jag gillar inte Cohen heller, samma läbbiga röst. Jag har för mig att Wolter var ganska förmögen, så man får hoppas han var generös med pengar till de som hade det sämre än herr Wolter hade det. Nej, jag gillade inte Wolter, att han var Sveriges sexigaste man är ett lika stort skämt som att Lena. P skulle varit Sveriges sexigaste kvinna. Och det är inte tragiskt när en 86-åring dör, det är tragiskt när en 20-åring dör.

Här spelade Sveriges sexigaste man och kvinna ut sina fulla register 1987.

https://www.dailymotion.com/video/x35w4r6
Citera
2020-11-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Härligt att liemannen inte glömmer bort dessa folkmordskramare.

Visst lirade han i en egen liga när det gäller skådespeleriet men det hör inte hit, filmerna kommer alltid att finnas kvar för att hyllas (med all rätt) men kommunistsvinet bakom masken förtjänar allt svavel som nu serveras. Myrdal, Wollter... Vem är nästa blodröding att få höra knackningen på dörren? Groggen ligger på kylning.

kanske.
Såg Wollter på en liten teater i Sthlm för ca 20 år sedan. Han spelade Bellman i häktet. Det var en enastående enmansuppvisning i flera timmar. En enorm textmassa att memorera in och bra men inte övertygande utfört. Det var en för svår roll helt enkelt. Samtidigt låg hans fru döende i cancer, hon dog två dar senare. Funderade på hur Wollter kunde uppbåda energi och koncentration under dessa förhållande. Men det var väl hans sätt att distrahera sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Sven Wollter var en ondskefull kommunist, var aktiv mot både BSS och sedan Sverigedemoraterna. Acceptera andras åsikter var inte stalinisten Wollters paradgren direkt, han hatade svensk nationalism och yttrandefrihet.

Men du respekterar naturligtvis hans åsikter. Annars blir du ju per definition lika stor kålsupare som han.
För inte vill du väl bli jämförd med en gammal kommunist. Som dessutom är rikskänd för sina skådespelartalanger.

Jag tror faktiskt inte att Sven hatade någon, däremot är det fullt möjligt att han ogillade folk, kanske rent av ogillade starkt. Men hata tror jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Ingen bestämmer över mig heller. Om jag inte vill ha besök av mina gamla föräldrar för att jag har konstaterad Corona, så blir det inget besök.
Du får bära vems kors du vill, jag poängterade bara att Sven Wollter knappast är något offer i egentlig mening. Men han kanske inte hade något ansvar att ta hand om sig själv?
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jävla dåre. Inte fan förespråkade han massmord. Alla kommunister förespråkar inte mord på oliktänkande.

Dom har problem med SD men inga som helst med Mao..Pol Pot och Stalin. Det säger väl det mesta om logiken i deras tänk? Eller?
Citera
2020-11-10, 19:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Låter tvärtom som att han förstod allvaret i det mycket väl. Tråkigt men han var ju inte purung direkt och kanske andra saker bidrog också, hursomhelst, RIP Svenne, du var en riktigt bra skådis!

Ja, det beror ju på vad man läser in i orden att "vara lite orolig" eller "det ser schyst ut". Tråkigt att det skulle sluta så här för honom. Tycker också han var en bra skådespelare. En av de bästa faktiskt.
Sedan stod jag nog rätt långt ifrån honom rent politiskt, men det är ju en annan fråga.
Citera
2020-11-10, 19:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Redaktörssonen som blev gåsleverkommunismens frontman. Även en man som försvarade despoter skyldiga till världshistoriens vidrigaste folkrättsbrott bör dock få ro...antar jag, få ett värdigt avslut efter ett otroligt innehållsrikt och långt liv. Förstått att pesten som härjar kan ge ett otäckt avslut vilket jag hoppas hans anhöriga slapp bevittna. Vila i frid, Sven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Du får bära vems kors du vill, jag poängterade bara att Sven Wollter knappast är något offer i egentlig mening. Men han kanske inte hade något ansvar att ta hand om sig själv?
Egoist fullt ut, gav uppenbart fan i dem lågavlönade på IVA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Kommunisten Sven Wollter deltog i våldsamma vänsterdemonstrationer mot BSS och Sverigedemokraterna på 80-talet och 90-talet i Stockholm. Wollter var en ledande uppviglare.

Inte ens dagens Sverige demokrater har mycket till övers för bbs eller tidiga Sd.
Det har ju Jimmie & co styrt upp. Folk med rasistiska åsikter blir ju uteslutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in