Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-16, 08:16
  #337
Medlem
diseuses avatar
En tionde film kommer lagom till Halloween nästa år (enligt Bloody Disgusting):
Citat:
Darren Bousman’s reboot Spiral: From the Book of Saw pulled in $40 million worldwide last year, reviving the franchise and paving the way for more sequels. Another brand new Saw movie is indeed in the works, with Bloody Disgusting exclusively learning that Kevin Greutert will be directing the next installment. And it’s set for release on October 27, 2023!
Citera
2023-04-10, 23:48
  #338
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag ser om alla filmer nu. Första nu. Jag minns när jag såg den första filmen. När dom fick bågfilar. Dom försökte såga av kedjan. Det gick ju inte. Kirurgen ska väl föreställa att vara smart. Och inser att han som gett dom bågfilarna vill inte att dom ska såga av kedjan, utan såga av sina fötter. Men... varför inte såga av dom där rostiga rören som kedjan är fäst vid istället? Så enkelt det kunde vart. Men nu var det en idiot till kirurg. Om det vart en hantverkare så hade det vart annorlunda.

Vad kan man använda en bågfil till?
Bågfilen är till för att såga i metall tex kapa rör med bågfil. Men fungerar även att såga i andra material så som plast mm.

Det stör mig inte så mycket ändå. För det är bra filmer.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2023-04-10 kl. 23:52.
Citera
2023-07-30, 05:22
  #339
Medlem
diseuses avatar
Trailer för Saw X:

https://youtu.be/t3PzUo4P21c
Citera
2023-09-21, 22:04
  #340
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag ser om alla filmer nu. Första nu. Jag minns när jag såg den första filmen. När dom fick bågfilar. Dom försökte såga av kedjan. Det gick ju inte. Kirurgen ska väl föreställa att vara smart. Och inser att han som gett dom bågfilarna vill inte att dom ska såga av kedjan, utan såga av sina fötter. Men... varför inte såga av dom där rostiga rören som kedjan är fäst vid istället? Så enkelt det kunde vart. Men nu var det en idiot till kirurg. Om det vart en hantverkare så hade det vart annorlunda.

Vad kan man använda en bågfil till?
Bågfilen är till för att såga i metall tex kapa rör med bågfil. Men fungerar även att såga i andra material så som plast mm.

Det stör mig inte så mycket ändå. För det är bra filmer.

Scenen påminner lite om då Jigsaw säger "here is your key to freedom" dvs att nycklarna fanns inne ammunitionen.
Citera
2023-09-28, 18:23
  #341
Medlem
diseuses avatar
Recensionerna börjar anlända för Saw X, och de är förvånansvärt bra. Exempelvis ser det ut att bli den första filmen i franchisen som klassas som ”fresh” på Rotten Tomatoes.

https://www.rottentomatoes.com/franchise/saw

https://www.rottentomatoes.com/m/saw_x
Citera
2023-09-28, 19:47
  #342
Medlem
drinksareonmes avatar
Helt sjukt med 10 filmer ju.
Citera
2023-09-28, 22:58
  #343
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Helt sjukt med 10 filmer ju.
Jag tyckte film #4 var kass nog att sluta följa filmserien.
Jag kan nog inte ens gissa vad jag skulle tycka om den tionde.
Citera
2023-09-30, 11:28
  #344
Medlem
Buffedbygods avatar
Såg Saw X igår. Gillar man att se personer bli utsatta för vidrigt våld är det en toppenfilm. Det var inte riktigt min kopp té dock, för mig är det ungefär som att se en person sätta sig ner och bajsa framför kameran, bara äckligt.

Första halvan av filmen var mycket bra dock. Skulle ge filmen som helhet 6/10.
Citera
2023-09-30, 11:49
  #345
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Såg Saw X igår. Gillar man att se personer bli utsatta för vidrigt våld är det en toppenfilm. Det var inte riktigt min kopp té dock, för mig är det ungefär som att se en person sätta sig ner och bajsa framför kameran, bara äckligt.

Första halvan av filmen var mycket bra dock. Skulle ge filmen som helhet 6/10.

Läste någonstans att

Citera
2023-10-02, 16:13
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Såg Saw X igår. Gillar man att se personer bli utsatta för vidrigt våld är det en toppenfilm. Det var inte riktigt min kopp té dock, för mig är det ungefär som att se en person sätta sig ner och bajsa framför kameran, bara äckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Läste någonstans att


Citera
2023-10-20, 18:53
  #347
Medlem
drinksareonmes avatar
Saw X går redan att streama (ingen cam).
Citera
2023-10-23, 01:21
  #348
Medlem
tram123s avatar
Tycker tian var bra, utspelar sig mellan ettan och tvåan tror jag.
I vilket fall så tillför det lite till hela serien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback