Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-09, 12:22
  #325
Medlem
Fotot, klippningen och regin är så fruktansvärt tråkigt i dessa filmer. Som taget från SCI. Men kan fan inte låta bli att gilla dom då fällorna och Jigsaw är så härliga!

Gillar dock Hostel mer, om man nu ska jämföra dom.
Citera
2017-07-20, 20:10
  #326
Medlem
Captinheros avatar
Känns ju onödigt att starta en ny tråd. Så här är trailern för saw 8. Kommer till halloween.

https://youtu.be/rF5viX42K3s

Ska tydligen vara en uppföljare så blir spännande hur jigsaw återvänder eftersom tobin Bell är med i filmen.

Denna serie är som resident evil serien för mig. Menas att de skulle kunna göra 30 av dessa filmer och jag skulle troligtvis se varje film. Vette fan varför men guilty pleasure.

Tyckte trailern såg helt ok ut. Kanske blir ett biobesök vi får se

Rubriken borde ändrats till saw filmerna 1-8
Citera
2017-11-22, 15:55
  #327
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag älskar tortyren och sadismen i filmen och stressen de får när de ska göra saker. Jag mår så bra av att se detta. Jag får en sån stark impuls av att se sawfilmerna. Högt tempo i lekarna och bra våld och snyggt gjort.
Citera
2017-11-24, 23:47
  #328
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Fotot, klippningen och regin är så fruktansvärt tråkigt i dessa filmer. Som taget från SCI. Men kan fan inte låta bli att gilla dom då fällorna och Jigsaw är så härliga!

Gillar dock Hostel mer, om man nu ska jämföra dom.

Fan tyckte första Hostel filmen var ganska trist. Gillar "Saw" filmerna bättre dom har mer finess enligt mig. Sen kan jag tycka att det kommit lite för många. Hela åtta st...
Citera
2017-11-27, 12:36
  #329
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag älskar tortyren och sadismen i filmen och stressen de får när de ska göra saker. Jag mår så bra av att se detta. Jag får en sån stark impuls av att se sawfilmerna. Högt tempo i lekarna och bra våld och snyggt gjort.

Gillade den första, sen blev det bara för slaktigt och blodigt..
Jag gillar psykisk terror i filmer, men detta var too much!

Såg trailern till "Jigsaw", usch!
Citera
2018-06-06, 22:48
  #330
Medlem
GenesisPs avatar
Jag såg Jigsaw för några dagar sedan. Helt okej, och filmserien håller fortfarande bra klass efter så många filmer. Jag hoppas faktiskt det blir fler.

Dock blir John Kramer lite väl haveristisk i sina motiv till att sätta folk i fällor. Från början var det brottslingar och moraliskt förfallna individer, men det trappades upp till människor som JK tyckte hade valt fel i livet och inte utnyttjat sin potential, vilket förstärker känslan av JK som en allsmäktig figur, att han såg på sig själv så. Vilket, med den livsåskådningen, hade gjort honom till en lämplig kandidat för en fälla.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-06-06 kl. 22:52.
Citera
2018-11-11, 03:39
  #331
Medlem
Kronartskockas avatar
Älskar hela saw-serien. Tycker det är synd att de fått så dåliga recensioner - inte för att det spelar någon roll, filmerna är fortfarande otroligt framgångsrika. Anser dock att de förtjänar bättre då recensenterna fokuserar på helt fel saker. Ja, gillar man inte extrem gore och våld så är Saw inget för en, men det betyder ju inte att filmerna är dåliga, utan endast att man själv är känsligare för sådant än oss som uppskattar serien. En film måste inte ha ett otroligt invecklat manus för att vara sevärda, det finns ändå en handling i Saw och teman man kan analysera om man kan se förbi det våldsamma och inte ta åt sig av det.
Citera
2019-01-19, 18:39
  #332
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Är det bara jag som totalt älskar Sawfilmerna? Jag gillar Jigsaw som gärningsman, jag fullkomligt gillar han som skurk. Han är väldigt lugn och fin, men samtidigt verklighetsuppfattande. Han låser en lite. Han håller en i koncentration. Filmerna är utmanande och spännande att det känns i hela kroppen. Det är helt fantastiska filmer och jag beundrar dem och kan se dem mycket. Högspänning!
Citera
2019-09-14, 03:30
  #333
Medlem
Har varit sjuk några dagar och kollat om filmerna... hade visst missat 3-4 stycken hehe.

Men några saker stör mig



Tankar?
Citera
2021-08-25, 22:02
  #334
Medlem
Saw som franchise skulle fungera bättre som tv serie på tex Netflix. Hade blivit mer intressant, säg 6 avsnitt i 60 minuter där tre nya fällor sker.

Tror det hade varit mer relevant då jag uppfattar Saw som en serie. Man ser ett avsnitt och inte en film.
Citera
2021-08-26, 02:19
  #335
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Första filmen är riktigt bra skräck. Tycker också att uppföljarna håller hyfsat om man inte är för kräsen.
Citera
2021-08-27, 21:44
  #336
Medlem
Har precis laddat ned filmerna ska bli ett riktigt nöje och se dess mästerverk igen.

Den som kom på fällorna och manuset är ju fan ett skrämmande geni. Dom där fällorna är inte av denna värld man måste vara riktigt jävla sjuk för att komma på dessa. Att dessutom casta Tobin Bell som Jigsaw var helt klockrent. Hela hans karisma är perfekt för rollen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback