2010-01-07, 20:44
Medlem
Ljungelds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Barnsliga resonemang

Du som å andra sidan är så säker på Guds existens kanske skulle göra dig själv en tjänst och presentera lite bevis? Inget av dina argument håller i en seriös debatt. Du kommer visserligen att få medhåll från andra människor som ställer lika låga krav som dig, men för oss med förmåga att vara kritiska i vårt tankesätt kammar du hem noll. Dina barnsliga resonemang har besvarats tusen och åter tusen gånger, ändå kommer du med samma innehållslösa och patetiska sörja till "bevis" på en skapare.

Är det så förbannat svårt att acceptera att universum inte skapats av Gud, utan av en lång rad händelser som lett fram dit vi nu är? Bara för att vi i dag inte kan påvisa varför Big Bang inträffade betyder det inte att Gud stod för handlingen. Glöm inte när "ni" argumenterade för att jorden var alltets mittpunkt - vetenskapen bevisade att så ej var fallet. Därför försöker du fylla Big Bang med din Gud - det finns nämligen en lucka i kunskapen där! Tyvärr kommer varken du eller jag att vara vid liv när vetenskapen täpper igen även den luckan. Jag skulle ha funnit stor skadeglädje i att se din min när sanningen om hur fel du haft når dig.

Kommer detta inlägg att få dig att tänka kritiskt? Nej. Kommer detta inlägg att få någon troende att tänka kritiskt? Antagligen inte.

På ett sätt är jag glad att ni troende finns (på ett sätt, märk väl) - det ger en tydlig skiljelinje mellan dumma människor och mindre dumma människor.

Patetisk är vad du är. Inte av den anledningen att du är troende (men lita på mig, det bidrar), utan för att du inte själv inser hur korkad du är. Det kan hända att jag kanske inte är den klarast skinande stjärnan på himlen, men jag har i alla fall mod att se på omvärlden med mina egna ögon utan att behöva gömma mig bakom krims-krams och hokus pokus.

Nej du, människa 1.0, fortsätt du att leva med din Luckornas Gud. Jag och min näste (människa 2.0) skrattar lite generat åt dig och går vidare.

Amen.
Citera
2010-01-08, 23:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
De måste inte ha varit "färdigdesignade" och de måste inte ha "designats" samtidigt. De måste däremot ha utvecklats tillsammans.

Du vet uppenbarligen precis ingenting om den evolution du säger inte finns. Det kanske vore ett tips att ta reda på lite om den innan du uttalar dig. Men det kanske är förmycket begärt...

Hur började plötsligt 2 skilda könsorgan samtidigt börja flumma fram från organismer utan könsorgan?

Snacka om fabler...snacka om SJUKT VRICKAT!!
Citera
2010-01-08, 23:15
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Reinkarnation? Skulle man inte komma till paradiset?
Om du nu hade ett förra liv, vad gjorde du då? Vet du det?

Varför tror du att Gud finns?

Alla kommer till paradiset?

Du förstår, det finns en massa olika världar och kroppsmodeller man återfödas till, beroende på ens individuella karmakonto!

Varför allas vår gemensamma evige Skapare finns?

Givetvis för att designa och skapa alla universum och alla livsformer!

Krävdes en hel del IQ och skaparförmåga för jobbet, som inte vilken nisse som helst skulle ha fixat!
Citera
2010-01-08, 23:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Ts, är du packad 24/7? Om inte så förvånar det mig att du har tillgång till dator.

Fyllo, mycket har säkert diskuterats redan men jag tror jag kan nämna en punkt som inte tagits upp men som du nämner i din första post. Ett argument hos ateister är att om gud skapats så måste han också dö. Eftersom allting dör.

Det är en vedertagen sanning att allting sönderfaller, dör och splittras. ALLTING går mot kaos, som man brukar säga. Varför skulle inte denna regel gälla gud?

Gud och vi själar, minigudar, består av den medvetna levande andliga energin, som är transcendental till den fysiska världens materia!

Gud är alltså inte bunden av sin egen skapelse, Han befinner sig i den eviga andliga dimensionen!

Tidens tand rår inte på Gud eller oss minigudar!
Citera
2010-01-08, 23:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungeld
Du som å andra sidan är så säker på Guds existens kanske skulle göra dig själv en tjänst och presentera lite bevis? Inget av dina argument håller i en seriös debatt. Du kommer visserligen att få medhåll från andra människor som ställer lika låga krav som dig, men för oss med förmåga att vara kritiska i vårt tankesätt kammar du hem noll. Dina barnsliga resonemang har besvarats tusen och åter tusen gånger, ändå kommer du med samma innehållslösa och patetiska sörja till "bevis" på en skapare.

Är det så förbannat svårt att acceptera att universum inte skapats av Gud, utan av en lång rad händelser som lett fram dit vi nu är? Bara för att vi i dag inte kan påvisa varför Big Bang inträffade betyder det inte att Gud stod för handlingen. Glöm inte när "ni" argumenterade för att jorden var alltets mittpunkt - vetenskapen bevisade att så ej var fallet. Därför försöker du fylla Big Bang med din Gud - det finns nämligen en lucka i kunskapen där! Tyvärr kommer varken du eller jag att vara vid liv när vetenskapen täpper igen även den luckan. Jag skulle ha funnit stor skadeglädje i att se din min när sanningen om hur fel du haft når dig.

Kommer detta inlägg att få dig att tänka kritiskt? Nej. Kommer detta inlägg att få någon troende att tänka kritiskt? Antagligen inte.

På ett sätt är jag glad att ni troende finns (på ett sätt, märk väl) - det ger en tydlig skiljelinje mellan dumma människor och mindre dumma människor.

Patetisk är vad du är. Inte av den anledningen att du är troende (men lita på mig, det bidrar), utan för att du inte själv inser hur korkad du är. Det kan hända att jag kanske inte är den klarast skinande stjärnan på himlen, men jag har i alla fall mod att se på omvärlden med mina egna ögon utan att behöva gömma mig bakom krims-krams och hokus pokus.

Nej du, människa 1.0, fortsätt du att leva med din Luckornas Gud. Jag och min näste (människa 2.0) skrattar lite generat åt dig och går vidare.

Amen.

Du ser på omvärlden med egna ögon?

Knappast..du i likhet med de flesta andra ateister har ju med både hull och hår svalt den förnuftsvidriga fabeln kring att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...

Big Bang-teorin är en övernaturlig teori, som dessutom är totalt förnuftsvidrig, vilket bevisas här:

http://www.youtube.com/watch?v=0donCN_IUhI

För Guds skull, SLUTA GÅ PÅ BIG BANG-FLUMMET!
Citera
2010-01-08, 23:32
Medlem
Lord Kains avatar
Citat:
Hur började plötsligt 2 skilda könsorgan samtidigt börja flumma fram från organismer utan könsorgan?

Snacka om fabler...snacka om SJUKT VRICKAT!!
http://www.youtube.com/watch?v=wxysZmNsyDk&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=wxysZmNsyDk&feature=channel_page

Ser du inte ignoransen i att använda din okunskap som argument?
Bara för att du inte är en expert inom biologi så betyder det inte att biologerna inte är det heller
Citera
2010-01-08, 23:43
Medlem
Voltaire1s avatar
Citat:

Knappast..du i likhet med de flesta andra ateister har ju med både hull och hår svalt den förnuftsvidriga fabeln kring att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...

Big Bang-teorin är en övernaturlig teori, som dessutom är totalt förnuftsvidrig, vilket bevisas här:

Jahaaaa... så länge det finns på youtube så räknas det som "bevis". Tack.

Sluta gå på kreationism flummet.
Citera
2010-01-09, 01:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltaire1
Jahaaaa... så länge det finns på youtube så räknas det som "bevis". Tack.

Sluta gå på kreationism flummet.

Vi har av vår Skapare begåvats med urskiljningsförmåga, att kunna skilja på vad som är sant och falskt!

Vi har skänkts intellektet för att ANVÄNDA det!

Bästa användningen av intellektet är att lära sig skillnaden mellan ande och materia, mellan illusion och verklighet, mellan den temporära materiella världen och den eviga andliga världen, och sträva efter att ta sig tillbaka till den andliga dimensionen efter detta korta jordeliv, efter att vi kilat vidare från våra jordiska stofthyddor!
Citera
2010-01-09, 01:51
Medlem
Voltaire1s avatar
Citat:
Vi har av vår Skapare begåvats med urskiljningsförmåga, att kunna skilja på vad som är sant och falskt!

Vi har skänkts intellektet för att ANVÄNDA det!

Bästa användningen av intellektet är att lära sig skillnaden mellan ande och materia, mellan illusion och verklighet, mellan den temporära materiella världen och den eviga andliga världen, och sträva efter att ta sig tillbaka till den andliga dimensionen efter detta korta jordeliv, efter att vi kilat vidare från våra jordiska stofthyddor!

Använd ditt intellekt då, om du nu har det.

Jag håller med om att det finns en klar skillnad från det materiella och det immateriella, och ja, det immateriella inom oss kommer i sinom tid att lämna denna materiella sfär, men enligt ditt resonemang så kan du lika gärna ta död på dig själv nu.
Livet är underbart, det är till för att levas, leva nu. Om du tror att du lever endast för ett liv efter livet(paradox) så är det ditt slöseri... Av ditt liv...
...Det enda livet DU någonsin kommer att ha.
Citera
2010-01-09, 07:08
Medlem
Ljungelds avatar
Citat:

Öva upp läsförståelsen, ditt kräldjur. Jag skrev aldrig att "universum har trollat fram sig själv från tomma intet", bara att vi inte vet varifrån det härstammar - ÄNNU! Att sakna den kunskapen accepterar jag och har inget behov i världen av att fylla den luckan med en Gud som passar just mina (eller i detta fall dina) behov.

Jag vet att jag borde tycka synd om dig, men tyvärr, jag kan bara inte.

Idiot.
Citera
2010-01-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungeld
Öva upp läsförståelsen, ditt kräldjur. Jag skrev aldrig att "universum har trollat fram sig själv från tomma intet", bara att vi inte vet varifrån det härstammar - ÄNNU! Att sakna den kunskapen accepterar jag och har inget behov i världen av att fylla den luckan med en Gud som passar just mina (eller i detta fall dina) behov.

Jag vet att jag borde tycka synd om dig, men tyvärr, jag kan bara inte.

Idiot.
Jag försvarar inte DoÅ, men en utveckling kräver ett specifikt stabilt förutsagt mål, och då menar man att det finns objektiv mening i verkligheten, och det kräver ett oändligt medvetande bortom vår perception (Gud).
Citera
2010-01-09, 10:38
Medlem
Abughosts avatar
Tyvärr tror inte på Gud.
Som Ateisterna skrev bevisa honom.
Endå respekterar jag människor som är religiösa, Dagen då bevisen är framme så blir jag munk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in