2009-08-01, 14:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99
Vet inte om frågan ställts tidigare, det har den säkert, men orkar inte leta igenom 200 sidor.

Varför skapade gud oss (Människan), först för att vi skulle tro på honom och lyda hans regler, medens han nu helt plötsligt skiter i oss och struntar i vad vi gör (Fria viljan), tröttnade han på oss eller vad är det frågan om?

Skiter i oss?

Inte alls, alla får vi det vi förtjänar, via vårt karmakonto, karmat vi samlar på oss som människor!

Med din gudagivna fria vilja kan du också välja att istället återvända till den eviga andliga världen (andliga dimensionen), till Guds konungarike), efter detta korta jordeliv!

Missbruka nu inte för Guds skull din fria vilja, genom att gå emot Guds lagar, för då tvingas du att återfödas in i ännu en dödsdömd materiell kropp efter detta liv...
Citera
2009-08-01, 14:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negash
Är det så att "gud" skapade dinosaurie ben och la ut över världen för att testa folks tro? för jorden är ju endast 2009 år (?).
Har för mig att det var någonslags utläggning/förklaring på detta av någon lika hysterisk människa som DoÅ på tv för några månader sedan.

GUD skapade universum för MILJARDER ÅR sen!

http://fragbite.se/?threadID=738272

Citera
2009-08-01, 14:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriksborn
Käre Död o återfödd, din jävla idiot.

Ok. Vi börjar så här: INGEN vet hur vi kom till, så sluta för bövelen att joxa runt på flashback som att du vore Gud själv. Du får tro hur mycket du vill, men när man påstår att man vet något som man omöjligtvis kan veta är man jävligt fel ute. NEJ, du vet inte, hur fan i helvete ska du kunna göra det? Och det värsta av allt är att det du påstår dig att veta är så jävla osannolikt, men din fredliga fanatism blundar för det i det grövsta. Vet du om att du är en fanatiker? En fanatiker är aldrig till någon nytta, inom vilket område det än gäller. En fanatiker erkänner aldrig att han/hon är en fanatiker, inte ens för sig själv. En fanatiker är i det närmaste omöjlig att väcka. Enda chansen till att väcka uppe en fanatiker är att kunna visa svart på vitt att fanatikern har fel, knappt ens det. Därför är den värsta form av fanatismen den formen där det inte går att bevisa för denne att den har fel till 100%. Jag kan inte bevisa att Gud inte finns. Jag kan inte bevisa för någon hur jorden skapades.

Död o återfödd, du har fastnat i ditt hamsterhjul för livet. Du springer på tills du dör. Själv tar jag någon löprunda i hamsterhjulet ibland, men jag hoppar gärna av det lite då och då eftersom att jag egentligen vet att jag inte kommer någonstans, men det är ju kul att löpa lite då och då! Men du VET ju tydligen hur allt har gått till, så då finns det ju ingen anledning för dig att sluta springa.

Sedan kan vi ju säga så här, appropå din teori:

Gud skapade jorden. Han gjorde en massa prylar på den under en himla massa år. Han gjorde bl.a. dinosaurierna, sedan kom han på att de inte skulle vara till så stor nytta, så han tog bort dem. Han gjorde berg och djur och hela tjofaderittan. Allt detta gjorde han av en anledning. Men det tog en MASSA JÄVLA MILJONER ÅR innan han kom på vad den anledningen med att skapa jorden var; "just ja, männsikan var det ju! Meningen med allt. Puh, höll på att glömma. Aja, sånt som händer..."

Ingen som vet?

Jo då, de heliga Veda-skrifterna och de upplysta helgonen vet!

För övrigt skapades Människan lååångt före dinosaurierna:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6463851&postcount=1769
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6463851&postcount=1770

Citera
2009-08-01, 14:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alteredmind
Jag tror på evulotions teorin, att vi har utvecklats ifrån bakterier (eller annan mindre form) och sedan utvecklats till "apan" vi är idag.

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro på detta förnuftsvidriga flum?

Att Människan skulle ha flummat fram från nån stackars uppdiktad föräldralös slump-bakterie...

Och om Människan nu skulle ha flummat via de osaliga apdjuren, från vilket djur flummade då apdjuren fram ifrån?

Snacka om en SJUKT OLOGISK teori, den där evolutionsteorin...finns ju inte det minsta lilla bevis för detta flum!

Rosor har alltid varit rosor!
Björkar har alltid varit björkar!
Potatis har alltid varit potatis!
Majs har alltid varit majs!
Ormar har alltid varit ormar!
Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!
Groddjur har alltid varit groddjur!
Råttdjur har alltid varit råttdjur!
Svindjur har alltid varit svindjur!
Kattdjur har alltid varit kattdjur!
Hunddjur har alltid varit hunddjur!
Hästdjur har alltid varit hästdjur!
Getdjur har alltid varit getdjur!
Oxdjur har alltid varit oxdjur!
Apdjur har alltid varit apdjur!
Människor har alltid varit Människor!

Det STORA MISSFÖRSTÅNDET kring den s.k. EVOLUTIONEN!

http://www.fragbite.com/?threadID=733553

Citera
2009-08-01, 15:11
Medlem
Graspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Och om Människan nu skulle ha flummat via de osaliga apdjuren, från vilket djur flummade då apdjuren fram ifrån?

Om jag tolkar lite snällt och antar att du med "osaliga apdjur" menar primater så har jag en utmaning till dig.

Leta rätt på en vetenskaplig definition av en primat och peka ut en enda grej som inte fortfarande stämmer in på människor.
Citera
2009-08-01, 16:40
Medlem
svampdamps avatar
Ska du inte hävda att det var dinosaurier på noah's ark också?
Människan har alltså existerat i ca 65-210 miljoner år eller är spåren av dinosaurierna gjorda av plast?

Är det detta du sitter och säger?
Senast redigerad av svampdamp 2009-08-01 kl. 16:54.
Citera
2009-08-01, 16:49
Medlem
noksocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Slutade inte du tro på sagor som liten...

Vad är Biblen om inte en massa sagor?
Citera
2009-08-02, 00:42
Medlem
Andrewgos avatar
Det går inte att diskutera med TS någonstans. Låt oss ignorera honom så kanske han slutar.
Citera
2009-08-02, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andrewgo
Det går inte att diskutera med TS någonstans.

Bra att någon äntligen erkänner att era barnsliga argument har blivit slaktade.
Citera
2009-08-02, 16:12
Medlem
raisedfist78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrewgo
Det går inte att diskutera med TS någonstans. Låt oss ignorera honom så kanske han slutar.

Han dyker nog upp ska du se. Han finslipar nog sina ehh hm bevis...
Citera
2009-08-02, 16:54
Medlem
Lord Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Vems barnsliga argument? Det mesta i DoÅ's lista är antingen förvrängt eller bara rent skitsnack.
Citera
2009-08-02, 16:57
Medlem
Rullameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

eeehhh...va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in