2008-05-15, 18:54
Medlem
Giorgis avatar
Varför lever fortfarande denna tråden?
Citera
2008-05-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Har någon av er som debatterar läst något om intelligent design? Om inte - gör det.

Vad finns det att läsa? Hela ID sammanfattas utav: "Det är en skapare som ligger bakom allt."

Knappast något man kan skriva böcker eller utforma kurser om
Citera
2008-05-15, 21:38
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Varför lever fortfarande denna tråden?

Denna tråd är smått legendariskt. Vad har inte avhandlats här? Denna tråd ska läsas inlägg för inlägg utav alla blivande skribenter på religionsforumet.
Citera
2008-05-17, 13:40
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Vad finns det att läsa? Hela ID sammanfattas utav: "Det är en skapare som ligger bakom allt."

Knappast något man kan skriva böcker eller utforma kurser om
Går alldeles utmärkt eftersom det ligger mycket rationellt tänkande, logik och sanninger i det. Precis som kurser i medialitet mm är mycket värdefullt och nyttigt.
Citera
2008-05-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Är det kanske därför så många icke-troende, som jag upplevt under åren, med sådan värme egagerat sig i familjen, barnens uppfostran och utbildning, välgörenhet etc.? Kanske en strävan efter att i detta livet få så mycket positivt gjort som möjligt och därför bli ihågkomna efter sin bortgång. Det ingen annan gör (böner eller icke-böner) får man själv ombesörja - de riktlinjer som kännetecknar västvärlden och dess utveckling.

Sen finns det ju antagligen många som tvärtom tappar meningen?
Citera
2008-05-17, 15:53
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Denna tråd är smått legendariskt. Vad har inte avhandlats här? Denna tråd ska läsas inlägg för inlägg utav alla blivande skribenter på religionsforumet.

Man kan ju klistra och låsa den, men det är ju knappast något nytt som tas upp i diskussionerna, båda sidor bara maler på med samma argument och påståenden hela tiden.
Citera
2008-05-17, 21:34
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Man kan ju klistra och låsa den, men det är ju knappast något nytt som tas upp i diskussionerna, båda sidor bara maler på med samma argument och påståenden hela tiden.
Frågan man har anledning att ställa är om en tråd med ordalydelsen:

De troendes barnsliga argument emot evolutionen

skulle ge liknande flora inlägg? Observera dock att finkänsligheten hos tänkbara intressenter inte bjudit någon att öppna en sådan tråd!
Senast redigerad av Nickep 2008-05-17 kl. 22:03.
Citera
2008-05-17, 21:41
Medlem
FreeYourMinds avatar
Behövs inga argument emot gud. Du vet inte ens vad du menar när du säger "gud" så all diskussion om det är meningslös, ibland roande men ändå meningslös.
Citera
2008-05-17, 21:43
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Frågan man har anledning att ställa är om en tråd med ordalydelsen:

De troendes barnsliga argument emot evolutionen

skulle ge liknande flora inlägg? Observera dock att finkänsligheten hos tänkbara intressenter inte bjudit någon att öppna en sådan tråd!

Finkänslighet? Tillåt mig skratta... (Jag antar att du läst tråden)

Jag tycker i och för sig att det kunde vara på sin plats med en liknande tråd, en grundlig genomgång av retorik och världsbild. Av forskningshalmstrån och teologi.
Citera
2008-05-17, 22:05
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Finkänslighet? Tillåt mig skratta... (Jag antar att du läst tråden)

Jag tycker i och för sig att det kunde vara på sin plats med en liknande tråd, en grundlig genomgång av retorik och världsbild. Av forskningshalmstrån och teologi.
Ursäkta jag glömde en smiley - korrigerat! Trodde kanske att satiren framgick!
Citera
2008-05-17, 22:30
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursäkta jag glömde en smiley - korrigerat! Trodde kanske att satiren framgick!

Hrm. Ja, man kan aldrig vara säker...

Små barn förstår inte ironi!
Citera
2008-05-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeYourMind
Behövs inga argument emot gud. Du vet inte ens vad du menar när du säger "gud" så all diskussion om det är meningslös, ibland roande men ändå meningslös.

Det är mer individuellt : ) Tro om du vill.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in