2008-05-08, 20:01
Medlem
Livet är gjort för att ta det lugnt och vara. Tro på kärlek, wtf! Ni ateister, tro vad ni vill. men en dag dör ni; och då...
Citera
2008-05-08, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Ja men ställt i relation till "de religiösa samfunden" är den perifer.

Jehovas Vittnen är ett religiöst samfund...
Citera
2008-05-08, 20:12
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Vem kom först, hönan som lade ägget eller ägget ur vilken hönan kom ur?
Ingen väsentlig logik i den frågeställningen - frågeställningen bör ligga på ett helt annat plan - på vilket sätt utvecklades hönan till höna?
Citera
2008-05-08, 20:15
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackel
Livet är gjort för att ta det lugnt och vara. Tro på kärlek, wtf! Ni ateister, tro vad ni vill. men en dag dör ni; och då...

Så blir allt som det var innan vi föddes.. so?

Ska vi sitta 20 miljarder kvadriljoner år i himmelen och dega eller?
Citera
2008-05-08, 20:17
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident

Jehovas Vittnen är ett religiöst samfund...

Jag menade "de övriga religiösa samfunden".
Senast redigerad av harrowdownhill 2008-05-08 kl. 20:20.
Citera
2008-05-08, 20:36
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Vilken skillnad i dödsögonblicket menar du att det skulle bli mellan dig och en icke-troende?
Citera
2008-05-08, 20:56
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Livet är gjort för att ta det lugnt och vara.

Jaså det är det? Källa på det tack...

Citat:
men en dag dör ni; och då...

och då vad? en Ateist kan aldrig ta sånt där på allvar då de helt enkelt INTE tror på det, det är ungefär som att säga "du kommer brinna i helvetet" eller om jag säger så här till dig, när du dör så kommer du simma i en bassäng med olivolja. det är lika troligt
Citera
2008-05-08, 21:13
Medlem
CuldeSacs avatar
Hahaha kul att du har en åsikt som du uppenbarligen står för och slåss för, desto värre för dig sen när det visar sig att det inte finns något som heter ett efterliv och du levt en lögn hela ditt liv
Citera
2008-05-08, 21:13
Medlem
Akons avatar
Tro måste vara den starkaste naturkraften i universum. Bara genom att tro på en viss dogma eller gud så överlever du döden, kan förflytta ditt medvetande och mycket annat spännande. Hur fungerar det egentligen? Om jag tror på asagudarna kommer jag då till Valhall när jag dör? Tror jag på ett liv efter döden som de kristna berättar om, kommer jag då dit? Kan någon förklara hur det fungerar i praktiken? Hur vet jag vad som är mer trovärdigt än det andra?

Skapade Gud alla andra religioner och gudar för att vilseleda mig? Genom att samla ihop alla världens och historiens alla religioner, gudar och sägner så är statistiken skrämmande övertygande ur vilket man inte kan komma till någon annan logiskt slutsats än att Gud är ett hjärnspöke.
Citera
2008-05-08, 21:35
Medlem
flipsters avatar
Citat:

..... är jag död och då bryr jag mig inte.
Citera
2008-05-08, 21:39
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
..... är jag död och då bryr jag mig inte.
Men du kan ju aldrig veta om du kommer att dö.
Citera
2008-05-08, 21:42
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Men du kan ju aldrig veta om du kommer att dö.

Eh... jo det kan jag. För människor dör och sen finns de inte mer. Som t.ex min mamma som dog för fem år sedan. Henne ser jag inte till ofta. Så jag antar hon är död. Borta. Finns inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in