2007-12-12, 18:58
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Jag tror inte ens mördaren bor i Sverige. Ett politiskt mord där någon eller några ville tysta honom.

Scary..

Vill man tysta någon så ser man till att objektet dör direkt.
Citera
2007-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Jag tror inte ens mördaren bor i Sverige. Ett politiskt mord där någon eller några ville tysta honom.

Scary..

Reser man runt halva jorden för att mörda någon så har man förmodligen inte en kniv utan ett skjutvapen. Hoppas att mördaren åker fast.

Mitt i all bedrövelse kan jag ändå inte låta bli att le åt att trådstartaren fick med de obligatoriska citationstecknen kring "universitet". Det är flashback.
Citera
2007-12-12, 19:39
Medlem
JEzuss avatar
Är väl mer en högskola egentligen... :P

Jävligt sorligt hur som, man vill verkligen inte höra om att sådan kan hända på en skola.
Känns som de plockar in någon snart iaf!

mvh
Citera
2007-12-12, 19:51
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
Är väl mer en högskola egentligen... :P
Nej, det är ett universitet enligt alla konstens regler sedan 1999.
Citera
2007-12-12, 20:15
Medlem
Darwins avatar
Det är väl någon galen arab (finns nog ett antal sådanna på universitetsområdet...) eller ett rent vansinnesdåd.

Har svårt att tro att det skulle vara något personligt, då han verkligen var genomsnäll och hur sympatisk som helst...

Känns verkligen jättetråkigt...
Citera
2007-12-12, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Har svårt att tro att det skulle vara något personligt, då han verkligen var genomsnäll och hur sympatisk som helst...

Känns verkligen jättetråkigt...

Vill inte förstöra något men det finns oftast en förklaring till att någon blir mördad. Kanske något svartsjukedrama? Var/är han gift eller hur såg hans status ut så att säga?
Citera
2007-12-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Enligt polisen är mannen skadad i nacken men hans tillstånd ska vid 21-tiden vara stabilt efter operation.

Läraren överlever alltså, då lär det bara vara en tidsfråga innan gärningsmannen grips.

En parentes i sammanhanget, men som du märkt betyder inte "stabilt" att man överlever. Tillståndet kan vara "stabilt riktigt bra" eller "stabilt åt helvete", inte massa upp- och nergångar.
Citera
2007-12-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Jag tror nog inte på att han aktivt sökte upp offret. Jag kan föreställa mig att han studerar på universitetet och således hade skäl att vara där. Det är ju massor med människor i omlopp därute. Både sådana som arbetar eller läser där men även andra som inte ha några bara anledningar till att hänga där. Det händer då och då att vi har paranoida studenter och att någon av dessaskulle beväpna sig med en kniv under en period då paranoian förstärkts extra av exempelvis narkotika finner jag inte helt osannolikt. Jag tror att det rör sig om en sådan person och att just valet av offer var en slump eller ett infall. Offret fick ta rollen av något som förövaren hyste agg/rädsla inför och råkade helt enkelt vara på fel plats vid fel tillfälle. Överfallet verkar spegla ungefär samma rationalitet som exempelvis Anna Lindh-mordet. Som tidigare påpekats så hoppas jag dock att det finns någon form av förklaring.

Lite offtopic, men jag måste bara inflika att Anna Lindh verkligen inte blev mördad helt slumpvis. Mihajlovic hysste ju agg mot henne pga Nato-bombningarna mot Serbien och följde efter, väntade in henne osv.

Jag tror inte mordet på Deniz är nån slump heller, det finns (nästan) alltid ett motiv.

mvh AC
Citera
2007-12-12, 21:17
Medlem
sparkfots avatar
Finns killen kvar i stan och förutsatt att det inte var ett väl planerat mord av en smart snubbe, då finns han i varberga, vivalla, markbacken eller någonstans på väster. Kanske i brickebacken om han har någonstans att uppehålla sig där, det ligger ju väldigt lägligt till för universitetet. Inte så jättesvårt att ta sig från universitetet till brickebacken utan att stöta på allt för många människor(vittnen).
Citera
2007-12-12, 21:48
Medlem
Enligt en "nära vän" kommer Fuad aldrig mer att vakna. Han hålls vid liv av en respirator. Uppgift ifrån expressen.

http://orebro.expressen.se/nyheter/1...drig-att-vakna
Citera
2007-12-12, 22:11
Medlem
niklassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carreras
Enligt en "nära vän" kommer Fuad aldrig mer att vakna. Han hålls vid liv av en respirator. Uppgift ifrån expressen.

http://orebro.expressen.se/nyheter/1...drig-att-vakna

Riktigt tragiskt, undra hur de nu ska lyckas få tag i mördaren.
Citera
2007-12-12, 22:53
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasss
Riktigt tragiskt, undra hur de nu ska lyckas få tag i mördaren.

Tragiskt, ja!

Hur polisen nu ska få tag på mördaren? Ja, det är väl samma problem de har i alla mordfall.
Alltid jobbigt när offret inte kan berätta, men det är det som är grejjen med mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in