2007-12-11, 17:36
Medlem
Citat:
Överfallet skedde inomhus. Inga vittnen finns till händelsen. Gärningsmannen, som försvann springande från området, beskrivs vara cirka 175 centimeter lång, vältränad och iförd grå tröja.

Omkring en timme efter knivskärningen larmades polisen av personalen i en butik cirka tre kilometer från brottsplatsen.

- En man har kommit in, blodig på både byxor och tröja och han har fastnat på övervakningskamerorna. Vi håller på att kolla upp det där nu, säger Lindblad

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_677559.svd

Varför lägger dom inte ut hela signalementet!?

Ring gärna snuten, den som känner sig hugad. Det går definitivt att få ut fullständiga signalement från dom. Se denna post t ex:

Citat:
Jag kan bara säga att polisen delade medborgarnas frustration och det visade sig att jag haft rätt i mina misstankar att polisen velat ha gärningsmannens ansikte i tryck för hjälp att hitta den skyldige. Detta hade dom uttryckligen bett om berättade två oberoende polistjänstemän för mig. En av dem var Polisens presstalesman Torbjörn Karlsson som var minst sagt bedrövad över Nerikes Allehandas agerande. Han bekräftade även att NA hade fler bilder att tillgå som dom valde att inte publicera.

...

Med förhoppning att det kan hjälpa Närkepolisen i sitt arbete så kommer därför detta här:

- 170-175 cm lång
- Mörkhårig
- Pojkaktigt sydländskt utséende
- Kläder enligt bilden

http://sdblogg.se/2007/12/05/varfor-...taktsmannen-2/
Citera
2007-12-11, 17:40
Medlem
L0darens avatar
Kom dit 5-10 minuter efter det hänt, var 2-3 polisbilar samt 2 ambulanser där.
Polisen verkade rejält uppjagade, kan inte ha varit en snygg syn som mötte dem.
Citera
2007-12-11, 17:52
Medlem
spetznazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Kom dit 5-10 minuter efter det hänt, var 2-3 polisbilar samt 2 ambulanser där.
Polisen verkade rejält uppjagade, kan inte ha varit en snygg syn som mötte dem.

Vart i GiH-huset blev han nerstucken?
Citera
2007-12-11, 17:54
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Vart i GiH-huset blev han nerstucken?

vet ej
Citera
2007-12-11, 17:55
Medlem
jetsetwillys avatar
Från NA.se

"Enligt Örebropolisens presstalesman Torbjörn Carlson är offret i 40-årsåldern och anställd på universitetet.

Enligt ett pressmeddelande från Örebropolisen ska gärningsmannen och offret ha varit ensamma i GIH-huset när knivskärningen inträffade. Gärningsmannen ska ha sprungit därifrån i riktning mot Tybble."

Kan det vara någon som var missnöjd med sina betyg?
Citera
2007-12-11, 18:00
Medlem
spetznazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetsetwilly
Från NA.se

"Enligt Örebropolisens presstalesman Torbjörn Carlson är offret i 40-årsåldern och anställd på universitetet.

Enligt ett pressmeddelande från Örebropolisen ska gärningsmannen och offret ha varit ensamma i GIH-huset när knivskärningen inträffade. Gärningsmannen ska ha sprungit därifrån i riktning mot Tybble."

Kan det vara någon som var missnöjd med sina betyg?

Ensamma lär inte stämma då det är flera gymnastiksalar, lektionssalar samt ett gym i lokalen. Det enda stället jag kan tänka mig att dom kan ha varit ensamma på är i något av omklädningsrummen. Frågan är varför det blir knivslagsmål där inne?
Citera
2007-12-11, 18:06
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Ensamma lär inte stämma då det är flera gymnastiksalar, lektionssalar samt ett gym i lokalen. Det enda stället jag kan tänka mig att dom kan ha varit ensamma på är i något av omklädningsrummen. Frågan är varför det blir knivslagsmål där inne?
De kan väl ha varit ensamma i en föreläsningssal eller?
Citera
2007-12-11, 18:08
Medlem
L0darens avatar
han har eventuellt fastnat på en kamera i en butik 3 km bort, kan vara ICA Tybble.
Eftersom det inte finns några bra vittnen kan det vara viktigt för att identifiera honom.
Citera
2007-12-11, 18:09
Medlem
Citat:
han har eventuellt fastnat på en kamera i en butik 3 km bort, kan vara ICA Tybble.
Eftersom det inte finns några bra vittnen kan det vara viktigt för att identifiera honom.

Finns ju ingen chans att det är 3 km mellan GIH och Ica Tybble... 3 km så är man ju nere i stan.
Citera
2007-12-11, 18:13
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter
Finns ju ingen chans att det är 3 km mellan GIH och Ica Tybble... 3 km så är man ju nere i stan.

tänkte också det, men man vet inte hur noga de räknat.
kan vara någon butik längs norrköpingsvägen...en mack eller nåt
Citera
2007-12-11, 18:14
Medlem
spetznazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter

Eller om man åker åt andra hållet Konsum i Brickebacken
Citera
2007-12-11, 18:16
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Vad är det för en tjomme som går in i butiker med blodiga kläder? Han kan inte vara helt frisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in