2007-12-11, 18:22
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Jag tror du kommer vara facinerad bra länge.
Och du kommer att se den om och om igen bara
för att suga i dig feelingen.

Så jag borde se den igen alltså?
Citera
2007-12-11, 18:22
Medlem
Sälklubbarns avatar
Tycker det mesta med De Niro är överskattat. Även Deer Hunter.
Citera
2007-12-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Så jag borde se den igen alltså?

Inlägget var menat till trådskaparen i och för sig

Visst ska du se om den, du måste komma in i känslan.
Se den en kväll när du är riktigt utvilad och filmsugen.
För 3 timmar film med en nästan 1 timme lång
bröllopsscen tär på krafterna.

Lycka till och återkom gärna med tankegångar.
Citera
2007-12-11, 20:46
Medlem
plagueiss avatar
Det bästa med The Deer Hunter är hur de bygger upp filmen och karaktärna i långsamt tempo. Sen övergången från gamla till nya tillvaron är genial, hur karaktärna utvecklas genom filmens gång. The Deer Hunter är resan mellan en sån där före och efterbild på TV-shop.

Pricken över i:et som för mig gör The Deer Hunter 5/5 är Cavatina, den är verkligen perfekt för den här filmen lite som The Godfather Theme är för Gudfadern. Sen skådespeleri verkligen på topp topp. Enligt mig så har Robert de Niro aldrig varit bättre än denna film, här får han spela ut alla känslor och som han gör det. Hans samspel Meryl Streep i denna film får mig gråta av bra skådespeleri.
Citera
2007-12-11, 20:51
Medlem
Läskigs avatar
Grym film, fast brölloppet känns lite långdraget, den delen av filmen är viktig för filmen framförallt för att man ska komma in i det personerna och tempot, men nu när jag sett filmen några gånger händer det allt som oftast att jag snabbspolar genom vissa delar där...
Citera
2007-12-11, 20:57
Medlem
D3ath-D3alers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Vad gillar du annars för goda filmer?

Kan vara allt från Sagan om ringen, The man from earth, terminator 2, Full metal jacket, Rescue dawn, Black hawk down osv osv... Kan se nästan alla sorters filmer och det finns som sagt mycket att uppskatta i alla klasser men jag anser att Deerhunter är en seg mörk tråkig film.
Citera
2007-12-11, 21:11
Medlem
Duderinos avatar
När jag såg den första gången var jag runt 13 år och väntade mig en häftig jaktfilm ala Rambo, snacka om att jag blev besviken. När jag tänker efter så har jag nog aldrig sett om den, har ju hänt en del med filmsmaken sen dess så det är väl dags snart.
Citera
2007-12-11, 21:12
Medlem
RyanGiggss avatar
Jag tycker att den är rätt tung och jag kan inte se den om jag verkligen inte känner för att se just den filmen, men jag älskar den och den är bland mina favoritfilmer genom alla tider men jag kan inte se den när som helst.
Citera
2007-12-11, 21:16
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Gör inte Ronny Jönsson en ganska rättvis redovisning och recension av filmen?
Citera
2007-12-11, 23:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket bra film, en klassiker. Dock är den gjord för en fullvuxen publik, så muppar som väntar på att Bruce Willis och Ben Affleck ska komma in och kasta handgranater får vänta länge. Deer Hunter handlar om människor, inte om krig, eller jakt, eller rysk roulette.

Bäst i filmen är inte De Niro, utan Christopher Walken IMO. Kolla in scenerna när han är på krigssjukhuset i 'Nam... det kan man kalla skådespeleri. Han fick för övrigt en Oscar för sin insats.

"No means no"

- F.G
Citera
2007-12-11, 23:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Deer Hunter har ett för amerikansk film ovanligt perspektiv eftersom den handlar om industriarbetare. Jag kan inte påminna mig många amerikanska filmer inom någon genre som handlar om "vanligt folk". Man skulle kunna tro att merparten av amerikanarna jobbar med juridik, media, som poliser eller företagsledare eller eventuellt som framgångsrika kriminella om Hollywoodfilmerna ska ses som representativa.

På 70-talet gjordes väldigt många "blue collar"-filmer i USA, som en del av det s k New Hollywood. Kolla in "Slagskott" med Paul Newman, första timmen av den filmen påminner väldigt mycket om stämningen i början av Deer Hunter.

- F.G
Citera
2007-12-11, 23:32
Medlem
Trumpeters avatar
Mycket bra film. Rekommenderas till dem som inte sett den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in