2007-12-11, 13:41
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
"Only 2 left in stock--order soon (more on the way)."

Ska du inte ha den då?
Citera
2007-12-11, 13:53
Medlem
D3ath-D3alers avatar
Jag har ganska god filmsmak och kan uppskatta filmer som är både djupa och filmer som är rena hack´n slash, men Deerhunter var ta mig fan något av det mest långdragna och tråkiga skit jag någonsin skådat, var tvungen att intala mig själv att jag måste fortsätta se på den, alla säger ju att den är skitbra! Kom igen den blir säkert bra snart, nu då? Ehh nä vafan nu har det gått 2 timmar och rullen är fortfarande en seg skitfilm... jaha så var den slut och det hände typ inte ett piss
Citera
2007-12-11, 14:03
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3ath-D3aler
Jag har ganska god filmsmak och kan uppskatta filmer som är både djupa och filmer som är rena hack´n slash, men Deerhunter var ta mig fan något av det mest långdragna och tråkiga skit jag någonsin skådat, var tvungen att intala mig själv att jag måste fortsätta se på den, alla säger ju att den är skitbra! Kom igen den blir säkert bra snart, nu då? Ehh nä vafan nu har det gått 2 timmar och rullen är fortfarande en seg skitfilm... jaha så var den slut och det hände typ inte ett piss

Vad gillar du annars för goda filmer?
Citera
2007-12-11, 14:06
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
Filmen har en helt egen klass för sig, kan inte komma på nån liknande film som efterliknar denna och håller samma standard, även fast den är från 78 så är den så sjuuukt välgjord.

Det är väl ändå ett kvalitetsmärke att den gjordes på 70 talet?
Citera
2007-12-11, 14:08
Medlem
Jag tror jag har sett filmen 20 gånger. Jag tröttnar aldrig.
Otroligt bra skådespeleri främst av Robban De Niro.
Filmen flyter på i hyffsat långsamt tempo men det mår man bra av.

Sen tror jag många håller med mig att en av filmhistoriens
obehagligaste filmscener är när de spelar rysk roulette
i vietnamesernas fångläger.

Avataren min är tagen från filmen. Men det ser ni väl
Citera
2007-12-11, 14:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Kan förstå att den väckte stor kontrovers då den målar upp en rätt så transparent bild av kriget, sett endast ur jänkarnas ögon. Personligen gör mig ingenting. "I LOVE YOU BABY"-scenen när grabbarna lirar biljard ger mig gåshud
Citera
2007-12-11, 14:50
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
en av filmhistoriens
obehagligaste filmscener är när de spelar rysk roulette
i vietnamesernas fångläger.

Jadu, den ger mig "the chills". Att vara så i den situationen får det nästan att vridas i magen på en.
Citera
2007-12-11, 14:51
Medlem
FNyxas avatar
En odödlig scen:Soldaten(green beret)står i baren.Fuck it!!!!
Citera
2007-12-11, 14:58
Medlem
inkvisitivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3ath-D3aler
Erm, du säger sig har god film smak men tycker att Deerhunter är tråkigt?!? Kanske "Teletubbies inta stan" eller "Transformers" är nåt i din stil då?
Citera
2007-12-11, 15:54
Medlem
Illbittings avatar
Som jag sa tidigare, jag får fan rejäl gåshud när den lilla knubbisen börjar lira på pianot när dem kommit hem från en lyckad jaktresa (innan de drar till djungeln). Vill gärna veta vilken melodi det är, så euforisk som den är.
Citera
2007-12-11, 18:19
Medlem
h8_religions avatar
En helt OK film, främst skådespeleriet och 70-tals-känslan, dock ingen jag blev speciellt berörd av. Kan självklart tänka mig att jag har missat hela budskapet (någon som vill förklara lite mer utförligt hur ni andra uppfattade det?), men jag fattar ärligt talat inte vad det var för obehagligt med den där rysk-roulette-scenen i fånglägret? Ok att man självklart inte skulle vilja vara i samma sits, men så är det ju med många filmscener. :P
Citera
2007-12-11, 18:20
Medlem
Jag tror du kommer vara facinerad bra länge.
Och du kommer att se den om och om igen bara
för att suga i dig feelingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in