2007-12-10, 17:54
Medlem
Ja som att det bara är i borlänge det är stökigt efter krogstängning hallå

Nästan varje gång krogen stänger så är det nån form av bråk. Men det är det ju överallt har varit på flera krogar i sverige och bråk i samband med krogbesök och alkohol kommer man inte ifrån finns överallt...

Ett stort problem är ju att donken har öppet till 3 för tok för länge är alltid bråk där, fulla männsikor som är hungriga samlas på ett ställe folk som haft en dålig natt på krogen har ett paradis med folk han kan få utt sin ilska på kankse. Men tragiskt det som hände gick själv i samma skola som han.Lider med er anhöriga
Citera
2007-12-10, 18:30
Medlem
Purklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYourself
Det var Andreas Wikblad som högg ner Jocke, vet ej varför, vet ej vilka dom är, bryr mig inte heller.

Det var lite onödigt av han at hugga ner denne person, eftersom han nu mår dåligt av det, idiotiska impulser.

han hette inte Andreas Wikblad.
Citera
2007-12-10, 23:20
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus6668
Ja som att det bara är i borlänge det är stökigt efter krogstängning hallå

Nästan varje gång krogen stänger så är det nån form av bråk. Men det är det ju överallt har varit på flera krogar i sverige och bråk i samband med krogbesök och alkohol kommer man inte ifrån finns överallt...

Det hade GIVETVIS varit helt onödigt att skriva mitt inlägg om jag inte tyckte att det var MER jävulskap i Borlänge än i andra orter. Det trodde jag att alla fattade.

Citat:
Ursprungligen postat av mackapär
Klart det har blivit ett råare klimat allmänt i sverige pga olika faktorer. Men jag har inte upplevt det värre i Borlänge än på någon av de andra platserna jag bott eller vistats i.

Det har jag. Aldrig varit med om en stad där smockan, eller snarare den oprovocerade misshandeln, hänger i luften hela tiden som i Borlänge. Kan vara tillfälligheter, men många jag pratat med säger samma sak. Måhända lugnade det ner sig ett tag när Familjen försvann, men en ny generation gansters är på gång. Läs t ex tråden om Peace & Love här på FB. Många där som aldrig varit med om en så otrevlig festival.

Nytt knivdåd ikväll. I Jax denna gång. http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle260101.ece
Citera
2007-12-11, 00:05
Medlem
mackapärs avatar
"Upprörda vänner och familjemedlemmar samlades vid ambulansen som den skadade leddes in i."

Låter som den skadade är arab eller Somalier, antagligen någon grannfejd eller familjebråk. Tråkigt i vilket fall när du och andra borlängehatare får mer vatten på sin kvarn.

Ja jag tycker det är konstigt att du attackerar peace and love också . det är bara på flashback jag har hört negativa kommentarer om festivalen, överallt annars är det bara lovord och positiva reflektioner. Antar att du inte ens var där för att få dig en egen bild.

Vad regionen behöver är mer och bättre samarbete. Särskilt mellan falun/borlänge. Nu finns det rivalitet på många sätt som ingen tjänar på.
Citera
2007-12-11, 15:52
Medlem
Karnevalens avatar
Lite off men.

Jag förstår inte varför alla ska jämt och ständigt kasta skit på Borlänge. Jag har bott här i hela mitt liv, och det är så mycket som inte stämmer på allas påstånde. Att man inte kan gå ut utan att bli nedslagen bla bla bla.

Hur skönt som helst här i jämförelse med massa andra skit städer som finns där ute
Citera
2007-12-11, 18:49
Medlem
Det är ju en klassisk "bruksort"... Och vi alla vet ju vad det är för slags mentalitet i sådana.......
Citera
2007-12-11, 19:54
Medlem
Vad heter snubben nu då? han blev tydligen häktad idag.
Citera
2007-12-11, 20:14
Medlem
Jag är ute och festar i Borlänge i stort sett varje helg, åtminstone sommarhalvåret, varken jag eller 99% av mina vänner har någonsin blivit nerslagen eller rånad. Visst är det väl bråk vid krogstängning då och då, men jag upplever det inte som mer än i någon annan stad.
Angående Peace and Love så såg jag inte ett enda bråk under hela festivalen och jag tycker alla var väldigt trevliga.

Folk borde inse att staden är inte Borlänge är inte likadant nu som under 80-90-talet.

Att den är lite sömnig är en annan sak
Citera
2007-12-12, 02:21
Medlem
EvelKnievels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelKnievel
Som någon sa, bokstavsbarn, mobbad i skolan och som jag fattat det kom han från trasiga hemförhållanden. Inte helt hundra på att det är den jag tänker på dock. Offret vet jag inget om.
Det var inte den jag tänkte på så glöm bort mitt tidigare inlägg. Jag blev informerad av en dålig källa. För övrigt är väll Borlänge som vilken tråkig industristad som helst. Ingen kriminalitet att hänga i julgranen längre heller.
Citera
2007-12-12, 03:00
Medlem
666_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leinad82
Vad heter snubben nu då? han blev tydligen häktad idag.

Samma efternamn som en känd svensk skidåkerska som är född den 15:e november 1970

Killen som blev mördad bodde vad jag hört tydligen ute i Gustafs. Stämmer det?

Första inlägget! Wohoo
Citera
2007-12-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666_
Samma efternamn som en känd svensk skidåkerska som är född den 15:e november 1970

Första inlägget! Wohoo

stämmer bra det, båda dina påståenden.
edit: eller ja, han flyttade tydligen in till borlänge veckan innan han dog

välkommen till fb förresten
Citera
2007-12-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666_

Första inlägget! Wohoo

Det var inte Pernilla Wiberg som åsyftades då för hon är född 15 Oktober 1970 enligt Wiki....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pernilla_Wiberg

Då fortsätter vi med gissningsleken då, vem är född 15 Nov. 1970, hmm....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in