Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Jag har spenderat en del tid i Borlänge och det finns få ställen där jag mer ogärna befinner mig vid krogstängning, än i trakterna kring gågatan som går genom Borlänge. Möjligt att det går i perioder och att det ibland är lugnare, men jag har då aldrig varit med om så otäck stämning som det är där. Ligistgängen håller staden i ett järngrepp och det är rena tillfälligheter vem som blir misshandlad och vem som inte blir det. I utkanterna av stadskärnan är det väldigt poppis med personrån av ensamma hemvandrare.
En värre rövarhåla en Borlänge tror jag inte finns i Sverige.
Jag är uppväxt här och har valt att flytta tillbaka, har bott här i 2 år nu, bor centralt är ut en del och varken under uppväxtiden eller när man varit hem på besök eller sen jag kommer tillbaka har jag upplevt ngt av vad du säger. Känner ingen som blivit rånad eller misshandlad. Och om det nu är så , varför anmäls inte händelserna? För hade de gjort det hade det ju märks i statistiken. Men jag kanske bara är i rätt åldersgrupp eller har haft tur.
Klart det har blivit ett råare klimat allmänt i sverige pga olika faktorer. Men jag har inte upplevt det värre i Borlänge än på någon av de andra platserna jag bott eller vistats i.