2007-12-08, 08:40
Medlem
substitutes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1423638.ab
http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle259320.ece

Citat:
En man i 20-årsåldern knivskars till döds utanför köpcentret Kupolen i Borlänge i natt.
En jämnårig man har gripits misstänkt för dådet.
- Offret knivhöggs i bröstet, säger Lars-Åke Lindman, vid polisen i Dalarna.
Knivskärningen skedde utanför McDonalds-restaurangen i gallerian Kupolen i natt. Enligt vittnen började de två männen att bråka. Plötsligt tog den ene fram en kniv och högg sin motståndare i bröstet.

Klockan var 02.22 när polisen larmades om händelsen.
– Vi fick in ett samtal om att det låg en livlös man utanför köpcentret. Ambulans kallades till platsen. Mannen dog på väg till sjukhuset, säger Lars-Åke Lindman, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna.

Strax efter knivdådet greps en man i 20-årsåldern.
- Han är känd av polisen sedan tidigare, säger Lars-Åke Lindman
Polisen har förhört fyra personer men enligt Lindman är det oklart om det finns några vittnen till själva knivskärningen.
Brottsplatsen spärrades av och en teknisk undersökning genomfördes.

Någon som vet mer om detta uppe i Dalarna?
Citera
2007-12-08, 11:18
Medlem
mackapärs avatar
Läskigt det där, krogarna stänger 2 och det brukar befinna sig rätt mycket folk på mcdonalds vid den tiden. Olyckligt träffat när det räckte med ett knivhugg.
Citera
2007-12-08, 11:43
Medlem
pikzels avatar
Jag vill veta vem som blev mördad och vem som högg. Se så, skvallra på nu!
Citera
2007-12-08, 12:25
Bannlyst
Jag har ingen direkt nyhet, men jag såg att tråden inte innehöll den egentliga åldern på männen, förövaren var 19 och offret 21 enligt svt.
Citera
2007-12-08, 13:12
Medlem
statoil^s avatar
Ursäkta men vilka rikspuckon det finns i landet. Nu ska jag inte dra Borlänge över en kam, men det här är en av alla anledningar till att jag aldrig vill bo i Borlänge.

Fast den tyngsta anledningen är väl hur staden är - tråkig.
Citera
2007-12-08, 13:56
Medlem
mackapärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Ursäkta men vilka rikspuckon det finns i landet. Nu ska jag inte dra Borlänge över en kam, men det här är en av alla anledningar till att jag aldrig vill bo i Borlänge.

Fast den tyngsta anledningen är väl hur staden är - tråkig.

Du är skapligt off topic. Det där hade kunnat hänt precis var som helst. Till och med i din lilla prettostad. Var väl inte längesedan någon blev ihjälslagen där.
Citera
2007-12-08, 13:57
Medlem
Helt sjukt detta! Känner offret i frågan, ( Med respekt av offret och hans familj så tänker jag inte lämna något namn). Världens snällaste kille och har aldrig gjort nån en fluga förnär och så händer detta. USCH vilka sjuka människor det lär finnas där ute som gör en sådan sak mot en sån snäll kille. Man blir chokad över dagens samhälle.
Citera
2007-12-08, 13:59
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungRbarth
Helt sjukt detta! Känner offret i frågan, ( Med respekt av offret och hans familj så tänker jag inte lämna något namn). Världens snällaste kille och har aldrig gjort nån en fluga förnär och så händer detta. USCH vilka sjuka människor det lär finnas där ute som gör en sådan sak mot en sån snäll kille. Man blir chokad över dagens samhälle.

Tack för info! Har du någon aning om vad som utlöste bråket?
Citera
2007-12-08, 16:14
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tack för info! Har du någon aning om vad som utlöste bråket?

FJ initialer på den mördade
AW på mördaren.

vet dock ej vad som utlöste det :/
Citera
2007-12-08, 16:23
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaxXz
FJ initialer på den mördade
AW på mördaren.

vet dock ej vad som utlöste det

Tack! här kommer lite uppdaterad info som jag hittade nyss.

Citat:
Enligt uppgifter till Dalarnas Tidningar har bråket börjat inne på restaurangen med hetsig ordväxling. Offret lämnade restaurangen för att slippa bråk men blev ifattsprungen av 19-åringen som då högg honom i bröstet med en kniv.

21-åringen var så svårt skadad att han avled i ambulansen på väg till Falu lasarett. Offret är inte känd av polisen sedan tidigare.

Vid 04.30 förhördes vittnen till mordet på polistationen i Borlänge och en teknisk undersökning av brottsplatsen har gjorts under lördagen.

Den misstänkte 19-åringen mår, enligt uppgift, väldigt dåligt och har ännu inte kunnat förhöras av polisen.
Citera
2007-12-08, 16:25
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tack! här kommer lite uppdaterad info som jag hittade nyss.

Okej , låter ju jävligt idiotiskt att han ska springa ikapp.
Men föga förvånande...
Citera
2007-12-08, 16:50
Medlem
Från ovanstående länk till Dalarnas Tidning så läser man att "den misstänkte 19-åringen mår väldigt dåligt och har ännu inte kunnat förhöras av polisen". Ja, hur dåligt mår inte offret då

Det är ju så dags att komma på vad man egentligen har gjort i efterhand. Vilka idioter det finns! Och vad mera, eftersom han ju "bara" är 19 år så lär han väl inte få något straff som känns heller. Man blir bara ledsen...

Men iaf, berätta nu lite mer om mördaren, vad han gjort tidigare och hur grym och galen han är och så. Lite intressant skvaller livar alltid upp. Offret var säkert en snäll kille. Det brukar offer ju oftast vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in