Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-04, 19:44
  #1
Medlem
Hej,

Har S-Video ut på min dator, 7-pins. Har därför köpt en 7-pins S-video till Scart för att koppla in i min TV. MEN, när jag kopplar ihop datorn och TVn så överförs ingen signal alls. Min tv är en gammal bildrörstv med platt skärm, alltså tjock men platt yta där bilden visas. Jag har testat massor med olika inställningar, G-pal o allt vad de heter men inget fungerar.

Nån som vet varför?

Mvh
Citera
2007-12-04, 19:52
  #2
Medlem
Doxologys avatar
Titta noga om ingen liten "pigg" har böjt sig. Detta hände med min kabel men tog en gaffel och åtgärdade problemet. Du väljer väl att "Clone" bilden?
Citera
2007-12-04, 20:11
  #3
Medlem
tvcasualtys avatar
Dum fråga kanske, men du har defacto aktiverat två bildskärmar på din dator och valt rätt kanal på tv'n hoppas jag?
Citera
2007-12-04, 20:32
  #4
Medlem
Citat:
Dum fråga kanske, men du har defacto aktiverat två bildskärmar på din dator och valt rätt kanal på tv'n hoppas jag?
ja, jag har aktiverat två skärmar, det kommer även lite brus från högtalarna på TVn. Vet även att det är rätt kanal då det är dden kanal mitt PS2 normalt sett ligger på.

Citat:
Titta noga om ingen liten "pigg" har böjt sig. Detta hände med min kabel men tog en gaffel och åtgärdade problemet. Du väljer väl att "Clone" bilden?
Ok, ska kolla det återkommer med svar snart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback