Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-04, 12:02
  #1
Medlem
Jag funderar pa att plugga pa DVS i Kista.
Ar det nagon som laser dar? Hur upplever du det?

jag ar inte intresserad av "studentgrejen" men overaller med allt vad det innebar.

Hur ar det att lasa i Stockholm?
Manga sager att det ar svarare att fa ett socialt liv i Sthlm eftersom det mest ar stockholmare som pluggar dar och de redan har ett socialtumgange. Iofs ar jag ju inte socialt stord men det ska vara lattare att bli tat med folk i Uppsala/Lund eftersom fler fran hela landet pluggar dar... har jag hort..

Nagon som laser "marknadskommunikation och it"? Leder den utbildningen till jobb?
Citera
2008-08-24, 11:28
  #2
Medlem
Jag ska börja plugga där imorgon, ska dessutom läsa programmet du frågar om: Marknadskommunikation och IT. Tyvärr så har jag inte börjat ännu, som sagt, och kan därför inte uttala mig om det.
Men jag kan säga att jag kollade upp programmet väl innan jag började. Det jag vet är följande:
1. Första året läser man på DSV, bara "IT" delen av linjen. Kursen som IT- och Kommunikationsvetenskap, Programmeringsvetenskap. Jag är själv inget proffs på något av detta, och troligtvis vill jag inte jobba 100% med detta heller, men inom ett ämne som just marknadskommunikation där stora delar innefattar programmerings-kunskaper, bild-redigeringskunskaper etc. är det bra att ha.
2. År 2 läser man endast marknadskommunikation på SU i Frescati (stora SU). Efter att ha kollat runt både på internet, men även vänner som jobbar inom marknads, så säger dom flesta att SU har antingen den bästa, eller en av de bättre marknadskomm. utbildningarna. Anledningen verkar vara för att man lär sig djupgående och applicerbar kunskap, inte bara ytligt. Något som gjorde att jag fastnade var att dom inte bara använder egna föreläsare, utan tar in föreläsare från bl.a. Berghs och HHR.
3. Sista året blandar man de två, och jobbar i olika projekt verkar det som. Vet ganska lite om detta.
4. Det är ganska enkla intagningspoäng. Tror att lägsta HP-resultat i år var 1.3 eller nåt, vilket är lite konstigt. Chansar på att detta är pga. att den är ganska nystartad.

Detta är väl ungefär det som jag hittat om linjen, och vad som fick mig att välja den. Men, som sagt, har inte börjat ännu, så vi får väl se hur den är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback