2007-12-28, 02:06
Medlem
ser kul ut, skulle vilja testa. Men är det ett tidskrävande spel? Har inte SÅ jättemycket tid på mig just nu mellan jobb och studier, men om det går liksom att logga in bara några minuter varje dag och göra sin grej så kör jag gärna.
Citera
2007-12-28, 02:22
Medlem
Jag eftersöker en riksbank eller en privat bank som kan tillhandahålla guld i stora mängder.
I dessa tider är det oförskämt dyrt att starta företag, privatpersoner som är rikare än regioner inte har råd att starta företag.
Nä fram med en bank och låt oss starta upp nya företag
Citera
2007-12-28, 02:42
Bannlyst
Vore även trevligt om det blev klart kostsammare med mediakanaler - samt någon mediaombudsman som kunde straffa överträdelser.
Just nu bajsar exempelvis FB HATE ut rena nonsensartiklar som bara bygger på halvhjärtade försök till komik.

Egentligen inget fel i det, men när hela listan är fylld av nonsensartiklar kommer det på sikt att göra att hela mediadelen prioriteras bort - vilket vore synd.
Citera
2007-12-28, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 940in
Jag prenumerar på din tidning men det gör ingen skillnad alls för mig, ser inte uppdateringar eller något

Tycker hela den delen verkar ganska ogenomtänkt.
Subskribers ska ju givetvis ha sina nyheter i första hand från vad dom prenumererar på, vilket dom rimligen kanske betalar 1 krona i veckan för eller något sånt.
Sen ska det så klart även finnas en annan marknad där man antingen kan gratisläsa eller pay-per-view så att säga, men i så fall löjligt lite.

Systemet som råder nu gör ju att en väldigt bra artikel som i verkligheten skulle ha stort genomslag kan få oerhört få läsare om det postas många artiklar ungefär samma tid på dygnet.
Det suger faktiskt.

Sen finns det ingen ekonomisk vinning för en bra produkt.
Inte någon ekonomisk förlust för en usel produkt.

Därmed blir tidningarna bara som ett klotterplank, eftersom i princip var tredje användare har en egen tidning.

Nej, förena det med kostnader och låt folk skicka in insändare eller annonser mot en liten betalning istället.
Citera
2007-12-28, 03:04
Medlem
Buttersss avatar
detta låter skojj!

någon som har lust å skicka en invite till "perkele"? snällaaaaa för sweden ffs
Citera
2007-12-28, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
detta låter skojj!

någon som har lust å skicka en invite till "perkele"? snällaaaaa för sweden ffs

Tror inte det är ett problem, om du tar det i request-tråden.
Citera
2007-12-28, 03:16
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Tycker hela den delen verkar ganska ogenomtänkt.
Subskribers ska ju givetvis ha sina nyheter i första hand från vad dom prenumererar på, vilket dom rimligen kanske betalar 1 krona i veckan för eller något sånt.
Sen ska det så klart även finnas en annan marknad där man antingen kan gratisläsa eller pay-per-view så att säga, men i så fall löjligt lite.

Systemet som råder nu gör ju att en väldigt bra artikel som i verkligheten skulle ha stort genomslag kan få oerhört få läsare om det postas många artiklar ungefär samma tid på dygnet.
Det suger faktiskt.

Sen finns det ingen ekonomisk vinning för en bra produkt.
Inte någon ekonomisk förlust för en usel produkt.

Därmed blir tidningarna bara som ett klotterplank, eftersom i princip var tredje användare har en egen tidning.

Nej, förena det med kostnader och låt folk skicka in insändare eller annonser mot en liten betalning istället.
Medhåll! Hela mediabiten behöver en rejäl uppfräschning. Man ska kunna tjäna pengar på sin tidning och som med allt annat så behövs det funktionen för att helt enkelt lägga ner sin tidning.

Nu svämmar köp-företag-sidan över med gamla ogenomtänkta tidningsstarter.
Citera
2007-12-28, 03:20
Medlem
Håller med om att mediabiten är relativt värdelös. Creds till dig robinho82 för att du skriver riktiga och genomtänkta artiklar.
Citera
2007-12-28, 03:22
Medlem
Buttersss avatar
meh jag vill också spelaaaaaaaa, verkar vara skitskojj! kan man komma långt med militären? vill vara renodlad militär..
Citera
2007-12-28, 03:27
Medlem
Järvs avatar
Eeey grabbar, jag har just köpt ett hus! Inflyttningsfest ikväll hos Johannes Koskinen!
Citera
2007-12-28, 03:37
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Järv
Eeey grabbar, jag har just köpt ett hus! Inflyttningsfest ikväll hos Johannes Koskinen!
Jag kommer!
Citera
2007-12-28, 05:24
Bannlyst
Flahsback hospital behöver 10 guld för att uppgradera till Q2, donationer mottages tacksamt..

För övrigt är första Sjukhuset klart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in