Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-19, 07:08
  #10033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Ja, fast huvudsaken var väl att det handlade om burkar med äkta Rivotril, faktiskt producerade av Roche?

Dom hette iktorivil bara inte rivotril
Citera
2021-10-19, 07:08
  #10034
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Menar rivotril från galenika.
Men du skrev ju "Minns dom burkarna också, Roche."?
__________________
Senast redigerad av Tjackmoster 2021-10-19 kl. 07:11.
Citera
2021-10-19, 07:09
  #10035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Men du skrev ju "Minns dom burkarna också, Roche."?


Ja, dom burkarna jAf pratar om var från Roche
Citera
2021-10-19, 07:11
  #10036
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Ja, dom burkarna jAf pratar om var från Roche
Förvirringen verkar vara total här. Vad jag ville säga med mitt inlägg var bara att jag inte delar erfarenheten att det är något enormt "tryck" i definitivt Roche-tillverkade Rivotril 2 mg (eller Iktorivil, vad spelar namnet för rolll?) som håller en i ångestfri i flera dagar. Galenika och fake-Roche hör inte hit.
Citera
2021-10-19, 07:13
  #10037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Förvirringen verkar vara total här. Vad jag ville säga med mitt inlägg var bara att jag inte delar erfarenheten att det är något enormt "tryck" i definitivt Roche-tillverkade Rivotril 2 mg (eller Iktorivil, vad spelar namnet för rolll?) som håller en i ångestfri i flera dagar. Galenika och fake-Roche hör inte hit.


De jag menade var att idag finns bara rivotril från galenika, inte som förut när det fanns iktorivil från Roche, små glasburkar
Citera
2021-10-19, 07:19
  #10038
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
De jag menade var att idag finns bara rivotril från galenika, inte som förut när det fanns iktorivil från Roche, små glasburkar
Ja, det förstod jag. Men du beskrev att på den tiden då man fortfarande kunde få tag i Rivotril i glasburk (jag minns själv att jag när jag fortfarande bodde i Sverige en gång lyckades få tag i en burk med Roche-Rivotril från Ungern som 20-åring eller något, härliga tider på sätt och vis) så kunde du ta en sådan tablett på 2 mg och vara ångestfri i flera dagar.

Jag svarade då att jag nu i dagsläget får tag i Roche-tillverkade 2 mg Rivotril som kommer från läkare och apotek i ett rikt västland (dvs. jag vet att de är äkta). Och att jag definitivt inte blir ångestfri i flera dagar av en sådan tablett, medan andra bensodiazepiner fortfarande fungerar i rätt rimliga doser. Det är min erfarenhet, att det däremot fungerade (respektive fungerar, om du förhoppningsvis får jag i riktiga Roche-Rivotril igen) för dig är bara bra.
Citera
2021-10-19, 07:22
  #10039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Ja, det förstod jag. Men du beskrev att på den tiden då man fortfarande kunde få tag i Rivotril i glasburk (jag minns själv att jag när jag fortfarande bodde i Sverige en gång lyckades få tag i en burk med Roche-Rivotril från Ungern som 20-åring eller något, härliga tider på sätt och vis) så kunde du ta en sådan tablett på 2 mg och vara ångestfri i flera dagar.

Jag svarade då att jag nu i dagsläget får tag i Roche-tillverkade 2 mg Rivotril som kommer från läkare och apotek i ett rikt västland (dvs. jag vet att de är äkta). Och att jag definitivt inte blir ångestfri i flera dagar av en sådan tablett. Det är min erfarenhet, att det däremot fungerade (respektive fungerar, om du förhoppningsvis får jag i riktiga Roche-Rivotril igen) för dig är bara bra.


Aha då förstår jag tja va ju länge sedan och bland dom första gångerna jag tog benzo så kan ha att göra med det också. Men jag minns det som att dom var bättre än galenikas rivotril, vilket är det ända jag får tag på idag.
Citera
2021-10-19, 08:28
  #10040
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Ja, fast huvudsaken var väl att det handlade om burkar med äkta Rivotril, faktiskt producerade av Roche?

Men om jag inte misstolkar dig (eller du har misstolkat mig) så menar du att man borde förvänta sig att det är sämre tryck i Roche-tillverkade Rivotril från apoteket än i Roche-tillverkade Rivotril från svarta marknaden?
Det är nog sämre tryck på falska marknaden med all fejk som finns... Men om det är äkta SKA det vara samma tryck.
Citera
2021-10-19, 10:05
  #10041
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Det är nog sämre tryck på falska marknaden med all fejk som finns... Men om det är äkta SKA det vara samma tryck.
Exakt, och det är nog också samma tryck (i bemärkelsen mängd aktiv substans per tablett), bara att våra upplevelser/effekter av samma mängd klonazepam pga. olika hjärnkemi, metabolism, eventuellt typ av ångest (om det nu är vettigt att försöka skilja mellan olika typer på det sättet) är olika. Tyvärr i mitt fall.

Den beskrivning av Iktorivil som många har gett låter annars perfekt i mina öron - en benso som inte gör en ostadig eller får en att säga/göra bisarra saker, inte leder till (nämnvärd) toleransökning men som i bakgrunden maler ner ångesten. Under en tid tror jag den också fungerade så för mig, men på betydligt högre dagsdoser än 2-4 mg och då jag också kapat "toppar" med andra bensodiazepiner, antingen lorazepam eller bromazepam. Kanske är det bara det att jag just nu genomgår en särskilt allvarlig kris, och kanske var det så att jag vissa dagar då ångesten/stressen varit extrem gjorde alltför stor skada på min tolerans genom att ta stora mängder tabletter (inklusive Rivotril).
__________________
Senast redigerad av Tjackmoster 2021-10-19 kl. 10:11.
Citera
2021-10-19, 11:14
  #10042
Medlem
Tjackmosters avatar
Märkte först nu att jag svarat olika personer. Men men....
Citera
2021-10-19, 12:22
  #10043
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Minns dom burkarna också, Roche. Var jävlar i de tryck i dom om man jämnför med rivotril som typ bara finns idag. En sån 2 mgare höll en ångestfri i dagar.

det var dom burkarna jag köpte, det här var för över 3 år sedan... ja de va ett jävla drag i roches 2r...
Citera
2021-10-19, 12:26
  #10044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Märkte först nu att jag svarat olika personer. Men men....

De är jag som virrar till de, hade för mig att dom från Roche bara hette iktorivil inte rivotril men hade fel. Dom hade två cirklar och en 2a på en sida medans galenikas bara har en 2a.
__________________
Senast redigerad av blancotramco 2021-10-19 kl. 12:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback