2018-04-17, 18:20
Medlem
GrilladHundvalps avatar
Ah äntligen kan jag komma ur det förbannade flualpra-träsket, köpte på mig en burk rivosar nyss som jag får trappa ut mha.

Tror inte ni förstår hur skönt det ska bli att spola ner det där rävgiftet.

Börjar med 4mg om dagen, sen snabbt ner till 1mgx2ggr om dagen, sen snabbt ner till 0,5 x2 och sen sluta. Ev att jag behöver sänka doserna ytterliggare innan jag kliver av.
Citera
2018-04-17, 23:03
Medlem
Tänk på att ikto har rätt lång halveringstid och kan vara tung att trappa ned (halvera) på så fort. Samma med valium... Skulle föreslå att du växlar med typ 1mg alpra var 3e dag eller så för att döda den värsta ångesten men skippa ikton helt.

Citat:
Ursprungligen postat av GrilladHundvalp
Ah äntligen kan jag komma ur det förbannade flualpra-träsket, köpte på mig en burk rivosar nyss som jag får trappa ut mha.

Tror inte ni förstår hur skönt det ska bli att spola ner det där rävgiftet.

Börjar med 4mg om dagen, sen snabbt ner till 1mgx2ggr om dagen, sen snabbt ner till 0,5 x2 och sen sluta. Ev att jag behöver sänka doserna ytterliggare innan jag kliver av.
Citera
2018-04-18, 19:04
Medlem
Hej har tagit 300mg tram 4mg ikto 1 starköl, är det lungt att ta 2 st 10mg stilnoct mot kvällen?
Tog 1 tram och 2mg ikto vid 12 sen 2 tram och 2mg ikto vid 15:30 sen 1 öl vid 19, tänkte ta mina stilnoct vid 21
Tror själv att det är lungt men man vet aldrig orkar inte sitta och läsa på fass m.m. Har väldigt hög tolerans mot benz och tänkte inte ta nå mer öl.
Citera
2018-04-18, 20:37
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrykiller
Hej har tagit 300mg tram 4mg ikto 1 starköl, är det lungt att ta 2 st 10mg stilnoct mot kvällen?
Tog 1 tram och 2mg ikto vid 12 sen 2 tram och 2mg ikto vid 15:30 sen 1 öl vid 19, tänkte ta mina stilnoct vid 21
Tror själv att det är lungt men man vet aldrig orkar inte sitta och läsa på fass m.m. Har väldigt hög tolerans mot benz och tänkte inte ta nå mer öl.

Frågar du mig så är svaret ja
Mvh
Smoker
Citera
2018-04-18, 21:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrykiller

Ja det är lugnt. Men ta det lugnt i fortsättningen
Citera
2018-04-18, 22:15
Medlem
Tack för svar
Citera
2018-04-19, 02:14
Medlem
Sturm18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Klart man blir flöddrad om man knaprar 3 Xanor helt utan tolerans. 1 mg Ikto blir man inte flöddrad på, kanske lite på 2 mg om det är första gången. Skulle rekommendera 0,5-1,0 mg.

Kanske inte flöddrad, men effekten kommer ju vara mer än rent ångestdämpande. På två mg första gången blir man antagligen märkbart påverkad, med tanke på att han saknar tolerans så bör 0.25-0.5mg räcka gott och väl för att bli av med social fobi och/eller ångest. Ett mg kan vara nog så mycket för att stjälpa snarare än hjälpa en, speciellt om det är i samband med någon sorts studier eller annat där minnet kan vara bra att ha så opåverkat som möjligt..

Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Därför att jag utgick utifrån mina egna erfarenheter givetvis, och 1 eller 2 mg har jag aldrig blivit flöddrad på hur låg eller obefintlig tolerans jag haft. Att du sedan använder din bensodebut som ett argument mot min rekommendation är ju bara rentav dumt, eftersom 3 mg xanor definitivt slår på hårdare än en hel eller halv krysstvåa.

Men visst, man ska ta det lugnt. Så 0,5 mg kan jag väl hålla med om att man ska börja med.

Känns mer relevant att använda bensodebut som referenspunkt än ett dagligt bruk, börjar man dagen men ett-två mg klonazepam samtidigt som man studerar har man ju absolut tolerans till skillnad mot den här killen som inte har tolerans ö.h.t.
Och ja, 3mg xanor slår på hårdare än en halv eller hel krysstvåa men det går samtidigt ur systemet fortare. Klonazepam är enligt min erfarenhet och olika tabeller osv om ekvipotens minst lika potent som Alprazolam. Jag skulle rekommendera någon som tar benso utan tolerans i samband med studier att ta typ 5mg diazepam, kanske 10 på sin höjd. 10mg diazepam = 0.5mg alprazolam/klonazepam - både enligt erfarenhet och studier.

Äter du utan tolerans en krysstvåa för mycket kommer du bli rejält påverkad och du kommer att vara det ett par dagar också med största sannolikhet. Hellre för lite än för mycket när det gäller benso om man inte är ute efter att helt enkelt flöddra/flumma.

Synd att sjukvården är så restriktiv med benso, istället för att i princip inte skriva ut alls så hade det i min åsikt med fördel kunnat skrivas ut till fler med behov, och då t.ex oxazepam eller diazepam - istället för att vända sig till svarta marknaden som uteslutande består av klonazepam och alprazolam vilka är de starkaste som finns (nu räknar jag inte med RC eller exotiska benso så som triazolam).

Känner man av någon effekt förutom anxiolytisk har man ätit för mycket egentligen, känner man inte av någon effekt alls har man med största sannolikhet ätit för mycket... Speciellt om man äter dessa potenta preparat med doseringsråd från ett drogforum.

Det finns en anledning till att Xanor finns i beredningar ner till 0.25mg, och Iktorivil 0.5mg med brytskåra liksom... Liksom 2mgs-Stesolid så är det knappast så att de skrivs tillverkas och skrivs ut i sådana doser för att de är verkningslösa.
Citera
2018-04-20, 02:54
Medlem
FrankTheMans avatar
Blev riktigt skön på 16mg roche 2 och två folköl och några spliffar, rekommenderar verkligen, behöver inte vara så höga doser om man inte är tolerant.
Citera
2018-04-21, 17:34
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan
Blev riktigt skön på 16mg roche 2 och två folköl och några spliffar, rekommenderar verkligen, behöver inte vara så höga doser om man inte är tolerant.

Idiot. Klart som fan man inte rekommenderar 16 mg Klonazepam. Det motsvarar enligt vissa listor 32 st 10 mg Diazepam. Det är enormt mycket och sitter i många dagar. Tar du igen sen inom låt säga 3-4 dagar så rör du dig sakta mot ett beroende. Utöver då sllt dumt man kan få för sig av sådana doser. Plus då två enheter alkohol. Fullkomligt ansvarslöst att på något sätt rekommendera det.

Jag rekomenderar att börja med 0,25 - 0,5 mg. Max 1 mg, och sen efter 2 timmar kan man eventuellt fylla på med 0,25 - 0,5 mg upp till kanske max 2 mg. Mer än så ger inte så mycket mer. 10 Ikto är inte mycket mer än 5 Ikto i upplevelse förutom att man ackumilerar en jävla massa i kroppen som ökar möjligheten för beroende, ökar toleransen, sitter i länge och ökar risken att göra dumheter.

Håll er lågt för helvete.
Citera
2018-04-22, 11:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Idiot. Klart som fan man inte rekommenderar 16 mg Klonazepam. Det motsvarar enligt vissa listor 32 st 10 mg Diazepam. Det är enormt mycket och sitter i många dagar. Tar du igen sen inom låt säga 3-4 dagar så rör du dig sakta mot ett beroende. Utöver då sllt dumt man kan få för sig av sådana doser. Plus då två enheter alkohol. Fullkomligt ansvarslöst att på något sätt rekommendera det.

Jag rekomenderar att börja med 0,25 - 0,5 mg. Max 1 mg, och sen efter 2 timmar kan man eventuellt fylla på med 0,25 - 0,5 mg upp till kanske max 2 mg. Mer än så ger inte så mycket mer. 10 Ikto är inte mycket mer än 5 Ikto i upplevelse förutom att man ackumilerar en jävla massa i kroppen som ökar möjligheten för beroende, ökar toleransen, sitter i länge och ökar risken att göra dumheter.

Håll er lågt för helvete.

Nu framgår det ju inte om det var första gången FrankTheMan tog Ikto, eller benso över huvud taget. I såna fall var det riktigt idiotiska mängder plus att man aldrig ska blanda med alkohol.
Jag tycker att 2 mg är en bra startdos. Så mkt tog jag första gången jag testade Iktorivil och hade innan dess bara stoppat i mig ganska låga doser Stesolid. Och jag tyckte att 2 mg gav ganska klen effekt minns jag
Citera
2018-04-23, 04:25
Medlem
En annan fråga. Om man har tagit en övermänd Iktorivil i samband med avtändning från CS, bör man då göra någon lättare form av nedtrappning med några dagars mellanrum för att slippa t.ex. irritation, depression och sömnsvårigheter?
Citera
2018-04-23, 16:42
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nu framgår det ju inte om det var första gången FrankTheMan tog Ikto, eller benso över huvud taget. I såna fall var det riktigt idiotiska mängder plus att man aldrig ska blanda med alkohol.
Jag tycker att 2 mg är en bra startdos. Så mkt tog jag första gången jag testade Iktorivil och hade innan dess bara stoppat i mig ganska låga doser Stesolid. Och jag tyckte att 2 mg gav ganska klen effekt minns jag

Nae det har du helt rätt i. När han skriver "behöver inte vara så höga doser om man inte är tolerant" går att tolka som att andra, som inte har samma höga tolerans som honom inte behöver så stora doser, eller då som jag eventuellt feltolkade, att en sådan dos passar bra för någon som inte är tolerant, och att denna inte är så hög. Men du har nog rätt i din tolkning.
I övrigt håller jag med dig. Jag skulle dock vilja hävda att även 2 mg är lite hög startdos, men det är absolut inom ramen för vad som är rimligt, så jag opponerar mig inte mot det.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
En annan fråga. Om man har tagit en övermänd Iktorivil i samband med avtändning från CS, bör man då göra någon lättare form av nedtrappning med några dagars mellanrum för att slippa t.ex. irritation, depression och sömnsvårigheter?

Har du tagit en stor dos vid ett tillfälle så är det ingen fara. Tvärtom, tack vare dess långa halveringstid så kommer det sannolikt inte bli någon nämnvärd avtändning. Skippa nedtrappningen, det ger inget extra, det drar bara ut på tiden innan du är ren, och det underlättar i princip ingenting mot de svårigheterna du listar. Skulle det mot förmodan göra det så kan du ta en liten, med betoning på liten dos när du känner dessa bieffekter. Men en nedtrappning är kontraproduktivt skulle jag säga.
Senast redigerad av Bara-Robin 2018-04-23 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in