Citat:
Ursprungligen postat av
Fluson
Klart man blir flöddrad om man knaprar 3 Xanor helt utan tolerans. 1 mg Ikto blir man inte flöddrad på, kanske lite på 2 mg om det är första gången. Skulle rekommendera 0,5-1,0 mg.
Kanske inte flöddrad, men effekten kommer ju vara mer än rent ångestdämpande. På två mg första gången blir man antagligen märkbart påverkad, med tanke på att han saknar tolerans så bör 0.25-0.5mg räcka gott och väl för att bli av med social fobi och/eller ångest. Ett mg kan vara nog så mycket för att stjälpa snarare än hjälpa en, speciellt om det är i samband med någon sorts studier eller annat där minnet kan vara bra att ha så opåverkat som möjligt..
Citat:
Ursprungligen postat av
ThirdEyeRapist
Därför att jag utgick utifrån mina egna erfarenheter givetvis, och 1 eller 2 mg har jag aldrig blivit flöddrad på hur låg eller obefintlig tolerans jag haft. Att du sedan använder din bensodebut som ett argument mot min rekommendation är ju bara rentav dumt, eftersom 3 mg xanor definitivt slår på hårdare än en hel eller halv krysstvåa.
Men visst, man ska ta det lugnt. Så 0,5 mg kan jag väl hålla med om att man ska börja med.
Känns mer relevant att använda bensodebut som referenspunkt än ett dagligt bruk, börjar man dagen men ett-två mg klonazepam samtidigt som man studerar har man ju absolut tolerans till skillnad mot den här killen som inte har tolerans ö.h.t.
Och ja, 3mg xanor slår på hårdare än en halv eller hel krysstvåa men det går samtidigt ur systemet fortare. Klonazepam är enligt min erfarenhet och olika tabeller osv om ekvipotens minst lika potent som Alprazolam. Jag skulle rekommendera någon som tar benso utan tolerans i samband med studier att ta typ 5mg diazepam, kanske 10 på sin höjd. 10mg diazepam = 0.5mg alprazolam/klonazepam - både enligt erfarenhet och studier.
Äter du utan tolerans en krysstvåa för mycket kommer du bli rejält påverkad och du kommer att vara det ett par dagar också med största sannolikhet. Hellre för lite än för mycket när det gäller benso om man inte är ute efter att helt enkelt flöddra/flumma.
Synd att sjukvården är så restriktiv med benso, istället för att i princip inte skriva ut alls så hade det i min åsikt med fördel kunnat skrivas ut till fler med behov, och då t.ex oxazepam eller diazepam - istället för att vända sig till svarta marknaden som uteslutande består av klonazepam och alprazolam vilka är de starkaste som finns (nu räknar jag inte med RC eller exotiska benso så som triazolam).
Känner man av någon effekt förutom anxiolytisk har man ätit för mycket egentligen, känner man inte av någon effekt alls har man med största sannolikhet ätit för mycket... Speciellt om man äter dessa potenta preparat med doseringsråd från ett drogforum.
Det finns en anledning till att Xanor finns i beredningar ner till 0.25mg, och Iktorivil 0.5mg med brytskåra liksom... Liksom 2mgs-Stesolid så är det knappast så att de skrivs tillverkas och skrivs ut i sådana doser för att de är verkningslösa.