2019-10-11, 04:34
Medlem
Håller dock med om att klonazepam omöjligen kan vara 20 gånger mer potent än diazepam. 10 gånger starkare? Mer troligt. Att klonazepam skulle vara dubbelt så potent som alprazolam tycker jag inte heller, styrkan är ungefär densamma. Jag känner av alprazolam mer än klonazepamen, så det är väl väldigt individuellt det där. Klonazepamen spårade jag ur med, toleransen var som en stege och blev helt väck utan att inse det. Alprazolam gör mer att jag känner som en lös pudding i hela kroppen, känner i alla fall något.

Kanske bara är jag som diazepam inte biter på riktigt, vet inte.
Citera
2019-10-11, 09:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Nej. 2mg klonazepam motsvarar 20mg diazepam.

https://i.imgur.com/nxirXv7.png

Det förklarar varför du blir mer påverkad av diazepamen.

Den där tabellen stämmer till viss del, men Klonazepam är inte lika dospotent som Triazolam.
Kan du inte räkna eller? Det står ju att 2mg Klonazepam motsvarar 40mg Diazepam. Räkna om så får du se!
Citera
2019-10-11, 09:34
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Håller dock med om att klonazepam omöjligen kan vara 20 gånger mer potent än diazepam. 10 gånger starkare? Mer troligt. Att klonazepam skulle vara dubbelt så potent som alprazolam tycker jag inte heller, styrkan är ungefär densamma. Jag känner av alprazolam mer än klonazepamen, så det är väl väldigt individuellt det där. Klonazepamen spårade jag ur med, toleransen var som en stege och blev helt väck utan att inse det. Alprazolam gör mer att jag känner som en lös pudding i hela kroppen, känner i alla fall något.

Kanske bara är jag som diazepam inte biter på riktigt, vet inte.

Ja det där med ekvationstabeller ska man ta med en nypa salt. Jag tycker att Alprazolam är betydligt starkare än Klonazepam, även fast dom flesta tabeller säger att Klonazepam är dubbelt så dospotent
Citera
2019-10-12, 17:13
Medlem
amfettas avatar
Shulu mina vänner och trevlig lördag på er alla!

Kan säga som så att jag är lite utav en periodare, ska bli helt clean en dag och dit kommer jag så småningom.
Klippte jag ett gäng kryss2or i onsdags och har käkat en 2:a om dagen för ångestproblematik (Delat upp dosen, 1mg på morgonen och 1mg på eftermiddagen.)

Vaknade inatt vid 03 och gjorde mina morgonbestyr, tog en halva (1mg) runt 5 och somnade om till 8 cirkus, har inte tagit resterande halva idag. Blev erbjuden ett schysst pris på en karta tram 200mg och dum som jag är gick jag med på köpet, kort och gott droppade jag precis en 200mg:are medveten om att det inte är någon bra blandning.

Vet att jag har klonazepam kvar i kroppen pga dess långa halveringstid, har ingen koll på hur mycket dock. Men min fundering här är om det skulle kunna vara någon fara med de jag har kvar i kroppen plus 200 mg tramadol på det?

Jag kommer hålla mig till dessa 200mg jag tryckt idag, det räcker, ingen mer benzo heller. Vill inte gambla för hårt med livet som insats.
Så vad tror ni flashback? Är jag i riskzon för andningsdep eller något annat farligt? Är de så pass små doser att det är piano??

Brukar ej blanda dessa två preparat då jag anser att det är oansvarigt men som de säger i staterna: Couldn't help myself....

Kalla mig för lat men jag orkar inte söka, lättare att bara ställa frågan och invänta svar.
Må väl alla soldadoz, trevlig helg!
Citera
2019-10-16, 23:12
Medlem
kan jag få krampanfall efter 2 veckors intag av rivotril om jag slutar tvärt?

Hej jag har tidigare knaprat lite blåa(xanor). ungefär 15mg om dagen i ca en och en halv/ 2 månader.
Detta var ungefär 5 månader sedan och resulterade först i ett krampanfall efter ett tvärt avslut och sedan ett till ungefär en månad efter det. Nu är det dumma att jag skall börja pissa så min fråga är kan jag sluta tvärt nu efter intag av rivotril ca 6-8mg dagligt intag utan att oroa mig för att få ett krampanfall? har endast använt det i 2 veckor nu.

Det har alltså gått ca 5 månader utan benzo tills för två veckor sedan.
Citera
2019-10-16, 23:17
Bannlyst
ja stor risk, sluta inte cold turkey skär ner på det och gå till en bra doktor och prata om nedtrappning.
Citera
2019-10-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
ja stor risk, sluta inte cold turkey skär ner på det och gå till en bra doktor och prata om nedtrappning.

grejen är att jag är livrädd för att bli inlåst. sist efter mina krampanfall fick jag bara en och en halv veckas nedtrappning med stessolid på en avdelning finns det risk att dom låser in mig för att se till att jag sköter min nedtrappning då eller vet du hur det funkar?
Citera
2019-10-16, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rastis95
grejen är att jag är livrädd för att bli inlåst. sist efter mina krampanfall fick jag bara en och en halv veckas nedtrappning med stessolid på en avdelning finns det risk att dom låser in mig för att se till att jag sköter min nedtrappning då eller vet du hur det funkar?

Är du rädd för det lägg inte dig frivilligt på avgiftning, då blir du inte inlåst.
Citera
2019-10-16, 23:29
Medlem
Två veckor? Nej, jag skulle säga att det är lugnt. Du lär såklart må lite sämre än normalt (just för att din hjärna börjat skydda sig mot att vara trög), men knappast på en farlig nivå.

Med det sagt så rådet jag dig å mitt forna jags och mina döda vänners vägnar att lägga ner. Du anar inte vilket helvete som är att vänta annars.

Du vill inte dit. Ta lärdom av alla de som hamnat i pisshelvetet innan dig, försök att undvika det medan du fortfarande kan
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-10-16 kl. 23:37.
Citera
2019-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Två veckor? Nej, jag skulle säga att det är lugnt. Du lär såklart må lite sämre än normalt (just för att din hjärna börjat skydda sig mot att vara trög), men knappast på en farlig nivå.

Med det sagt så rådet jag dig å mitt forna jags och mina döda vänners vägnar att lägga ner. Du anar inte vilket helvete som är att vänta annars.

Du vill inte dit. Ta lärdom av alla de som hamnat i pisshelvetet innan dig, försök att undvika det medan du fortfarande kan

tack för svaret det är precis vad jag vill göra. känner inte att det skulle vara svårt för mig på något sätt att lägga av nu efter bara 2 veckors användning det är som sagt bara krampanfallen jag är orolig för efter som jag har fått två tidigare.
Citera
2019-10-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastis95
tack för svaret det är precis vad jag vill göra. känner inte att det skulle vara svårt för mig på något sätt att lägga av nu efter bara 2 veckors användning det är som sagt bara krampanfallen jag är orolig för efter som jag har fått två tidigare.
Vad orskades de tidigare krampanfallen av? Var det också av tändning?

I allra värsta fall så kan du väl trappa ner det kanske.

Vill förresten också avråda dig till det yttersta att inga använda någon annan drog för att dämpa någonting utan att det, för det finns ingen drog som kan göra det och då kan du lika väl fortsätta på den redan befintliga vägen mot misär som du är påslagen
Citera
2019-10-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vad orskades de tidigare krampanfallen av? Var det också av tändning?

I allra värsta fall så kan du väl trappa ner det kanske.

Vill förresten också avråda dig till det yttersta att inga använda någon annan drog för att dämpa någonting utan att det, för det finns ingen drog som kan göra det och då kan du lika väl fortsätta på den redan befintliga vägen mot misär som du är påslagen

Ja det vad också tvärt avslut av benzo. grejen är att om jag trappar ner det så kommer det synas på provet och jag vill inte bli inlagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in