2019-09-16, 17:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Stämmer helt! Jag skulle dock rekommendera pregabalin mot bakfylla. Det håller längre och ger samtidigt en boost så att man orkar göra saker, sen blir man inte trött heller då ruset liknar tjack en del. Fast man kan sova när man vill.

Mjo, Lyrica fungerar bra, men inte lika bra som benso tycker jag. Men som du säger, man får mycket mer energi av Lyrica, så det bästa om man har en kraftig bakfylla med mycket ångest är valfri benso + Lyrica. Då är man riktigt hemma
Citera
2019-09-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Mjo, Lyrica fungerar bra, men inte lika bra som benso tycker jag. Men som du säger, man får mycket mer energi av Lyrica, så det bästa om man har en kraftig bakfylla med mycket ångest är valfri benso + Lyrica. Då är man riktigt hemma
Och då tycker man det är en lysande idé att supa ner sig igen, så fortsätter det så på repeat tills allt går åt helvete
Citera
2019-09-18, 13:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Och då tycker man det är en lysande idé att supa ner sig igen, så fortsätter det så på repeat tills allt går åt helvete

Ja eller så har man lite jävlar anamma i sig och klarar sig hur bra som helst
Citera
2019-09-18, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Stämmer helt! Jag skulle dock rekommendera pregabalin mot bakfylla. Det håller längre och ger samtidigt en boost så att man orkar göra saker, sen blir man inte trött heller då ruset liknar tjack en del. Fast man kan sova när man vill.

Citat:

Där instämmer jag helt!
Jäklar vad bra Lyrica är mot bakfylla. Ibland när jag inte har nått bättre för mig, så häller jag i mig 10 st 50 cl starköl, eller om jag varit på fest o blivit bjuden på lite för mycket. Man vaknar tidigt o har ont i huvudet o är illamående, tar 300+ mg Lyrica o sover i 2 timmar till, o när man vaknar, mår man fint! Man kan t.ex. äta frukost utan att kräkas upp den igen! Fast en gång skulle jag göra så, men mådde illa av att bara svälja ner Lyrica-kapslarna, så jag kräktes upp dom...

Har säkert skrivit om detta tidigare, men...
Men ang. Iktorivil, är det nån mer som ätit dom länge? Jag är beroende av dom, men vill bli kvitt de, eller kanske bara ha de vid behov. Jag äter 2 mg dagligen o av ren lathet brukar jag ta hela tabletten, men om jag bryter sönder alla tabletter i 4 bitar o lägger i burken, så kanske det går bra att bara ta 3 st bitar, alltså 1,5 mg. Jag har provat o jag klarar mig minst 10 dagar på 1,5 mg, säkert längre. Tar jag 1 mg, så kommer abstinens efter typ 5 dagar. Så jag planerar att gå några månader på 1,5 mg, o sen försöka trappa ner ytterligare.

Jag har ätit dom i ca 18 år, 4 mg, men de halverade jag enkelt för ca 1,5 år till 2 mg, för jag bad om att få Lyrica istället. Jag blir mer social av Lyrica, samtidigt som den är lugnande! 150 mg på morgonen, o 75 mg på eftermiddagen. Det var märkligt att det gick så lätt att gå från 4 mg/dagligen i 17 år, till 2 mg direkt, nästan helt smärtfritt. Jag har tur att inte behövt öka dosen, har inte blivit tolerant, eller så har min GAD växt bort...

Hur länge tror ni man behöver gå på 1,5 mg tills man ska trappa ner ytterligare? Jag kan ju be om en burk 0,5 mg's tabletter som jag tror i sin tur kan brytas sönder till 0,125 mg-bitar. Om man behöver trappa ner ännu försiktigare?
Citera
2019-09-18, 14:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Där instämmer jag helt!
Jäklar vad bra Lyrica är mot bakfylla. Ibland när jag inte har nått bättre för mig, så häller jag i mig 10 st 50 cl starköl, eller om jag varit på fest o blivit bjuden på lite för mycket. Man vaknar tidigt o har ont i huvudet o är illamående, tar 300+ mg Lyrica o sover i 2 timmar till, o när man vaknar, mår man fint! Man kan t.ex. äta frukost utan att kräkas upp den igen! Fast en gång skulle jag göra så, men mådde illa av att bara svälja ner Lyrica-kapslarna, så jag kräktes upp dom...

Har säkert skrivit om detta tidigare, men...
Men ang. Iktorivil, är det nån mer som ätit dom länge? Jag är beroende av dom, men vill bli kvitt de, eller kanske bara ha de vid behov. Jag äter 2 mg dagligen o av ren lathet brukar jag ta hela tabletten, men om jag bryter sönder alla tabletter i 4 bitar o lägger i burken, så kanske det går bra att bara ta 3 st bitar, alltså 1,5 mg. Jag har provat o jag klarar mig minst 10 dagar på 1,5 mg, säkert längre. Tar jag 1 mg, så kommer abstinens efter typ 5 dagar. Så jag planerar att gå några månader på 1,5 mg, o sen försöka trappa ner ytterligare.

Jag har ätit dom i ca 18 år, 4 mg, men de halverade jag enkelt för ca 1,5 år till 2 mg, för jag bad om att få Lyrica istället. Jag blir mer social av Lyrica, samtidigt som den är lugnande! 150 mg på morgonen, o 75 mg på eftermiddagen. Det var märkligt att det gick så lätt att gå från 4 mg/dagligen i 17 år, till 2 mg direkt, nästan helt smärtfritt. Jag har tur att inte behövt öka dosen, har inte blivit tolerant, eller så har min GAD växt bort...

Hur länge tror ni man behöver gå på 1,5 mg tills man ska trappa ner ytterligare? Jag kan ju be om en burk 0,5 mg's tabletter som jag tror i sin tur kan brytas sönder till 0,125 mg-bitar. Om man behöver trappa ner ännu försiktigare?

Angående din nedtrappning; Jag tycker du ska byta ut Ikton helt mot Diazepam och köra nedtrappning via den.
Citera
2019-09-18, 15:07
Avslutad
Citat:
Angående din nedtrappning; Jag tycker du ska byta ut Ikton helt mot Diazepam och köra nedtrappning via den.
Ok, brukar man trappa ner mer diazepam?
Jag har för mig att 2 mg klonazepam är ekvivalent med ca 40 mg diazepam. O jag tror det finns 2 mg tabletter Stesolid, så kan man ta det väldigt försiktigt?
Citera
2019-09-18, 15:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ok, brukar man trappa ner mer diazepam?
Jag har för mig att 2 mg klonazepam är ekvivalent med ca 40 mg diazepam. O jag tror det finns 2 mg tabletter Stesolid, så kan man ta det väldigt försiktigt?

Man ska alltid trappa ur ett bensoberoende med Diazepam. För din del kommer det nog att ta lång tid, flera månader, med tanke hur länge du har gått på Ikto.
Citera
2019-09-21, 10:17
Medlem
zero414s avatar
Är det någon mer än jag som tycker kvalitén på Iktorivil (Roche) har blivit mycket sämre senaste åren?
Känns som dom blåa puttade bort helt marknaden för Iktorivil burkar.
Jag köpte alltid helt nya obrutna Iktorivil 2mg Roche (från typ Rumänien eller liknande land) och dom var alltid helt okej. Kanske lite sämre jämfört med svenska såklart.
Bara en gång när jag köpte 50st så var dom helt verkningslösa.
Väldigt tråkigt du dessa är riktigt bra!
Hade gärna sett dom tillbaka på marknaden,.och med bra kvalité så klart också.
Rivotril 2mg från Galenika har jag inte fått effekt av kanske 1gång av 100.
Citera
2019-09-21, 19:49
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Är det någon mer än jag som tycker kvalitén på Iktorivil (Roche) har blivit mycket sämre senaste åren?
Känns som dom blåa puttade bort helt marknaden för Iktorivil burkar.
Jag köpte alltid helt nya obrutna Iktorivil 2mg Roche (från typ Rumänien eller liknande land) och dom var alltid helt okej. Kanske lite sämre jämfört med svenska såklart.
Bara en gång när jag köpte 50st så var dom helt verkningslösa.
Väldigt tråkigt du dessa är riktigt bra!
Hade gärna sett dom tillbaka på marknaden,.och med bra kvalité så klart också.
Rivotril 2mg från Galenika har jag inte fått effekt av kanske 1gång av 100.

Hur längesedan knäckte du verkanlösa ikto?
Nu var det (dessvärre?) ett par månader sedan jag smaskade en ikto men jag vill minnas att dom blistrade alltid var bra, sedan fanns det löjligt mycket hemmapress löst som troligen innehöll något men var lite avtrubbade effektmässigt jämfört med dom vanliga.

Har du testat galenika nyligt?
Citera
2019-09-22, 17:40
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Hur längesedan knäckte du verkanlösa ikto?
Nu var det (dessvärre?) ett par månader sedan jag smaskade en ikto men jag vill minnas att dom blistrade alltid var bra, sedan fanns det löjligt mycket hemmapress löst som troligen innehöll något men var lite avtrubbade effektmässigt jämfört med dom vanliga.

Har du testat galenika nyligt?

Detta var Iktorivil 2mg från Roche från burk. Men fick ingen effekt alls ändå tyvärr.... Väldigt tråkigt.
Citera
2019-09-22, 21:10
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Detta var Iktorivil 2mg från Roche från burk. Men fick ingen effekt alls ändå tyvärr.... Väldigt tråkigt.

Hmm, hemmapress möjligen. Såvida din tolerans inte spökar
Citera
2019-09-23, 01:05
Medlem
Existensens avatar
Hey! Jag har HPPD 2 (9år), DPDR (sen tonåren) och social fobi. Är det någon här som tagit iktrovil en längre tid? (Minst några år varje dag). Kan ni beskriva lite angående tolerans och effektivitet?

Min hppd är det värsta och clonazepam är ibland det enda jag har hittat som verkligen hjälper. Hade 2mg iktrovil ca 1år och märkte inte någon direkt tolerans eller så.. Är det lungt att bara höja dosen lite per år eller så för att få samma effekt om det skulle ske tolerans?

Börjar fan bli suicidal för att det är så illa. Synen är så brusig och suddig att jag knappt kan se, speciellt när jag är stressad. Känner endast mina ögon som att kolla inn i solen hela tiden. Allt ser typ 5 gånger mindre ut en vad det är. Visuella "distortions" är bara förnamnet. 2d typ. Panikångest ifrån helvetet varenda dag, varenda sekund. Helt enkelt en konstant jävla snetripp som aldrig slutar, jävla piss

Har nyss gjort en lång utredning som gjort det tydligt att min problematik är hppd och dpdr främst så bör inte vara några problem att sätta in iktrovil.
Är bara "lite" orolig hur detta ska funka i längden. Jag måste lita på en behandling som kan fungera 5-10+år. Tills jag kan överkomma hppd'n helt enkelt. Är typ bara iktro och lyrica som hjälper. Är villig att testa vissa andra mediciner som kan hjälpa för vissa

Sist jag gick på iktrovil så klipptes behandlingen bara utan nedtrappning (fick via vårdcentral som min psykiatri ej gick med på). Fick minst sagt psykos och hamnade på sjukhus 3ggr. Vill fan aldrig vara med om det igen, fyfan. Men det är den enda medicinen som VERKLIGEN hjälper, måste man så måste man liksom. Hppd (2) är en så jäkla ovanlig problematik, är knappt dokumenterat. Hur jag fick min är inte ens dokumenterad, one of a kind. (Jätte roligt)

Skiter i om jag behöver käka vissa mediciner resten av livet vid det här laget. Bara jag kan bygga upp ett okey liv. Jobba på mina rädslor/trauman och övervinna / bli mig själv.

Sry för mitt lite desperata meddelande. Ni kan nog förstå hur trött man skulle kunna bli av att vara blind, fast i en mardrömstripp 9 år. De flesta mediciner gör allt bara värre, till och med blivit suicidal av vissa. Fack, vill bara veta att det ska kunna gå i längden.

Får väl fortsätta forska..

Är många med hppd som tar livet av sig, kan förstå det.. Men, jag vill verkligen klara det.. Trotts allt.

Känns som att iktron lindrar alla mina "problem"/symptom, till och med adhd'n.

Nägot som gått på iktro massa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in