Citat:
Ursprungligen postat av
raven101
Stämmer helt! Jag skulle dock rekommendera pregabalin mot bakfylla. Det håller längre och ger samtidigt en boost så att man orkar göra saker, sen blir man inte trött heller då ruset liknar tjack en del. Fast man kan sova när man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Mjo, Lyrica fungerar bra, men inte lika bra som benso tycker jag. Men som du säger, man får mycket mer energi av Lyrica, så det bästa om man har en kraftig bakfylla med mycket ångest är valfri benso + Lyrica. Då är man riktigt hemma

Där instämmer jag helt!
Jäklar vad bra Lyrica är mot bakfylla. Ibland när jag inte har nått bättre för mig, så häller jag i mig 10 st 50 cl starköl, eller om jag varit på fest o blivit bjuden på lite för mycket. Man vaknar tidigt o har ont i huvudet o är illamående, tar 300+ mg Lyrica o sover i 2 timmar till, o när man vaknar, mår man fint! Man kan t.ex. äta frukost utan att kräkas upp den igen! Fast en gång skulle jag göra så, men mådde illa av att bara svälja ner Lyrica-kapslarna, så jag kräktes upp dom...
Har säkert skrivit om detta tidigare, men...
Men ang. Iktorivil, är det nån mer som ätit dom länge? Jag är beroende av dom, men vill bli kvitt de, eller kanske bara ha de vid behov. Jag äter 2 mg dagligen o av ren lathet brukar jag ta hela tabletten, men om jag bryter sönder alla tabletter i 4 bitar o lägger i burken, så kanske det går bra att bara ta 3 st bitar, alltså 1,5 mg. Jag har provat o jag klarar mig minst 10 dagar på 1,5 mg, säkert längre. Tar jag 1 mg, så kommer abstinens efter typ 5 dagar. Så jag planerar att gå några månader på 1,5 mg, o sen försöka trappa ner ytterligare.
Jag har ätit dom i ca 18 år, 4 mg, men de halverade jag enkelt för ca 1,5 år till 2 mg, för jag bad om att få Lyrica istället. Jag blir mer social av Lyrica, samtidigt som den är lugnande! 150 mg på morgonen, o 75 mg på eftermiddagen. Det var märkligt att det gick så lätt att gå från 4 mg/dagligen i 17 år, till 2 mg direkt, nästan helt smärtfritt. Jag har tur att inte behövt öka dosen, har inte blivit tolerant, eller så har min GAD växt bort...
Hur länge tror ni man behöver gå på 1,5 mg tills man ska trappa ner ytterligare? Jag kan ju be om en burk 0,5 mg's tabletter som jag tror i sin tur kan brytas sönder till 0,125 mg-bitar. Om man behöver trappa ner ännu försiktigare?