2009-09-23, 18:45
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Lite halvdum fråga eftersom det beror helt på hur mycket du intar. Halveringstiden är 18-50 timmar enligt Wikipedia, do the math.

Säg 2mg då?
Citera
2009-09-23, 18:57
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Säg 2mg då?
Enligt min erfarenhet....om du tar på kvällen är du ok nästa morgon. Lite mer avslappnad och cool kanske
Citera
2009-09-23, 19:12
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Enligt min erfarenhet....om du tar på kvällen är du ok nästa morgon. Lite mer avslappnad och cool kanske

fast 18-50 timmar känns ju lite mer än bara över en natt.
Citera
2009-09-26, 20:54
Medlem
5 st. 2 mgs Roche krysstvåor i blister gav mig tillsammans med alkohol och krut en angenäm vistelse.

Men jag tycker ekvivalensuppskattningen är direkt värdelös om man jämför med Valium o.s.v.
Citera
2009-09-27, 18:53
Bannlyst
--------------------------------------------------------------------------------

Tas klonazepam upp näsalt?

Om man rent teoretiskt skulle ta det någon gång hur för man ut mest av dom? Näsalt eller är det bättre att äta dom som dom är?
Citera
2009-09-28, 16:32
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
--------------------------------------------------------------------------------

Tas klonazepam upp näsalt?

Om man rent teoretiskt skulle ta det någon gång hur för man ut mest av dom? Näsalt eller är det bättre att äta dom som dom är?
Det tas upp, men biotillgängligheten oralt är 90% om jag inte minns fel, vilket borde göra en mindre sugen på att snorta bindningsmedel i och med att allt redan tas upp..
Citera
2009-10-01, 10:47
Bannlyst
upplever stor skillnad mellan Iktorivil och Xanor, ikto blir jag lugn,mysig och avslappnad av.. Xanor slår hårt men fint och perfekt för ångest. Upplever dubbelsyn på 1mg xanor, fick inte det av 2mg Iktorivil .. men dom fungerar väl på helt olika sätt som sagt! blir droppa 4mg ikväll få se om det blir dubbelmyyys!

MVH Chakii
Citera
2009-10-01, 12:13
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chakii
upplever stor skillnad mellan Iktorivil och Xanor, ikto blir jag lugn,mysig och avslappnad av.. Xanor slår hårt men fint och perfekt för ångest. Upplever dubbelsyn på 1mg xanor, fick inte det av 2mg Iktorivil .. men dom fungerar väl på helt olika sätt som sagt! blir droppa 4mg ikväll få se om det blir dubbelmyyys!

MVH Chakii
Gör det inte till en vana, det är riktigt schysst! Man får ut allt det positiva med bensodiazepiner med den blandningen.
Citera
2009-10-01, 20:09
Avslutad
Varför blir jag inte lugn o mysig längre på Iktorivil? Jag har käkat 4 mg i ca 5 år dagligen. Men om jag tar t.ex 40 st 2 mg, så blir jag bara lite trött. Jag har aldrig behövt öka dosen, men är jag utan dem i nån vecka så får jag svårt att sova. Men visst, de tar bort ångesten bra (vilken också kommer efter ett par dagar utan dem).
Citera
2009-10-01, 20:24
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Varför blir jag inte lugn o mysig längre på Iktorivil? Jag har käkat 4 mg i ca 5 år dagligen. Men om jag tar t.ex 40 st 2 mg, så blir jag bara lite trött. Jag har aldrig behövt öka dosen, men är jag utan dem i nån vecka så får jag svårt att sova. Men visst, de tar bort ångesten bra (vilken också kommer efter ett par dagar utan dem).
Jag undrar om det inte är så att man får svårt att få rus på benzo som det är lång halveringstid på när man är beroende av benzo.
Citera
2009-10-01, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag undrar om det inte är så att man får svårt att få rus på benzo som det är lång halveringstid på när man är beroende av benzo.
Ja, det kan mycket väl vara så, för när jag hade Xanor 6 mg (uppdelat på 3 ggr dagligen), så kunde jag ta t.ex 20 mg på en gång o bli störtskön på det.
Citera
2009-10-01, 20:56
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, det kan mycket väl vara så, för när jag hade Xanor 6 mg (uppdelat på 3 ggr dagligen), så kunde jag ta t.ex 20 mg på en gång o bli störtskön på det.
Jag kom på att det lät lite tokigt nu med halveringstiden, men det gäller iaf på iktorivil och stesolid.
Senast redigerad av eradnup 2009-10-01 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in