2012-12-05, 14:38
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
jag tycker mig få lite extra ångest "AT" dagen efter bruk av xanor, även om de bara handlar om 2-3mg.
kommer jag få samma problem med samma mängd av ikto? eller den dras mer ut och jag mräker inte av användandet? Jag använder oftast bara 1-2 ggr i veckan och då ganska små doser. men är överkänslig för AT.....
Varför vill jag alltid stoppa i mig benzo när mitt liv är på top? Har jag en dålig dag haaatar jag droger och väntar tills jag känner mig lycklig. för att då få känslan av att jag vill knarka igen

Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
jag ska förtydliga mig lite, 2-3 är inte EN och just vid användandet av 1 EN dag skulle inte göra att jag får någon AT, möjligvis mer ångest dagen efter. När mitt liv är på top mår jag inte toppen och bäst i hela världen. Utan jag mår som jag mår när jag mår bäst, och det förbättrar jag med lite benso. Men när jag mår jätte kass vill jag inte stoppa i mig dessa. Varför vet jag inte. Men det var ju inte heller de som var frågan.

Till frågan än en gång, är klonazepam mildare och mer utdragen än alprazolam?

Jag har ätit benzo i flera år, jag får ingen AT alls den första veckan jag är utan benzo. Xanor ger däremot värst AT av alla benzo's jag missbrukat. Och du säger att du inte tar det mycket alls. 2-3 mg skulle inte ge AT då. Kan inte svara på om Ikto är bättre för dig, vi alla gillar ju olika benzo's.
Om du är ute efter att bli väck, PM'a så ska jag säga vad du ska testa för något.(OBS) har inget att sälja!

Och lär dig skriva rätt innan du ska rätta folk här. Läs fetat!
Citera
2012-12-06, 00:10
Medlem
sara.nillsons avatar
Några har sagt att ikto är lik imovane när det gäller ångestlindring. Har själv aldrig provat ikto. Stämmer det?
Citera
2012-12-06, 05:02
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Några har sagt att ikto är lik imovane när det gäller ångestlindring. Har själv aldrig provat ikto. Stämmer det?
ikto är sämre mot ångest än imov
Citera
2012-12-06, 06:00
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
ikto är sämre mot ångest än imov

Jupp, finns inget som klår Imovane att ta dagtid mot ångest.
Citera
2012-12-06, 06:05
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jupp, finns inget som klår Imovane att ta dagtid mot ångest.
inte ens diazepam?? tycker imovane är så bra vid ångest. Trots att det ej är ångest medicin egentligen.
Citera
2012-12-06, 07:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
inte ens diazepam?? tycker imovane är så bra vid ångest. Trots att det ej är ångest medicin egentligen.

Nopp.
Citera
2012-12-06, 08:58
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nopp.

Jag håller med om att imo är oslagbar vid ångest på dagtid. Får det mot sömn problem. Men det är så jäkla svårt att ta det både dagtid och vid sängdags. Kan man kanske byta ut dessa? ikto för sömnen och imo på dagen?
Citera
2012-12-06, 09:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag håller med om att imo är oslagbar vid ångest på dagtid. Får det mot sömn problem. Men det är så jäkla svårt att ta det både dagtid och vid sängdags. Kan man kanske byta ut dessa? ikto för sömnen och imo på dagen?

Tror jag inte men testa du, ikto funkar inte alls för sömn för min del.
Citera
2012-12-06, 10:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Nje, visst funkar väl så klart alla benso och analoger både till ångest och sömn till viss del beroende på vana, tolerans osv? men faktiskt den benso som alltid är oslagbar och håller toleransnivån på samma ställe hur lång tid som helst är ju Diazepam, klonazepam har en osedvanlig hög toleransökning på mig i alla fall och just mot sömn har jag inte prövat förutom ihop med opi's då.
Citera
2012-12-06, 17:02
Medlem
Citat:

Har precis samma problem som dig. Har Ikto, imo och sobril.. men sobrilen är bara att spola i toaletten då den gör nada mot min ångest. Kan äta ett helt paket utan att ens bli vinglig :S sjukt skumt... Men löser man detta problemet med ikto och imovanen? får prata med läkaren imorrn när man ska dit. lycka till med dina problem också =)
Citera
2012-12-06, 17:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Har precis samma problem som dig. Har Ikto, imo och sobril.. men sobrilen är bara att spola i toaletten då den gör nada mot min ångest. Kan äta ett helt paket utan att ens bli vinglig :S sjukt skumt... Men löser man detta problemet med ikto och imovanen? får prata med läkaren imorrn när man ska dit. lycka till med dina problem också =)

Funkar ikto mot din ångest då?
Citera
2012-12-06, 17:08
Medlem
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in