2011-07-06, 21:23
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
ar hört att de är en kanon vomvo ev alla frågan är om du vet vad du snackar om ?

Jag vet vad jag snackar om. Snacka om idioti att trycka i sig lite olika piller och hoppas på det bästa bara för att man "hört" att det skulle vara "kanon". Läser du på fullaste allvar inte på något innan du kombinerar två olika substanser?
Citera
2011-07-06, 21:37
Medlem
lingontutas avatar
Lite nyare rön gällande Omeprazols påverkan på bensodiazepiner gör gällande att Iktorivil (miss?)gynnas mer än man först trott. Förut har jag mest hört att Xanor är det som boostas bäst med Omeprazol, så är inte fallet. Xanor boostas men Ikto boostas nog till och med mer. Alla tre verksamma nedbrytna ämnen hämmas tydligen av Omeprazols närvaro i levern.

Alltså, 20-80mg Omeprazol 1-3 timmar innan intag av Iktorivil boostar inte bara effekten, det jag märker av ännu mer är att effekten förlängs märkvärt, jag känner mig klart bensad dagen efter om jag boostat med Omeprazol, det gör jag inte annars.

Jag märkte av det när jag nyligen fick Omeprazol utskrivet mot magkatarr, men det rent tekniska och det aktiva efterforskandet skall fuckedupmaniac ha all cred för.
Citera
2011-07-07, 01:11
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Jag vet vad jag snackar om. Snacka om idioti att trycka i sig lite olika piller och hoppas på det bästa bara för att man "hört" att det skulle vara "kanon". Läser du på fullaste allvar inte på något innan du kombinerar två olika substanser?

Men om du har nån källa till varför inte Ikto+Tramadol funkar ihop ? känns bara som att du ska föreställa nån sorts bezzerwizzer vilket ingen på detta forum gillar!
Citera
2011-07-07, 01:46
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Men om du har nån källa till varför inte Ikto+Tramadol funkar ihop ? känns bara som att du ska föreställa nån sorts bezzerwizzer vilket ingen på detta forum gillar!

Jag har aldrig sagt att det inte fungerar ihop men jag har sagt att det är en potentiellt farlig kombination och gav dig rådet att inte ta något mer. Den främsta anledningen till detta är som jag tidigare skrivit, andningen. Bensodiazepiner potentierar många utav opiater och opioiders effekter.

Tramadol är till skillnad från exempelvis morfin inte andningshämmande. Men, tramadol i kombination med benso ger en andningshämmande effekt så vid viss dos kan du uppnå andningsdepression.

Tramadol är en opioid och Iktorivil är en bensodiazepin, att bensodiazepiner är farligt att kombinera med opioider tycker jag du borde veta...
Citera
2011-07-07, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
ingen klonazepam för mig, men du frågade ju hur jag mådde, ja bara prima på en flisa sub, nån bromazepam och ett par iskalla öl!

var längesen man tog sig nå ikto nu, uppryckning!

Hur skulle du beskriva Bromazepam i ruseffekt? Liknande Xanor eller Iktorivil? Vem som helst som läser det här får gärna säga sin åsikt!
Citera
2011-07-07, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure
Hur skulle du beskriva Bromazepam i ruseffekt? Liknande Xanor eller Iktorivil? Vem som helst som läser det här får gärna säga sin åsikt!

Jag tyckte mer det liknade ikto, men jag var redan inställd på att det skulle vara som ikto
Citera
2011-07-07, 12:08
Medlem
Creepy24s avatar
Ikto är skit. Ät Xanor istället 100 gånger bättre. mvh
Citera
2011-07-07, 12:29
Medlem
Knivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Ikto är skit. Ät Xanor istället 100 gånger bättre. mvh

Utveckla gärna, ur min synvinkel är den flera gånger sämre.
Citera
2011-07-07, 13:58
Medlem
VPKs avatar
Min första och hitills enda upplevelse av Klonazepam var när jag tog 1mg och allt var fint och så där skönt som benzo kan bli men sen fick jag den lysande idén att dricka ett par öl och det var inget bra beslut. Han bara dricka 3-4 öl innan jag började må dåligt och slutade dricka. Blev kallsvettig och allmänt dålig resten av dagen. Knepigt att just denna benzo passar så illa med alkohol när t.ex Diazepam funkar hur bra som helst och ibland bättre med alkohol.
Citera
2011-07-07, 14:09
Medlem
Juicy Js avatar
Tja

Hade en liten fråga bara.

Nu är det så att jag har 4 mg clonazepam kvar som jag hade tänkt inta på fredag. Hur hade ni delat upp dem på bäst sätt under dagen? Allt på en gång eller 2mg på morgonen o 2mg på kvällen. Eller kanske 1,5 på dagen 1,5 på kvällen o spara 1 mg till lördagmorgon?

Min tolerans är inte så hög. Tog typ sammanlagt 15 mg utspritt över helgen sist. Och har sedan dess tagit 1 mg om dagen förutom igår då jag tog 2 mg.

Innan helgen på 15 mg har jag tagit till och från fast då har det varit diazepam typ 2-3 ggr i månaden under en månads period så därför antar jag att min tolerans inte är så hög.

Mvh
Citera
2011-07-07, 14:42
Medlem
mongomanishs avatar
Jag hade tagit typ 2-3mg på morgonen och resterande nån gång på sen eftermiddag typ =)
Citera
2011-07-07, 18:46
Medlem
Juicy Js avatar
Har bestämt mig för att göra det idag istället....Smälte en under tungan sen åt jag lite mat. Så jag undrar om det spelar någon roll om man tar det sublingualt på full mage? Blir det sämre? Bättre? Ingen skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in