2010-11-04, 19:03
Medlem
crackbitchs avatar
finns det nåt som ni coola flashbackare inte tycker är white trash?? misstänker nästan att vissa sprutar i brallan av o skriva wt eftersom de dyker upp i varannat inlägg i stort sätt varenda tråd
Citera
2010-11-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
White Trash..

Det bästa är att du säkert är mer WT än klo5588 IRL

För övrigt så tror jag inte att den kommer dö ut så länge amerikanare importeras och restaureras, då raggarkulturen snurrar runt just bilarna. Vad är en raggare utan en jänkare?
Citera
2010-11-05, 04:24
Bannlyst
tror att alla som skriker ut wt hela tiden i själv verket är wt själva, men dom skriker wt för att få nån sorts självbekräftelse att dom minsann inte är wt.

personligen tycker jag att det är wt att kalla andra wt bara för att man gillar gammla bilar
Citera
2012-09-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Den som har minsta inblick i raggarkulturen vet att den är långt ifrån dödsbädden. Att det inte längre finns lika många raggare som på 80-talet som är ute varenda helg betyder inte att kulturen är utdöende.

F.ö. har jag svårt att se vad folk har emot raggare. Om ni skulle testa att faktist umgås med lite raggare och se vilka dom egentligen är, istället för att bara sitta och snacka skit så skulle ni snart märka att dom flesta raggare och jäkligt trevliga. Men nu är vi ju på flashback där alla användare är gud i sin egen värld, och bara tanken på att bli sedd med dessa fruktansvärda "white trash"-människor får väll hälften av er att svimma.

Stort tack! Du vann precis min respekt!

// Skellefteraggare
Citera
2012-09-29, 09:09
Medlem
SmallTowns avatar
Raggarkulturen kommer inte dö ut på bra jävla länge.

Dom allra flesta raggare är riktigt jävla bra folk.

Till skillnad från verklighetsförvrängda gnälliga, skitsnackande FB'are som aldrig vågat heja på en raggare.

Skärp er.
Citera
2012-10-07, 15:48
Medlem
Graddnoss avatar
Den kommer nog inte dö ut, men den kanske minskar i storlek. Men det är väl mestadels ute på landsbygden som raggarkulturen är stor?
Citera
2014-03-30, 18:25
Medlem
Svar nej,raggarna är för evigt,ett stort stycke kultur.
Citera
2014-03-31, 20:15
Medlem
Just nu känns det som att den inte kommer dö ut. Det finns kvar många raggar runt vars jag bor.
Citera
2014-03-31, 20:34
Medlem
intesakuls avatar
Så länge tråden bumpas vartannat år, så har den inte dött ut.

Ska bevaka till 2016.

Om det inte kommit något nytt då kommer den vara död för mig.

Be-bap-a-lula-heeeey-Bo Diddley
Citera
2014-03-31, 20:49
Hoppas jag verkligen inte!

Raggare är kult, och kul. Eddie Meduza, Ronny och Ragge, Drängarna... Hehe, seriöst, raggare är kul. På avstånd. Wunderbaum! Tärningar!

Bultande plåt, bultande hjärtan..
Citera
2014-05-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Hoppas jag verkligen inte!

Raggare är kult, och kul. Eddie Meduza, Ronny och Ragge, Drängarna... Hehe, seriöst, raggare är kul. På avstånd. Wunderbaum! Tärningar!

Bultande plåt, bultande hjärtan..
Idag tycks raggarkulturen mer vara rap, BMW och andra generationens invandrare. Det vill säga fenomenet som sådant lever kvar men har utvecklats och följt med tiden. De som fortfarande lyssna på rock och åker amerikanskt har nog inte så stora likheter med den ursprungliga raggarkulturen även om de i sin ungdom var med om att skapa den.
Citera
2014-05-04, 10:56
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Idag tycks raggarkulturen mer vara rap, BMW och andra generationens invandrare. Det vill säga fenomenet som sådant lever kvar men har utvecklats och följt med tiden. De som fortfarande lyssna på rock och åker amerikanskt har nog inte så stora likheter med den ursprungliga raggarkulturen även om de i sin ungdom var med om att skapa den.
Stämmer nog tyvärr.
Den ursprungliga raggarkulturen blev ju förändrad till någon slags amerkansk Highschool/collegekultur,och de som idag har de klassiska raggarbilarna var ofta riktiga raggare när det begav sig.
Men raggare har traditionellt sett varit mellan 16-24 år sällan äldre,och då är BMWgängen med andra generationens invandrare ganska rätt tänkt.
Men i Gamla raggarkulturen var det också med andra generationens invandrare,men då oftast från finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in